وقتی یک موقعیت شغلی برای کسی پیش میاد، معمولا افراد بیشتر از اینکه مهارتهاشون رو ارزیابی کنن، به حقوق و پاداش اون شغل نگاه میکنن! مثل بقیه شغلها، حقوق مدیر پشتیبانی و چیزایی که روش تاثیر میذاره، نقش مهمی تو استخدام متقاضیان برتر داره. تو این مقاله پس از اینکه مسئولیتهای اصلی مدیر پشتیبانی رو بررسی کردیم، نگاهی هم به کارهای روزمره این مدیرها و در آخر هم حقوق مدیر پشتیبانی و مواردی که روش تأثیر میگذاره رو میندازیم.
مدیر پشتیبانی طی روز چه کارایی انجام میده؟
یکی از مهمترین چیزایی که روی حقوق مدیر پشتیبانی تأثیر میذاره، کارای روزانه این افراده. به طور کلی مدیرهای پشتیبانی باید طی روز به نیازها و خواستههای مشتریها گوش بدن و در عین حال، تیم کارشناسان پشتیبانی مشتری رو رهبری کنن.
اما همه چیز به همین سادگی نیست. یک مدیر پشتیبانی برای انجام همین وظایف باید طی روز کارای زیادی انجام بده که در ادامه به بعضیهاشون اشاره میکنیم:
- نظارت دقیق بر مکالمههای کارشناسان پشتیبانی با مشتریان
- انجام تجزیه و تحلیل، ثبت گزارش و اجرای طرحهای اضطراری
- ورود به مسائل سنگین و دشواری که مشتریها باهاشون دست و پنجه نرم میکنن
- اولویتبندی پروژههای روزانه و انگیزه بخشیدن به کارشناسان برای انجام اون پروژهها
- شرکت تو جلسهها با مدیران بالادست
مدیر پشتیبانی مشتری باید به چه مسائلی ورود کنه؟
وقتی سوالها و مشکلات مشتریها پیچیدهتر میشه، ورود مدیر پشتیبانی میتونه خیلی از مشکلات رو رفع و رجوع کنه. بعضی وقتها ممکنه کارشناسهای پشتیبانی تو چندین کانال ارتباطی مثل تلفن، شبکههای اجتماعی و ایمیل با مشتریان تعامل داشته باشن.
اینجا یکی از وظایف روزانه مدیر پشتیبانی، اینه که مطمئن بشه که جدا از کانالهای ارتباطی، جوابها دقیق، یکپارچه و به موقع به مشتری داده میشن.
چه چیزهایی روی حقوق و دستمزد مدیر پشتیبانی تأثیر میذارن؟
جواب این سؤال هم ممکنه بسته به شرکت و حوزه کسب و کار متفاوت باشه. اما وقتی به شرکتهای مختلف نگاه میکنیم، چیزهای ثابتی وجود دارن که هر کدوم میتونن تأثیر چشمگیری بر حقوق مدیر پشتیبانی داشته باشن. برای مثال:
سابقه کار مرتبط
مدیریت پشتیبانی، مسئولیت ساده و کوچیکی نیست. بنابراین داشتن تجربه قبلی تو زمینه تعامل با مشتریان و رهبری تیمی از کارشناسان پشتیبانی یک امر کاملا ضروریه. هرچه سابقه کار مرتبط قبلی بیشتر باشه، حقوق مدیر پشتیبانی هم بیشتر میشه.
مهارتهای ارتباطی
گذراندن دوره فن بیان یا شرکت تو دورههای مهارت ارتباطی میتونه تأثیر زیادی بر حقوق مدیر پشتیبانی داشته باشه. مدیرهای پشتیبانی موفق، در به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مشتری خوب عمل میکنن و مهارتهای ارتباطی کلامی و نوشتاری قوی دارن.
سابقه کار با نرمافزارهای پشتیبانی مشتری
امروزه خیلی از وظایف تیم پشتیبانی مشتری وارد فضای نرم افزاری و دیجیتالی شده. برای همین هم، سابقه کار با نرمافزارهای پشتیبانی مشتری، به سازماندهی ارتباط با مشتریان و همینطور ارتباط بهتر با کارمندها، کمک زیادی میکنه و طبیعتا حقوق و مزایای مدیر پشتیبانی رو هم افزایش میده.
حقوق مدیر پشتیبانی در ایران چقدره؟
عوامل زیادی بر میزان حقوق مدیر پشتیبانی در ایران تأثیر میگذاره. یکی از مهمترین عوامل، شهریه که توش کار میکنیم. به طور کلی حقوق مدیر پشتیبانی تو تهران و شهرهای بزرگ مثل اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، کرج و مشهد نسبت به شهرهای کوچکتر، بالاتره.
یه بررسی کلی توی سایتهای کاریابی نشون میده که حقوق مدیر پشتیبانی تو ایران از حدود 9 تا 10 میلیون تومان شروع میشه و تو برخی موارد ممکنه تا بالاتر از 20 میلیون تومان هم برسه.
چطور میتونیم به عنوان مدیر پشتیبانی حقوق بیشتری دریافت کنیم؟
هرچه سابقه مرتبط و مهارتهای ارتباطی یه فرد بالاتر باشه، میتونه تقاضای حقوق بیشتری برای شغل مدیر پشتیبانی کنه. مدیر خدمات مشتری مسئول ایجاد یه محیط کاری پویا و انگیزشی برای تیم پشتیبانیه. هرچه مهارت متقاضیها تو تکنیکهای رهبری بیشتر باشه و تجربه بالاتری تو رسیدگی به مشکلات و اختلافات داشته باشن، طبیعتاً شایسته دریافت حقوق بالاتری هم هستن.
1. مدیریت پشتیبانی مشتریان چیست؟ (راهنمای کامل شرح وظایف و مهارتها)
2. مهارتهای یک مدیر پشتیبانی که باید در خودتان تقویت کنید
3. سوالات جلسه مصاحبه مدیر پشتیبانی
4. تفاوت وظایف کارشناس و مدیر پشتیبانی
5. حقوق و دستمزد مدیر پشتیبانی
6. مسیر شغلی مدیر پشتیبانی مشتریان
7. به عنوان یک مدیر پشتیبانی موفق شناخته شوید.
8. بهترین کتابهایی که باید یک مدیر پشتیبانی بخواند.
9. جذابیتها و دافعههای شغل مدیریت پشتیبانی فروش
10. شاخصهای کلیدی ارزیابی مدیریت پشتیبانی مشتریان