بهترین کتاب‌های مشتری مداری که باید بخوانید

کتاب‌های مشتری‌مداری بهتون کمک می‌کنن تا بتونید بهتر توجه مشتری‌هاتون رو جلب کنید و فروشتون رو افزایش بدید. شاید این کتاب‌ها مستقیما درباره مشتری نباشه اما روش‌های مشتری مداری رو بهتون آموزش میده.

بهترین کتاب‌های مشتری مداری که باید بخوانید

کتاب‌های مشتری‌مداری بهتون کمک می‌کنن تا بتونید بهتر توجه مشتری‌هاتون رو جلب کنید و فروشتون رو افزایش بدید. شاید این کتاب‌ها مستقیما درباره مشتری نباشه اما روش‌های مشتری مداری رو بهتون آموزش میده.
کتاب مشتری مداری

برای جذب مشتری جدید و ماندگار کردن مشتریان، استراتژی‌های زیادی وجود داره. ولی تو این وضع بازار و اقتصاد، مشتری‌مداری بهترین روش واسه این کارهاست. برای اینکه بتونین مشتری مداری رو به خوبی توی بیزنس‌تون اجرا کنین، لازمه اول اون رو به خوبی یاد بگیرین.

توی این مقاله 4 تا از بهترین کتاب‌های مشتری مداری رو معرفی می‌کنم که مطمئنا بیشترین تاثیر رو توی کار و زندگی شخصی شما داره.

 

بهترین کتاب‌های مشتری مداری

قطعا یکی از بهترین روش‌های یادگیری هم خوندن کتاب‌های مرتبط با مشتری مداریه. چون ثابت شده بازدهی بیشتری داره و تو این روش خطر از دست دادن مشتری هم خیلی کمه. حالا بریم سراغ کتاب‌های مشتری‌مداری…

 

1. آیین دوست‌یابی و تاثیرگذاری بر افراد دیل کارنگیه

این کتاب درباره نحوه برخورد افراد با یکدیگه توی کار و زندگیه. هر کسی که دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریانشه، باید این کتاب رو بخونه. هر چند که این کتاب تو سال 1937 منتشر شده؛ ولی با وجود گذشت بیش از 80 سال، هنوز هم جزو بهترین کتاب‌های مشتری مداریه.

 

تو این کتاب روش‌های مختلفی برای خوشحال کردن و تحریک افراد گفته شده که با وجود گذشت چندین دهه، باز هم خیلی موثره. یه جمله این کتاب خیلی جذابه: «من توت فرنگی و خامه رو خیلی دوست دارم؛ ولی ماهی‌ها کرم دوست دارن. برای همین وقتی ماهی‌گیری می‌رم به اون چیزی که خودم دوست دارم فکر نمی‌کنم، بلکه به چیزی فکر می‌کنم که ماهی‌ها دوست دارن. برای همین کرم رو طعمه می‌کنم تا ماهی‌ها رو بگیرم».

 

2. کتاب سقلمه ریچارد تیلر

می‌خواین کاری کنین که مشتری حس کنه محصول‌تون خیلی با ارزشه؟ اگر جواب‌تون مثبته، حتما این کتاب رو بخونین. این کتاب با توجه به اصول روانشناسی نوشته شده و می‌گه چجوری یه حرکت کوچک می‌تونه انتخاب مردم رو تغییر بده. یه جمله معروف تو این کتاب هست که می‌گه: «اگر می‌خواین افراد وزن کم کنن، بهتره تو کافه‌ها آینه بگذارین تا افراد ظاهر چاق خودشون رو ببینن».

 

3. سامان دادن کارها دیوید آلن

فکر می‌کنم همه ضرب المثل «نوش دارو بعد از مرگ سهراب» رو شنیدن. معنی اصلی این ضرب المثل اینه که هر چیزی تو زمان خاصی خوبه و بعدا به درد نمی‌خوره. این نشون می‌ده که مدیریت زمان چقدر مهمه. ولی مدیریت زمان وقتی موثره که در کنار ساختار مناسب بیزینس باشه. این کتاب بهتون کمک می‌کنه ساختار مناسبی برای بیزنس‌تون بسازین.

 

یه جمله معروف تو این کتاب وجود داره که می‌گه: «بیشتر مردم یک هفته قبل از تعطیلات، بهترین حس رو به کارشون دارن. این به خاطر تعطیلات نیست، بلکه به این دلیله که تو این هفته تمام معاملات رو می‌بندن و بعدش از صفر مذاکره می‌کنن. بهتره به صورت هفتگی معاملات‌تون رو ببندین، جوری که حس کنین قراره برید تعطیلات».

 

4. رسیدن به هر چیزی که می‌خواهید از جی آبراهام

یکی از بهترین متخصصان تو زمینه رشد بیزنس، جی آبراهامه. آبراهام یکی از اون دسته مشاوران کسب و کاره که روزانه با موفق‌ترین شرکت‌ها مشورت می‌کنه، اونم با دستمزد روزانه 50000 دلار! جی آبراهام تو این کتاب استراتژی برتر خودش رو آموزش می‌ده و می‌گه که برای خوب فروختن لازمه یه مشاور عالی برای مشتریان باشین.

 

یه جمله معروف از جی آبراهام تو این کتاب وجود داره اینکه: «باید درک کنین که مشتری به چی نیاز داره که می‌خواد باهاتون تجارت کنه، حتی اگه خود مشتری نیازش رو ندونه. وقتی که بدونین مشتریان به چی نیاز دارن، بهتر می‌تونین اون‌ها رو به سمت خرید هدایت کنین. بهتره مثل مشاور در راه خرید به مشتریان کمک کنین تا اون‌ها برای یک عمر تبدیل به مشتری‌تون بشن».

 

نتیجه‌گیری

یه بار دیگه تاکید می‌کنم برای اینکه بتونین استراتژی مشتری مداری رو به بهترین نحو ممکن اجرا کنین به آموزش نیاز دارین. یکی از بهترین‌ منبع‌ها واسه آموزش، کتابه؛ ولی نه هر کتابی. کتاب‌های زیادی تو این زمینه نوشته شده که من 4 موردی که خودم خونده بودم رو اینجا معرفی کردم بهتون.