مقایسه بازاریابی تلفنی و بازاریابی حضوری

مقایسه بازاریابی تلفنی و بازاریابی حضوری

مقایسه بازاریابی تلفنی و بازاریابی حضوری

قبل اینکه بریم سراغ خود بازاریابی تلفنی، بیایید بازاریابی حضوری و تلفنی رو با هم مقایسه کنیم. تو دنیای رقابتی امروز، باید دنبال راه‌هایی بگردید که محصول و خدمت‌تون رو جلوی چشم مشتری نگه دارین. روش‌های زیادی واس این کار هست، اما بازاریابی تلفنی و فروش حضوری بهترین روش‌های رسیدن به این هدف هستن.

 

اما قبل از اینکه بخواین روش خودتون رو انتخاب کنید، باید مزایا و معایب بازاریابی تلفنی و حضوری رو بررسی کنید. اینطوری دید بهتری می‌گیرید و می‌تونید بهترین روش برای کسب‌وکار خودتون رو بشناسید.

 

مقایسه بازاریابی تلفنی و حضوری

بازاریابی تلفنی

بازایابی تلفنی یعنی شما با یه لیست از مشتری‌های بالقوه که دارید، تماس می‌گیرید. کمپین‌های بازاریابی تلفنی هم مثل بقیه روش‌های بازاریابی، مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن.

 

مزایای بازاریابی تلفنی

نتایج آنی

خوبی بازاریابی تلفنی اینه که می‌تونید، تو تایم کوتاهی با مشتری صحبت کنید، فوری مشتری رو بشناسید و بفهمید که چقدر به خرید محصول‌تون علاقه داره. در اصل بازاریابی تلفنی، سریع‌ترین روش برای شروع یه رابطه خوب با مشتری هست. پس از این لحاظ یه ابزار قدرتمند برای شماست.

 

صرفه اقتصادی

یه مزیت دیگه برای بازاریابی تلفنی، هزینه‌های کم این روش هست. از اونجایی که می‌تونید مستقیم با مشتری صحبت کنین، بیشتر هم می‌فروشید. بازاریابی تلفنی توی تولید سرنخ هم کاربرد داره. شاید اون لحظه فرد آماده خرید نباشه، اما خوبیش اینه که اطلاعات‌اش رو دارید و با پیگیری مشتری می‌تونید به فروش برسید.

 

معایب بازاریابی تلفنی

عدم دسترسی به مشتری

خیلی از آدما هستن، که به شماره ناشناس جواب نمیدن. این حس از وقتی به‌وجود اومد، کلاهبرداری به این روش زیاد شد. برای همین هم فرصت‌های فروش‌تون کمتر میشه.

 

فروش حضوری

وقتی حرف بازایابی و فروش حضوری باشه، یعنی اینکه باید کاتالوگ ارسال کنید، نماینده بفرستید یا اینکه تبلیغاتی بسازید، که مشتری رو جذب کنه. این تکنیک هم مثل بازاریابی تلفنی یه سری مزایا و معایب داره.

 

مزایای فروش حضوری

مقرون به صرفه

خوبیش اینه که ابزارهای زیادی هستن و می‌تونید با استخدام ویزیتور حرفه‌ای و تقسیم‌بندی‌های سنی، منطقه‌ای و غیره، راندمان رو بالا ببرید.

 

وفاداری به برند

شما با ایجاد کمپین‌های فروش حضوری، شناخته می‌شید. وقتی مردم برندتون رو بشناسن، بیشتر دوست دارن ازتون خرید کنن؛ چون بهتون اعتماد دارن!

 

معایب فروش حضوری

نادیده‌گرفته‌شدن، راحته

مشتری‌ها هر روز با حجم زیادی از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات بمبارون می‌شن؛ برای همین هم خیلی خوب بلدن که چطوری این چیزا رو ندید بگیرن و به کاروزندگی‌شون برسن. پس یادتون باشه وقتی در خونه‌شون می‌رید، براشون کاتالوگ می‌فرستید، استند ارائه نمونه محصول می‌ذارید و غیره ، اگر بخوان خیلی راحت ندید می‌گیرنتون.