بازاریابی پیامکی (SMS marketing) چیه؟

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) یکی از روش‌های خوب بازاریابیه که تقریبا همه میتونن ازش استفاده کنن. بیایید یکم با اس ام اس مارکتینگ و ساختارش آشنا بشیم.

بازاریابی پیامکی (SMS marketing) چیه؟

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) یکی از روش‌های خوب بازاریابیه که تقریبا همه میتونن ازش استفاده کنن. بیایید یکم با اس ام اس مارکتینگ و ساختارش آشنا بشیم.
بازاریابی پیامکی یا SMS مارکتینگ

دیگه کسی نیست که توی دنیای امروزی ندونه که پیامک (SMS) چیه. و هیچ‌کسی هم نیست که پیامک‌های تبلیغاتی یا پیامک‌های اشتراکی از سمت بانک و اسنپ و دیجی‌کالا نگرفته باشه. به این روش که شرکت‌ها برای ارسال پیامک استفاده می‌کنن، میگن بازاریابی پیامکی. این کار برای ارسال تخفیف، تبادل پیشنهادها، ارسال اخبار جدید و غیره انجام میشه.

امروز می‌خوایم با این روش بازاریابی آشنا بشیم تا ببینید چطور از اس‌ام‌اس مارکتینگ استفاده کنید.

 

تعریف اس ام اس مارکتینگ

حتما میدونید که ایجاد رابطه با مشتری خیلی زمان‌بره و شما نمی‌تونید صبر کنید تا مشتری سراغ‌تون بیاد. پس باید سعی کنید از یه راهی با مشتری ارتباط بگیرید که موفقیت بالایی هم داشته باشه. خوب چه راهی بهتر از SMS فرستادن برای مشتری؟

وابستگی مردم به موبایل‌شون که دیگه جای شک نداره. و پیامک مستقیم‌ترین راه ارتباط با مشتریه که نرخ باز شدن بالایی هم داره. برای همینه که پیامک یکی از بهترین روش‌های ارتباط با مشتریه.

 

مزایای بازاریابی پیامکی چیه؟

 

همه‌گیری استفاده از تلفن‌های هوشمند

دیگه کسی نیست که موبایل نداشته باشه و برای همینم پیامک یه روش عالی و مستقیم برای ارتباط با مشتری محسوب میشه. با گذاشتن لینک توی پیامک‌تون، می‌تونید مخاطب رو به کانال‌های آنلاین جذب کنید.

بستن چرخه بازاریابی ایمیلی

اگه همزمان از بازایابی ایمیلی و پیامکی استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید. می‌تونید برای ارسال اطلاعیه‌های مهم و فوری از پیامک و برای ارسال محتواهای طولانی‌تر از ایمیل استفاده‌کنید.

نرخ تعامل بالاتر

نرخ تعامل اس‌ام‌اس در مقایسه با ایمیل خیلی بالاتره. بیشتر از 90 درصد پیامک‌ها تو کمتر از 3 ثانیه باز و خونده میشن.

یه گزینه‌ی عالی برای کسب‌وکارهای نوپا

اگه تو کشور یا منطقه‌ای هستید، که سیستم‌های آنلاین و اینترنت‌های وای فای خیلی گرون هستن، پیامک بهترین کانال اطلاع‌رسانی‌یه.

 

بازاریابی پیامکی چجوری عمل میکنه؟

پیام‌های بازاریابی از طریق شماره‌های مخصوص ارسال میشن. این شماره‌ها یا به صورت خصوصی یا اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرن. دو مدل پیامک رو می‌تونید از طریق بازاریابی پیامکی ارسال کنید:

  • کمپین‌های بازاریابی: اینها نوع کلاسیک پیامک‌های انبوه محسوب میشن. از این پیامک‌ها معمولا برای ارسال تبلیغات و اطلاعات کلی استفاده میشه.
  • پیامک‌های مبادله‌ای: پس این پیامک‌ها اطلاعات رو تو یه زمان مشخص، به یه آدم مشخص می‌رسونن و در مورد موضوع یا عمل خاصی هستن. پیامک‌های تائید سفارش یا پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال خریدهای آنلاین، جز این دسته هستن.

 

بازاریابی پیامکی کجاها استفاده میشه؟

 

تبلیغات کوتاه‌مدت خرده‌فروشی‌ها و یا فروشگاه‌های آنلاین

می‌تونید تبلیغات ویژه مثل جشنواره‌های فصلی‌ رو با استفاده از پیامک بفرستید. با این کار آدم‌های خیلی بیشتری از این جشنواره‌ها باخبر میشن.

خبر فوری درباره‌ی همایش و یا سفارش مشتری

مثلا ممکنه همایشی که می‌خواستید برگزار کنید، کنسل بشه یا زمانش عوض بشه. اینجا بازاریابی پیامکی بهترین ابزار اطلاع‌رسانیه.

یادآوری قرار ملاقات

قطعا یه زمان‌هایی شما با مشتری یه قرار ملاقات میذارید. تو این موقع‌ها خیلی مهم هست که مشتری قرار رو فراموش نکنه و به موقع سر جلسه حاضر بشه.  خوب بهترین راهکار ارسال پیامک یادآوریه.

ارتباطات درون‌سازمانی

اگه تعداد کارمندهاتون زیاده، دادن یه سری اطلاعات فوری مثل تعطیلی شرکت بهشون، کار سختی میشه. می‌تونید ایمیل هم بزنید، اما احتمال اینکه اون رو نبینن بالاست. برای همین هم پیامک بهترین روش برای دریافت به موقع اخبار درون‌سازمانی است.

تشکر از مشتری

قبلا، مفصل درمورد تشکر از مشتری ضحبت کردیم و 46 نمونه متن تشکر از مشتری به‌علاوه نکات ارسال متن رو نوشتیم. یادتون باشه که پیامک یکی از بهترین روش‌ها برای اینکاره و موفقیت بالایی داره.

 

بازاریابی پیامکی به درد چه کسب‌وکارهایی میخوره؟

همون‌طور که گفتیم، بازاریابی پیامکی بهترین روش ارتباط و مخابره‌ی پیام‌های فوری هست و نرخ موفقیت بالایی هم داره. همه کسب وکارها به SMS مارکتینگ نیاز دارن و میتونن ازش استفاده کنن؛ اما کسب‌وکارهایی هستند که، بدون بازاریابی پیامکی دوام نمیارن:

فروشگاه‌های آنلاین

برای اطلاع‌‌رسانی کمپین‌های تبلیغاتی، تائید سفارش و ارسال محصول، پیامک بهترین ابزاره.

شرکت‌های مسافرتی

ارسال پیامک برای شرکت‌های مسافرتی خیلی مهمه. با ارسال پیامک میشه اطلاعاتی مثل تغییر تایم پرواز، کنسل شدن برنامه مسافرتی، هشدار هواشناسی و غیره رو توی کوتاه‌ترین زمان به مشتری رسوند.

شرکت‌های خدماتی که بر اساس قرار ملاقات فعالیت می‌کنند

با ارسال پیامک مطمئن می‌شید که مشتری‌ها هیچ وقت قرار ملاقاتشون رو فراموش نمی‌کنن و تو وقت و هزینه‌های خودتون هم صرفه‌جویی میشه.

شرکت‌های بزرگی که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند

ارتباط درون‌سازمانی خیلی مهم هست؛ و ارتباط با همه‌ی کارمندان در شرکت‌های بزرگ سخت‌تر است. تو این جور موارد بازاریابی پیامکی خیلی راهگشاست.

 

آیا بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکار من مفیده؟

جواب این سوال دست ما نیست و خودتون باید پیداش کنید. چطوری ؟ با امتحان کردن. اگه از بازاریابی پیامکی استفاده کردید و تجربه‌ی خوبی دارید، ممنون میشیم اونو برای ما هم بنویسید تا ازتون یاد بگیریم و استفاده کنیم.

این مطلب رو دوست داشتین؟