این همه گفتیم CRM چیه و چرا خوبه و درموردش صحبت کردیم، حالا وقتشه ببینیم نرم افزار CRM چطوری قراره بهتون کمک کنه تا به نتایجی که گفته شد برسید.
1. نرمافزار CRM کمک میکنه مشتری مناسب رو پیدا کنید!
قاعدتا شما تایم و هزینه زیادی رو صرف پیدا کردن سرنخهای جدید میکنید. و همه کسایی که پیدا میکنید، مشتری نیستن و قرار نیست که ازتون خرید کنن. بعضی از این سرنخها ارزش بالاتری دارن و بعضیاشون هم هستن که نرخ تبدیلشون خیلی پایینه.
حالا اگه وقتتون رو صرف گروه دومی بکنید چی میشه؟ کلی زمان میذارید و هیچی هم نمیفروشید. برای همین مهمه که سرنخهای درست رو شناسایی کنید و بیشتر روی اونها زمان بذارید. و این یکی از اصلیترین مزیتهای استفاده از نرمافزار CRM هستش. با این نرمافزار میتونید دادههای مشتری رو آنالیز کنید و با تعریف کردن فرمولهای مشخص، بهترین مشتریها رو شناسایی کنید. بعد با استفاده از همین دادهها میتونید درست و اصولی با مشتری ارتباط برقرار کنید و شانس قرارداد بستن رو افزایش بدید.
2. با CRM روابط پایدارتری ایجاد میکنید
اسم این نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریه. و مهمترین بخشش هم ارتباطه. با ایجاد یه ارتباط درست و اصولی با مشتریها، میتونید اعتماد و وفاداریشون رو جلب کنید.
نرمافزار CRM کمکتون میکنه تا مشتری رو بهتر شناسید. کافیه اطلاعات مرتبط با دغدغهها و ترجیحات مشتری و هر دیتای مفیدی رو ثبت کنید و از این اطلاعات برای ارائه محصول یا خدمات درست استفاده کنید. به علاوه میتونید از تاریخچه خرید مشتری برای ارسال تخفیف و غیره استفاده کنید تا مشتری ترغیب بشه دوباره ازتون خرید کنه. پیگیری مشتری هم مثل آب خوردن میشه
خلاصه که با استفاده از این نرمافزار، هیچ مشکلی توی ارتباط با مشتری یا فروش نیست که حل نشه. CRM با یادآوری کارها، فعالکردن تماسهای تلفنی، فرستادن خودکار ایمیلهای پیگیری و غیره، به صرفجویی تو زمان و انرژیتون کمک خیلی بزرگی میکنه.
3. کاهش هزینههای فروش
درسته که داشتن مشتریهای جدید خوبه، اما رسیدن به اونها نه آسونه و نه ارزون! پس باید بتونید هزینههای جذب مشتری جدید رو از طریق فروش به مشتریهای فعلیتون، جبران کنید. اینجوری اعتماد مشتری هم روزبهروز بهتون بیشتر میشه و میزان فروشتون هم یه تکون اساسی میخوره.
حالا CRM چطور به این مورد کمک میکنه:
- با اولویتبندی سرنخها و فرصتهای فروش، کارایی رو بالا میبره
- چون از دیتاهای CRM میدونید که مشتری چی دوست داره، فرصت بیشفروشی و فروش مکمل خیلی زیاد میشه.
- فرایندهای تکراری و دستی، حذف میشن و اینطوری زمان بیشتری دارید که برای تماس با مشتری بذارید.
4. بالابردن بهرهوری کارمندها
انجام کارها به صورت دستی یه کار خیلی سخت، حوصلهسربر و زمانبره، که به لطف CRM این مشکل کاملا حل شده! استفاده از یه فناوری مناسب مثل CRM، هم تیمتون رو از انجام کارهای سنگین رها میکنه و هم اینکه تایم بیشتری برای ارتباط با مشتری بهشون میده. در نتیجه ارتباط کارمندا با مشتریها، حسابی تقویت میشه.
5. ارائه خدمات بهتر به مشتریها
هیچوقت سعی نکنید با یه سری تبلیغات بیجا، مشتری رو تحتتاثیر قرار بدید. در عوض روی ارائه خدمات بهتر به مشتری تمرکز کنید و تمام همتتون رو برای درک نیازهای مشتری و رفع اونها بذارید. هرچی ارتباطتون با مشتری آرومتر، معمولتر و منطقیتر باشه، اعتماد و رضایتی که در مشتری ایجاد میشه هم موندگارتره.
6. روی حفظ مشتری وقت بذارید.
باید اول خیلی دقیق اطلاعات مشتری رو با جزئیات توی نرمافزار CRM ثبت کنید. بعدش میتونید فرصتهای جدید خرید رو با توجه به اطلاعاتی که دارید، در فرصت مناسب به مشتری ارائه بدید تا رضایتش رو جلب کنید. مطمئن باشید مشتری راضی، دوباره برای خرید از شما برمیگرده. پس هرچی الان بهتر و بیشتر اطلاعات جمع کنید، بعدا بهتر میتونید روابط قویتری رو با مشتری ایجادکنید. در نتیجه بعد از یه بازه زمانی کوتاه، میبینید که سودتون از فروش محصول چندین برابر شده.
در نهایت یادتون باشه که رشد کسبوکارتون به ارتباطات با مشتریها، بالابردن بهرهوری کارمندها و عوامل دیگهای بستگی داره که با نرمافزار سی آر ام بهتر مدیریت میشن. پس اگه همون اول روی این قضیه سرمایهگذاری کنید، توی زمان کوتاهتری به نتیجه دلخواهتون میرسید.
1. CRM چیه؟ همه چیز درمورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
2. تاریخچه CRM از دهه 1970 تا امروز
4. ویژگی ها و امکانات نرم افزار CRM
5. گزارشات CRM و 7 گزارشی که باید از CRM بررسی کنید.
6. فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان یا CRM؟ (+ اکسل رایگان اطلاعات مشتریان)
7. مدیریت تجربه مشتری (CEM) و تفاوت آن با CRM
8. نرم افزار ERP چیه؟ تفاوت CRM و ERP
9. ECRM چیست و چه تفاوتی با CRM دارد؟
10. انواع CRM
11. CRM عملیاتی
12. CRM تحلیلی
13. CRM مشارکتی
14. CRM ابری و 12 دلیل برای استفاده از اون
15. صنایع و برندهای بزرگی که از نرم افزار CRM استفاده میکنن
16. بهترین نرم افزار CRM ایرانی و خارجی
17. راهنمای خرید CRM در 5 مرحله
18. مدل CRM چیه؟ معرفی سه مدل مدیریت ارتباط با مشتری معروف
19. مدیر CRM کیه و چه وظایفی داره؟
20. مشاوره CRM چیه و مشاور CRM چه نقشی توی موفقیت داره؟
21. پیاده سازی CRM در 5 مرحله ساده
22. دلایل شکست پروژه CRM | چرا بعضیا نمیتونن از CRM استفاده کنن و اونو کنار میذارن؟
23. CRM چطور به رشد کسب و کار شما کمک میکنه؟