اگه صاحب یه کسبوکار یا عضوی از تیم یه شرکت باشید، حتما تا حالا اسم نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، به گوشتون خورده. نرمافزاری که روزبهروز هم نقشش تو پیشرفت کسبوکارها، داره بیشتر میشه. تمرکز این پلتفرم روی دستهبندی دادههای مربوط به مشتریه. که بتونه با بالابردن رضایت مشتری، میزان فروش رو هم بیشتر کنه. برای همین هم هست، که استفاده از این سیستم برای هر کسبوکاری ضروریه. شاید تو گذشته به خاطر قیمت بالا، هر شرکتی نمیتونست از CRM استفاده کنه، اما الان دیگه اینطوری نیست. حداقل بعد از معرفی نرم افزار CRM ابری دیگه این مشکل وجود نداره.
قدیمها بیشتر CRM نصبی مطرح بود. یعنی وقتی CRM میخریدید، یه تیم حرفهای میومدن تا اون رو توی شرکتتون نصب کنن. مثل وقتایی که کولر گازی یا سیستم دوربین مداربسته میخرید و نیاز به نصب داره. نگهداری از این سیستم هم سخت بود. هر چیزی میشد باید به فروشنده زنگ میزدید تا پاشه بیاد شرکتتون.
بعدش سیستمهای CRM ابری به وجود اومدن. این پلتفرمها خیلی مهمترن. میدونید چرا؟ چون برای هر حرفه و کسبوکاری چه کوچیک و چه بزرگ، مناسبن. و خیلی هم خوب با نیازهای کسبوکارها، خودشون رو سازگار میکنن.
پس با هم بریم یه سری به دنیای نرم افزار CRM ابری بزنیم. ببینیم اصلا چیه؟ چه کاربردها و مزیتهایی داره؟ و اصلا چرا یه کسبوکار به CRM ابری نیاز داره؟
CRM ابری چیه؟
CRM ابری (Cloud-base CRM) یه نرمافزاره که نیازی به نصب نداره. برای همین هم استفاده ازش خیلی سادهاس. این یه جور نرمافزار به عنوان سرویس SaaS هستش که شما رو از نرم افزارهای گرون قیمت بینیاز میکنه. با سی آر ام ابری از هر جایی به دادههاتون دسترسی دارید. پس خیلی سریعتر جواب مشتری رو میدید. دیگه مشکل نصب و تعمیر هم مطرح نیست. چون این نرمافزارها روی بستر اینترنت قرار دارن و شرکت تامینکننده خودش به دادهها دسترسی داره. برای همین مسئولیت سلامت و امنیت سیستم هم دست خودشه و هیچ جای نگرانیای برای شما وجود نداره.
مطرح شدن سی آر ام ابری باعث شد که دیگه محدود به فضای شرکت نباشید. نسخههای موبایلی CRM ابری هم باعث شدن که از هر جایی مثل خونه یا مسافرت به سیستم دسترسی داشته باشید و بتونید اطلاعات مورد نیازتون رو ثبت کنید.
CRM ابری چه ویژگیهایی داره؟
1. راحت نصب میشه!
تو سریعترین زمانی که فکرش رو بکنید، نصب و اجراء میشه. پس اصلا لازم نیست، از این بابت نگرانی به خودتون راه بدید!
2. همیشه در دسترسه
دیگه فقط تو دفتر و محل کارتون محدود به استفاده از CRM ابری نیستید؛ هر وقت و هرجایی که باشید، اطلاعات توی مشتتونه!
3. استفاده ازش آسونه
کاربری خیلی راحتی و سادهای داره، که تو نسخههای جدیدترش هم، روزبهروز آسونتر میشه. یادگیری کار کردن این نرمافزارها فقط 10 دقیقه طول میکشه.
4. همهجا میشه ازش استفاده کرد
یعنی هرجایی که هستین، دسترسی کامل به سیستم دارید. این موضوع توی شرایط کرونا و دورکاری، جلسههای خارج از شرکت و مسافرتهای کاری خیلی کمکتون میکنه. برای شرکتهایی که چندتا شعبه دارن هم خیلی مفیده
5. امنیتش بالاست
ذخیره دادهها تو فضای ابری، امنیت بالایی داره؛ چون اصلا امکان نداره که این دادهها پاک یا دزدیده بشن. تازه شرکت فروشنده سی آر ام ابری موظفه که هر ماه از دادهها پشتیبان بگیره، پس دادههاتون دیگه هیچجوره، از دست نمیره!
6. نیاز به نرمافزار و سختافزار نداره
وقتی همهچی از طریق اینترنت انجام میشه و دادههای مشتری تو فضای ابری ذخیره میشه، دیگه چه نیازی به سختافزار و نرمافزار هست؟ تو این سیستم امکان دسترسی به همه قابلیتهای CRM مثل اطلاعات تماس، نمایههای مشتری، گزارشها و تجزیهوتحلیلها وجود داره.
7. هزینهها رو پایین میاره
چون CRM ابری برعکس نسخههای نصبی، نیازی به تیم فناوری اطلاعات، نصب و نگهداری نداره. تجهیزات خاصی هم لازم نیست اصلا.
8. میشه بر اساس نیازهای کسبوکار، سفارشیاش کرد
یعنی مثلا فرض کنید یه کسبوکار براش ضبط تماس تلفنی مهم باشه و یکی دیگه نه. پس دیگه لازم نیست که پول بیشتری بدید. فقط پول ویژگیهایی رو میدید، که برای کسبوکارتون نیاز دارید.
8. با بقیه برنامهها ادغام میشه
نرم افزار CRM ابری، خیلی راحت با بقیه برنامهها ادغام میشه و دادهها رو اتوماتیک ثبت میکنه. این ویژگی باعث میشه نرمافزار قویتر بشه، چون خیلی راحت با نیازهای کارتون سازگار میشه.
9. از هر دستگاهی، امکان دسترسی به سیستم وجود داره
دوست دارید با چه دستگاهی به نرمافزار وصل بشید؟ کامپیوتر، تبلت، موبایل؟ با CRM ابری، هیچ محدودیتی ندارید. از هرکدوم که راحتترید، استفاده کنید.
10. قابلیت اطمینان داره
یعنی چی؟ یعنی اینکه چون CRM ابری با اینترنت کار میکنه، هر مشکلی هم باشه بازم کار میکنه. مثلا وقتی اینترنت قطع هم بشه، مشکلی پیش نمیاد. چون این سیستم خودکار تو فضای ابری پشتیبانگیری میشه و برای همین هم هیچ بلایی سر دادههاتون نمیاد! اگه دادههاتون رو توی حالت آفلاین ثبت کنید، نرمافزار دادهها رو نگه میداره تا دوباره به اینترنت وصل بشید. بلافاصله بعد از اتصال، این دادهها توی سِرور اصلی ثبت میشن و در اختیار همه قرار میگیرن.
11. امکان رشد کسبوکارتون رو فراهم میکنه
نرم افزار CRM ابری یه طوری طراحی شده که انعطافپذیر باشه. پس وقتی کسبوکارتون قد میکشه، ویژگیها و امکانات جدیدی از CRM ابری هم طبق نیازتون و با یه هزینه خیلی کم، در اختیارتون قرار میگیره.
12. میتونید دسترسی افراد رو مشخص و محدود کنید
فقط کافیه از تنظیمات داشبورد هر کاربر، مشخص کنید که میخواید به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشه.
1. CRM چیه؟ همه چیز درمورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
2. تاریخچه CRM از دهه 1970 تا امروز
4. ویژگی ها و امکانات نرم افزار CRM
5. گزارشات CRM و 7 گزارشی که باید از CRM بررسی کنید.
6. فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان یا CRM؟ (+ اکسل رایگان اطلاعات مشتریان)
7. مدیریت تجربه مشتری (CEM) و تفاوت آن با CRM
8. نرم افزار ERP چیه؟ تفاوت CRM و ERP
9. ECRM چیست و چه تفاوتی با CRM دارد؟
10. انواع CRM
11. CRM عملیاتی
12. CRM تحلیلی
13. CRM مشارکتی
14. CRM ابری و 12 دلیل برای استفاده از اون
15. صنایع و برندهای بزرگی که از نرم افزار CRM استفاده میکنن
16. بهترین نرم افزار CRM ایرانی و خارجی
17. راهنمای خرید CRM در 5 مرحله
18. مدل CRM چیه؟ معرفی سه مدل مدیریت ارتباط با مشتری معروف
19. مدیر CRM کیه و چه وظایفی داره؟
20. مشاوره CRM چیه و مشاور CRM چه نقشی توی موفقیت داره؟
21. پیاده سازی CRM در 5 مرحله ساده
22. دلایل شکست پروژه CRM | چرا بعضیا نمیتونن از CRM استفاده کنن و اونو کنار میذارن؟
23. CRM چطور به رشد کسب و کار شما کمک میکنه؟