اگه الان از نرم افزار CRM استفاده میکنین یا اینکه تو آینده قصد این کارو دارید؛ حتما این مقاله رو بخونید. چون تو این مقاله میخوایم در مورد مشاوره CRM حرف بزنیم. چیزی که حتما بهش نیاز پیدا میکنید.
همونطور که میدونید، هر کسبوکاری یه سری اهداف و نیازهایی داره. حالا CRM در جهت برآورده کردن این نیازها چیکار میکنه؟ نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات مربوط به مشتری رو، از راههای مختلف جمع میکنه تا بتونید با بررسی سابقه خرید مشتری و ارتباطاتش با شرکتتون، خیلی خوب نیازهای مشتری رو بشناسید. در نتیجه هم رضایت مشتریهاتون بیشتر میشه و هم میزان فروشتون بالاتر میره.
خوب حالا مشاوره CRM چجوری میتونه به کسبوکارتون کمک کنه؟ یه مشاوره CRM خوب چه ویژگیهایی داره؟ اصلا شما به مشاور CRM نیاز دارید یا نه؟ چطوری بفهمیم با یه مشاور حرفهای طرف هستیم؟ امروز میخوایم جواب این سوالها رو با هم پیدا کنیم.
مشاور CRM کیه؟
یه مشاور CRM حرفهای کسیه که نرمافزار CRM مورد نیازتون رو مشخص، پیکربندی، پیادهسازی و نهایتا مدیریت میکنه.
خدمات مشاوره یعنی نظارت دائمی روی عملکرد CRM. در اصل مشاور CRM وظیفه داره دنبال راهکارهایی برای بهتر کردن عملکرد کلی شرکتتون بگرده.
به جز این یه مشاور تخصصی CRM، روی بالابردن رضایت مشتری و ارتباطات با مشتری هم تمرکز داره. اگه بخوام این تعریف رو توی یه جمله خلاصه کنم، مشاور CRM بهتون میگه چطوری از امکانات نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریتون، بیشترین استفاده رو ببرید.
چرا به مشاوره CRM نیاز داریم؟
مشاوره CRM چه کمکی میکنه؟ در کل 6 تا دلیل برای نیاز به مشاور CRM وجود داره، که براتون در ادامه میگم:
انتخاب پلتفرم سی آر ام مناسب
مشاور CRM با تمرکز روی نیازهای کسبوکارتون، کمک میکنه بهترین پلتفرم رو متناسب با نیازهاتون انتخاب کنید.
بهینهسازی زمان و هزینه
مشاور سی آر ام با انجام کارهایی و وظایفی که گفتیم، باعث میشه کلی تو وقتتون صرفهجویی بشه.
سفارشی کردن بعد از نصب
مشاور بعد از راهاندازی سیستم، بقیه نیازهاتون رو بررسی میکنه. بعدش بر اساس اهدافتون، براتون یه برنامه چندساله تنظیم میکنه.
آموزش تیم برای استفاده از سیستم CRM جدید
این مشاور به کارمندهاتون یاد میده چطوری از سیستم استفاده کنن، دیتاها رو ثبت کنن و از چه قابلیتهایی استفاده کنن. مشاور جادوگر نیست، اما یه سری ترفندها و راهکارها بهتون یاد میده، که فرآیند اجرای CRM رو آسون و ساده میکنه.
برنامههای موردنیاز دیگه رو شناسایی میکنه
بهتون میگه به جز سی آر ام چه نرمافزارهای دیگهای نیاز دارید، که با CRM هماهنگ هم باشه.
از راهکارهای قبلی برای حل مشکلات یکسان استفاده میکنه
مشاور سی آر ام تجربه خیلی زیادی توی این حوزه داره و با توجه به تجربیاتش، میدونه چطور در سریعترین زمان ممکن یه مشکل رو حل کنه.
سوالاتی که باید تو جلسه مشاوره CRM بپرسیم
خوب حالا بعد همه این طول و تفسیرها، یه سوال مهم پیش میاد. اینکه وقتی میخوایم مشاور سی آر ام انتخاب کنیم تو جلسه، چه سوالایی ازشون بپرسیم و ازشون چی بخوایم؟ بذارید یه چند مورد مهم رو براتون بگم:
چطور ذهنیت مثبتی برای پذیرش CRM ایجاد کنیم؟
همونطور که از قدیم هم گفتن، ترک عادت موجب مرضه و کارمندای شما هم این قاعده مستثنی نیستن! یعنی عادت کردن به یه سیستم جدید براشون سخته. پس لازمه از مشاور بپرسید چطوری باید کارمندهاتون رو تشویق کنید که از CRM استفاده کنن
چطور نیازها و اهدافمون رو مشخص کنیم؟
گفتیم که مشاور خوب نیازهای کسبوکارتون رو خیلی خوب تشخیص میده. پس حتما تو جلسه در مورد اهداف و استراتژیهای کسبوکارتون با مشاور سی آر ام صحبت کنید.
افرادی که توی صنعت و حوزه کاری ما فعالن چطور از CRM استفاده میکنن؟
تفاوتهای نرمافزار CRM تو صنعتهای مختلف، متفاوته. پس این مسئله نباید از چشمتون دور بمونه.
چه کسایی تو اجرای نرمافزار نقش دارن
به جز مواردی که گفتیم، شناختن تیم اجرایی هم خیلی مهمه. پس مشاور CRM باید بهتون بگه، کدوم اعضای تیمتون برای درگیر شدن تو این پروژه مناسب هستن.
زمان تخمینی برای تکمیل پروژه چقدره؟
تو این جلسات باید مدت زمان لازم برای پیادهکردن نرمافزار رو هم تعیین کنید. پس حتما از مشاور در این مورد هم، سوال کنید.
خوب با توجه به همه حرفایی که زدیم، فهمیدیم که پیادهکردن نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری یه سری مهارتها میخواد، که فقط از دست مشاور CRM برمیاد! یادتون باشه اجرای سیستم سی آر ام بدون کمک گرفتن از مشاور حرفهای، کسبوکارتون رو در معرض خطراتی قرار میده، که میتونه کل سرمایهتون رو بر باد بده. پس حتما از یه مشاور حرفهای و کاربلد تو پیادهسازی سیستم CRM، کمک و راهنمایی بگیرید.
1. CRM چیه؟ همه چیز درمورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
2. تاریخچه CRM از دهه 1970 تا امروز
4. ویژگی ها و امکانات نرم افزار CRM
5. گزارشات CRM و 7 گزارشی که باید از CRM بررسی کنید.
6. فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان یا CRM؟ (+ اکسل رایگان اطلاعات مشتریان)
7. مدیریت تجربه مشتری (CEM) و تفاوت آن با CRM
8. نرم افزار ERP چیه؟ تفاوت CRM و ERP
9. ECRM چیست و چه تفاوتی با CRM دارد؟
10. انواع CRM
11. CRM عملیاتی
12. CRM تحلیلی
13. CRM مشارکتی
14. CRM ابری و 12 دلیل برای استفاده از اون
15. صنایع و برندهای بزرگی که از نرم افزار CRM استفاده میکنن
16. بهترین نرم افزار CRM ایرانی و خارجی
17. راهنمای خرید CRM در 5 مرحله
18. مدل CRM چیه؟ معرفی سه مدل مدیریت ارتباط با مشتری معروف
19. مدیر CRM کیه و چه وظایفی داره؟
20. مشاوره CRM چیه و مشاور CRM چه نقشی توی موفقیت داره؟
21. پیاده سازی CRM در 5 مرحله ساده
22. دلایل شکست پروژه CRM | چرا بعضیا نمیتونن از CRM استفاده کنن و اونو کنار میذارن؟
23. CRM چطور به رشد کسب و کار شما کمک میکنه؟