8 تا از بهترین کتاب های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

به عنوان پایان درسنامه‌ نرم‌افزار CRM، می‌خوایم درمورد کتاب‌های مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کنیم که خیلی مفیدن. این کتاب‌ها امتیاز بالایی توی آمازون دارن

8 تا از بهترین کتاب های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

به عنوان پایان درسنامه‌ نرم‌افزار CRM، می‌خوایم درمورد کتاب‌های مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کنیم که خیلی مفیدن. این کتاب‌ها امتیاز بالایی توی آمازون دارن
معرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

تو این مقاله می‌خوایم 8 تا از بهترین کتاب‌ های مدیریت ارتباط با مشتری CRM رو، که ارزش خوندن دارن و معلومات خوبی رو بهتون اضافه می‌کنن، بهتون معرفی کنم. این کتاب‌ها خیلی مفید و کاربردی هستن و می‌تونن توی رشد و تحول کسب‌وکارتون موثر باشن. پس باهامون بیاید تا با هم یه نگاهی به این 8 تا کتاب داشته‌باشیم.

 

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

 

هنر CRM: استراتژی‌های اثبات شده برای مدیریت ارتباط با مشتری مدرن

Max Fatouretch نویسنده‌ای هست که بیشتر از 20 سال تجربه تو بحث توسعه دادن بازار CRM داره. کتابش برای هر دو دسته افراد آماتور و حرفه‌ای تو حوزه CRM، جوابگوئه. کتاب The Art of CRM برای کسایی که دنبال به‌روزرسانی اطلاعات‌شون در مورد تکنیک‌های جدید تو حوزه CRM هستند، خیلی مفیده. نویسنده توی این کتاب یه سری راهکار عملی واضح درمورد طراحی و راه‌اندازی پروژه‌های موفق CRM آموزش میده.

 

رمزگشایی CRM: چطوری میشه از عدم موفقیت در خرید، پیاده‌ سازی سی آر ام و شکست در استفاده ازش جلوگیری کرد

کتاب رمزگشایی CRM یه کتاب خیلی خاصه؛ تو این کتاب Limesh Parekhit تجربه‌اش رو از فروش و استفاده از نرم‌افزار CRM، تو قالب یه داستان براتون نوشته تا بهتون روند پیاده‌سازی CRM و مزیت‌های اون رو نشون بده. این کتاب به مدیر فروش‌ها، فروشنده‌ها و مشاورهای CRM کمک می‌کنه، اون رو اجراء کنند و روش سرمایه‌گذاری داشته‌باشن. داستان این کتاب در مورد 4 تا تاجر هست، که هر کدوم یه سری تجربه‌ها در مورد CRM دارن. نویسنده از این 4 نفر برای نمایش فرآیند یکپارچه‌کردن CRM استفاده می‌کنه. متن‌ این کتاب خیلی ساده است و اصطلاحات فنی و پیچیده نداره.

 

CRM برای مبتدی‌ها

اگه تازه اول راه هستید و می‌خواید برای کسب‌وکار کوچیک خودتون CRM رو پیاده‌سازی کنید، مطمئنا بهترین راه براتون خوندن کتاب لارس هلجسون هست. این کتاب به طور خاصی برای 2 دسته از آدما نوشته‌شده:

  • اونایی که می‌خوان درک بهتری از عملکرد CRM داشته‌باشن.
  • کسایی که دنبال شناسایی بهترین راهکار برای کسب‌وکارشون هستن و دنبال راهکار برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌شون هستن.

این کتاب بهتون آموزش میده، چطوری بخش‌های مختلف بازار رو تعریف و ساختارهای داخلی موثر ایجاد کنید، یادتون میده که یه راهکار CRM مناسب برای شرکت‌تون انتخاب کنید، تبلیغات‌تون رو بهینه و روندهای داخلی‌تون رو ساده‌تر کنید. با خوندن این کتاب می‌تونید پرسونای خریدار تعریف کنید، از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید و خیلی موارد مفید دیگه رو هم یاد بگیرید.

 

مدیریت ارتباط با مشتری

این کتاب مدیریت ارتباط با مشتری رو Ed Peelen و Rob Beltan، دو شریک یه شرکت مشاوره متخصص تو زمینه بازاریابی و تدوین استراتژی نوشتن. پرسونای هدف این کتاب دانشجوهایی هستند که قصد دارند مهارت‌های ارتباط با مشتری خودشون را تقویت کنن. این کتاب برای دانشجوهای مقطع ارشد، دانشجوهای رشته MBA، افراد علاقه‌مند به CRM، بازاریابی مستقیم، بازاریابی رابطه‌ای، مدیریت داده‌پایگاه و هوش تجاری نوشته‌شده. موضوعاتی که تو این کتاب بهشون اشاره شده اینا هستن:

  • استراتژی‌های CRM
  • جنبه‌های بازاریابی
  • CRM تحلیلی
  • CRM عملیاتی
  • راه‌حل‌های CRM از منظر مدیریت بازاریابی

 

مدیریت ارتباط با مشتری: مفاهیم و فناوری‌ها

این کتاب مدیریت CRM رو فرانسیس باتل و استن ماکلان نوشتن.

پرسونای هدف این کتاب دانشجوها و فارغ‌التحصیلان کارشناسی‌ارشد هستند. محتوای کتاب با تمرکز روی CRM، بازاریابی رابطه‌ای، دیجیتال مارکتینگ و مدیریت تجربه مشتری نوشته‌شده.

 

مدیریت ارتباط با مشتری: بنیان استراتژی بازاریابی معاصر

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری نوشته باران و گالکا، هر دو تا جنبه رفتاری و پایگاه داده نرم‌افزار CRM رو پوشش میده تا اهمیت استراتژی‌های ارتقا یافته روابط مشتری رو بهتر درک کنید. پرسونای هدف این کتاب دانشجوهای سطح بالای مدیریت ارتباط با مشتری هستن. محتوای کتاب هم شامل سوال، تمرین، موارد مطالعاتی، منابع آنلاین، بانک آزمون و موارد دیگه برای این دانشجوها هستش. تو نسخه جدید کتاب یه سری مطالب جدید بهش اضافه شدن که شامل موارد زیر هستن:

  • داده‌های حجیم و فناوری تلفن همراه
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • مثال‌های به‌روز

 

تکنیک‌های داده‌کاوی در CRM، تقسیم‌بندی داخلی مشتری

نویسنده‌های این کتاب تجربه خودشون رو در CRM و داده‌ کاوی با هم تلفیق کردن و اون رو در اختیار پرسونای هدف کتاب، یعنی رهبران تجارت و بازاریاب‌ها به‌عنوان یک کتاب راهنمای کاربردی و قابل فهم قرار دادن.

این کتاب میتونه تو بهتون کمک کنه تا:

  • کاوش تو داده‌ها براتون آسون‌تر بشه.
  • روش‌های بهتری برای جمع‌آوری داده‌ها پیدا کنید.
  • داده‌ها رو برای کشف بینش، تحلیل کنید.
  • بخش‌های عملیاتی رو شناسایی کنید و ازشون برای توسعه کمپین‌ها و استراتژی‌های موفق استفاده کنید.

 

راهنمای تحلیلی برای مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده کتاب مدیریت ارتباط با مشتری، عمر لیزوت هست. این کتاب میتونه شما رو تو موارد زیادی راهنمایی کنه، مثل:

  • درک مدل‌سازی
  • استفاده از انواع مختلف تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
  • تبدیل تحلیل خودتون به استراتژی‌های عملی و استفاده از KPI فروش برای پیگیری میزان ماندگاری
  • ارزش طول عمر مشتری
  • رضایت مشتری
  • و…

 

هرکدوم از کتاب‌های مدیریت ارتباط با مشتری که بهتون معرفی کردیم، تو فهرست بهترین کتاب‌های مدیریت ارتباط با مشتری CRM تو سایت آمازون هستن، که حداقل 3 ستاره یا بیشتر گرفتن و اونا رو بهترین نویسنده‌ها و متخصصین حوزه CRM و مدیریت ارتباط با مشتری نوشتن. خواننده‌های این کتاب‌ها می‌تونن هر اطلاعاتی که در مورد CRM لازم دارن، از ساده تا پیشرفته به‌دست‌بیارن.