بهترین فنون مذاکره در فروش بیمه کدام‌اند؟

آموزش فنون مذاکره در فروش بیمه یکی از ضرورت‌های آموزشی هست که هر فروشنده‌ای توی صنعت بیمه باید گذرونده باشه. بنابراین این 5 تا تکنیک رو به عنوان پایه و اساس کار یاد بگیرید تا بریم مرحله بعد.

بهترین فنون مذاکره در فروش بیمه کدام‌اند؟

آموزش فنون مذاکره در فروش بیمه یکی از ضرورت‌های آموزشی هست که هر فروشنده‌ای توی صنعت بیمه باید گذرونده باشه. بنابراین این 5 تا تکنیک رو به عنوان پایه و اساس کار یاد بگیرید تا بریم مرحله بعد.
فنون مذاکره فروش بیمه

یکی از زمینه‌هایی که فروشش روز‌به‌روز در حال بیشتر شدنه، بیمه است. همین فروش زیاد باعث شده افراد زیادی دست به فروش بیمه بزنن. برای موفق شدن تو این کار لازمه فنون مذاکره در فروش بیمه رو بدونین تا بتونین رقبا رو شکست بدین و در نهایت بیمه‌تون رو بفروشین. بعد از اینکه حسابی درباره هنر مذاکره در فروش صحبت کردیم، نوبت می‌رسه به صنعت بیمه که بدونیم فنون مذاکره فروش تو بیمه چی‌هاست؟ تو ادامه همراهم باشین تا بهتون بگم.

 

فنون مذاکره در فروش بیمه

 

1. ارائه پیشنهاد خاص

برای جذب مشتری می‌تونین از موتورهای جستجو و سایت‌های مقایسه قیمت برای غلبه بر رقبا استفاده کنین. البته بهترین روش برای جذب مشتری، ارائه یک پیشنهاد سفارشی هست. لازمه قبل از ارائه هر پیشنهاد، رقبا و مشتریان رو تجزیه و تحلیل کنین تا بفهمین مشتری به چی نیاز داره و چه پیشنهادی می‌تونه برای اون خاص باشه.

 

2. تحقیق درباره بازار

این کار بهتون کمک می‌کنه بدونین رقبا با چه قیمتی کار می‌کنن. مثلا با چه قیمتی ماشین رو بیمه می‌کنن. وقتی که قیمت‌تون کمتر باشه، می‌تونین روی اون مانور بدین و باهاش مذاکره رو پیش ببرین.

 

3. ارزش خرید بالا

صنعت بیمه روز‌به‌روز در حال پیشرفته. بیمه‌گرها سعی می‌کنن پیشنهادهای خاصی بدن، همین تشخیص اینکه بیمه ارزش خرید داره یا نه رو سخت کرده. همه تو بازار دنبال بیمه با ارزش خرید بالا هستن. یه مذاکره کننده حرفه‌ای درباره مشتری تحقیق می‌کنه و می‌دونه مشتری به چی نیاز داره، بعد پیشنهادش رو با توجه به مشتری ارائه می‌ده.

 

بهتر بگم پیشنهادش رو شخصی سازی می‌کنه. شما لازمه تشخیص بدین که مشتری به چی نیاز داره و چی براش مهمه و به اون بپردازین. وقتی پیشنهادتون نیازهاش رو پوشش بده، مشتری می‌گه این برنامه بیمه ارزش خرید بالایی داره. به مشتریان‌تون نشون بدین ارزشی که بهشون داده می‌شه بیش از پولیه که می‌دن. مثلا: مگه می‌شه با ماهی 333 تومان در عرض 7 سال بیمه عمرتون رو کامل کنین؟

 

4. آماده سازی

فرقی نمی‌کنه که چند روز دیگه یه جلسه مذاکره دارین، تو هر حالتی لازمه خودتون رو برایش آماده کنین. سعی کنین قبل از مذاکره ایده‌هاتون رو بنویسین و تمرین کنین. اگه بدون آماده سازی به مذاکره برین، نمی‌دونین که قراره چه اتفاقی تو جلسه فروش بیوفته و ازتون چه سوالاتی پرسیده شه. احتمالا جواب سوالات رو هم به خوبی نمی‌دین و در نهایت فرایند فروش و مذاکره‌تون به مشکل می‌خوره. بجز این لازمه مهارت‌های ارائه پیشنهاد رو یاد بگیرین.

 

5. مثبت فکر کردن

وقتی صحبت از مذاکره می‌شه، باید مثبت فکر کنین. وقتی دید خوبی به مذاکره داشته باشین، اعتماد به نفس می‌گیرین. روانشناسان ثابت کردن افرادی که تو مذاکره اعتماد به نفس بیشتری دارن، بهتر صحبت می‌کنن و منظورشون رو بهتر به شخص مقابل می‌رسونن. این کار در نهایت باعث می‌شه مشتری قانع بشه و تو مذاکره پیروز بشید و مشتری ازتون بخره.

 

اگه تو یک معامله، مشتری، پیشنهاد اول‌تون رو قبول نکرد، ناراحت نباشین و خودتون رو گم نکنین. ببینین مشتری با چه چیزی از پیشنهادتون مشکل داره و بعد با توجه به جوابش و شناختی که ازش دارین، یک پیشنهاد دیگه بهش بدین. برای اینکه تو مذاکره عصبی نشید به نتایج مثبت مذاکرات فکر کنین. آموزش تکنیک‌های متقاعدسازی مشتری توی این مورد می‌تونه بهتون کمک کنه.

 

کلام آخر

بیمه، یه صنعت پرفروشه که رقابت توش خیلی بالا است. برای اینکه تو این زمینه موفق بشید، لازمه که فنون مذاکره در فروش بیمه رو بدونین. این تکنیک هایی که توی این اپیزود گفته شد همه امتحان شده ان و توی واقعیت جواب داده. لازمه بیش از یکبار برای موفقیت توی فروش بیمه عمل کنید. اجرای موفق این فنون نیاز به تمرین داره. پس با یه بار شکست دلسرد نشید و ادامه بدید.