اگه یه بازاریاب تلفنی باشید و هر روز از طریق تلفن با مشتریهاتون در ارتباط باشید، قطعا یکی از بزرگترین سوالاتتون این هست که: “بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی چه ساعتیه؟” خوب این خیلی هم سوال به جایی هست و جوابش هم خیلی مهمه. پس به عنوان یه بازاریاب تلفنی حرفهای، حتما باید یه زمانبندی مشخص برای تماس با مشتریهاتون داشته باشید. اگه زمان مناسبی رو برای تماس با مشتری بالقوه انتخاب نکنید، ای بسا که دو دستی فرصت فروش خودتون رو خراب کنید.
به خاطر اهمیت این مسئله، این بخش از آموزش بازاریابی تلفنی رو به موضوع بهترین زمان برای تماس تلفنی اختصاص دادیم.
بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی
اگه میخواید تو تماس سرد و بازاریابی تلفنی موفق باشید، باید نیازهای مشتری رو بشناسید و علاوه بر یادگیری تکنیکهای مذاکره تلفنی، مناسبترین زمان رو برای تماس با مشتری انتخاب کنین.
اگه خواستید صبح با مشتری تماس بگیرید، بهترین زمان برای تماس 11 تا 12 صبح هست. تو این تایم اکثرا افراد کارشون رو انجام دادن و منتظر تایم نهار هستن. ساعت 4 تا 5 بعدازظهر هم خوبه. چون معمولا 80% مردم کارشون تموم شده و مشغول استراحت هستن.
بهترین روز برای تماس تلفنی
بهترین روزهای هفته برای تماس تلفنی، روزهای یکشنبه، دوشنبه و سهشنبه هستش.
اول هفته مناسب نیست چون تو روزهای شنبه (بعضی وقتا هم یکشنبه) افراد معمولا کارهای مهم و سخت کارشون رو انجام میدن.
چهارشنبهها و پنجشنبهها هم اصلا روزهای مناسبی برای فروش تلفنی نیستن. چون روزهای آخر هفته معمولا مردم دارن برنامه آخر هفته و تعطیلاتشون رو میچینن و از یه هفتهی کاری طولانی، خستهن. اینطوری تلفن شما فقط براشون ایجاد مزاحمت میکنه و نتیجه خوبی هم براتون نداره.
فقط یادتون باشه که بهترین زمان پاسخ دادن به سرنخ هم، تا یک ساعت بعد از درخواست مشتری بالقوه است. و این هیچ ربطی به روزای هفته نداره.
بدترین زمان برای تماس سرد چه موقع هست؟
برای داشتن یه تماس موفق، خیلی مهمه که تو اوج ساعت کاری با مشتری تماس نگیرید. مثلا تایم اداری اکثر جاها معمولا از 7 تا 8 صبح شروع میشه. اکثر کارمندها تو این تایم خیلی مشغول هستن. پس بدترین کار اینه که این موقع، با مشتری تماس بگیرید.
نکات مهم مربوط به برقراری یه تماس سرد موفق
چندتا نکته رو برای تماس سرد هم در نظر داشته باشید:
- حداکثر 10 دقیقه برای قانع کردن مشتری، وقت دارید.
- هر چی بیشتر در مورد اهداف و مشکلات مشتری بپرسید و بدونید، شانس معامله رو بالاتر میبرید.
- یه کارشناس فروش باهوش، تو صحبتهاش چندین بار از کلمههای «مطمئنا» و «قطعا» استفاده میکنه.
- یه کارشناس فروش حرفهای به جای کلمه «من» بیشتر از ضمایر جمع مثل «ما» یا «شما» استفاده میکنه.
البته باید نکات تماس سرد رو متناسب با کسبوکارتون پیاده کنید. بهترین زمان بازاریابی تلفنی تا حدی به صنعت شما بستگی داره. مثلا اگه یه کسبوکار B2C دارید و قراره که با خانمهای خانهدار تماس بگیرید، زمانبندی متفاوته.
1. بازاریابی تلفنی چیه؟ آموزش بازاریابی تلفنی
2. مقایسه بازاریابی تلفنی و بازاریابی حضوری
3. مقایسه بازاریابی تلفنی و بازاریابی ایمیلی
4. شروع تماس تلفنی فروش و نمونه سناریو فروش تلفنی
5. نحوه صحبت با مشتری پشت تلفن
7. تماس سرد چیه و چطور انجام میشه
8. نحوه مذاکره تلفنی و 8 نکته مهم
9. تحول بازاریابی تلفنی با 11 نکته مهم
10. بهترین زمان برای تماس تلفنی فروش
11. سوالات بازاریابی تلفنی برای تماس سرد و پیگیری مشتری
12. چطور نمونه اسکریپت بازاریابی تلفنی بنویسیم؟
13. بازاریاب تلفنی کیه و چه وظایفی داره؟