جمله‌های مناسب فروشنده‌های ایرانی که فروشتان را زیاد می‌کند

چه جمله‌هایی رو جملات فروش موفق می‌دونید؟ چطور با مشتری حرف بزنیم تا راضی به خرید بشه؟ بیایید ببنیم این جملات فروشنده‌های ایرانی چی باید باشه؟!

جمله‌های مناسب فروشنده‌های ایرانی که فروشتان را زیاد می‌کند

چه جمله‌هایی رو جملات فروش موفق می‌دونید؟ چطور با مشتری حرف بزنیم تا راضی به خرید بشه؟ بیایید ببنیم این جملات فروشنده‌های ایرانی چی باید باشه؟!
جمله‌های مناسب فروشنده‌های ایرانی

قبل از اینکه بریم سراغ بحث جمله‌های مناسب افزایش فروش چند ثانیه به این سوال فکر کنید. آخرین باری که چیزی خریدید رو، یادتون هست؟ تو ذهنتون مرور کنید… فروشنده باهاتون چه برخوردی داشت؟ یادتونه از چه ادبیات و جملاتی استفاده کرد، تا راضی به خرید کردن شدید؟

 

حتما تا به حال براتون پیش اومده که قصد خرید یه جنسی رو داشتید و خیلی هم برای این کار مشتاق بودید، اما بعد از صحبت با فروشنده و شنیدن جملات‌اش، از خرید کردن منصرف شدید.

 

خوب حالا به نظرتون دلیل این دو تجربه‌ی متفاوت چی میتونه باشه؟ درست حدس زدید، جملات و ادبیاتی که فروشنده ازش استفاده کرده. پس نتیجه‌ای که می‌گیریم، این هست که اگه به عنوان یه فروشنده مشغول فعالیت هستید، باید روی جملاتی که استفاده میکنین کار کرده باشین.

 

شما وقت حرف زدن با مشتری، از چه کلمات و جملاتی استفاده می‌کنید؟ اصلا آخرین تجربیات موفق و ناموفق فروش‌تون رو یادتون هست؟ خوب حالا یه مرور بکنید و ببینید تو هر کدوم از تجربه‌ها، از چه جملاتی استفاده کردید؟ لحن بیان‌تون چطوری بود؟

 

حالا که به اهمیت این موضوع پی بردید، خوبه که یه کم مفصل‌تر در مورد جملات فروش موفق با هم صحبت کنیم. اصلا ببینیم جملات زیبا برای فروشندگی، کدوم جملات هستن؟ پس بذارید با هم یه بررسی روی لیستی از جملات فروش داشته باشیم.

 

جملات فروش موفق

برای اینکه با مشتری تعاملات بهتر و مثبت‌تری داشته باشید، براتون یه لیست از جملات زیبا برای فروشندگی آماده کردیم. استفاده از این جملات به همراه کار کردن روی لحن، میتونه در بازدهی کارتون تاثیر زیادی داشته باشه.

 

  1. مزایای محصول

خودتون رو بذارید جای مشتری، که قصد خرید از شما رو داره. خوب باید مشتری یه دلیل قانع کننده برای خودش داشته باشه، که به جای رقبا سراغ شما بیاد. پس یه دلیل واضح به مشتری بدید که، اصلا چرا باید به حرف‌های شما گوش بده؟ اصلا مزایای رقابتی محصول‌تون چیه؟ پس باید چیز باارزشی رو به مشتری ارائه بدید، که به جای رقبا، شما رو انتخاب کنه.

 

  1. عالی/ فوق‌العاده/ بی‌نظیر

یه نکته تستی بهتون بگم! همیشه یادتون باشه مشتری فقط دنبال یه محصول خوب نیست. بهترین رو میخواد، یه محصول عالی که بعد یه مدت، ازش دل‌زده نشه. پس توی مکالمات‌تون سعی کنید از کلمات عالی، شگفت‌انگیز و فوق‌العاده هم استفاده کنید. اما اصلا از حد معمول افراط نکنید، چون شیرینی زیاد هم دل مشتری رو میزنه!

 

  1. اولین/اول

سعی کنید همیشه یه آپشن برای سوپرایز کردن مشتری، داشته باشید. اما چرا؟ چون مشتری عاشق چیزهای جدید و هیجان‌انگیزه. باید به مشتری چیزی رو نشون بدید، که تا حالا ندیده. پس باید یه محصولی رو نشون‌اش بدید، که حتما این ویژگی‌ها رو داشته باشه. مشتری همین که بدونه به فکرش هستید و رضایت‌اش براتون مهم هست، به سمت‌تون جذب میشه و ازتون خرید میکنه.

 

  1. حل کردن/ رفع کردن

یکی دیگه از فاکتورهایی که به شدت برای مشتری مهم هست، اینه که اصلا مشتری ازتون محصولی میخره، که دردی ازش دوا بشه و مشکلی ازش حل بشه. وگرنه که این همه وقت و هزینه صرف نمی‌کرد. پس خیلی مهمه که شما چی تو چنته دارید؟ آیا اصلا توجهی به مشکلات مشتری دارید و تو فکر رفع کردنش‌شون هستید؟ پس اصلا این مسئله رو دست‌کم نگیرید و اتفاقا روش سرمایه‌گذاری هم بکنید.

 

  1. مجانی/ رایگان

جذاب‌ترین کلمه برای مشتری همین کلمات مجانی، رایگان هستن. پس حتما یه بخشی از خدمات‌تون رو برای استفاده مشتری، به صورت رایگان در نظر بگیرید. مثلا اگه محصول‌تون یه نرم‌افزاره، میتونید یه وبینار آموزشی رایگان یا یه دوره آزمایشی 1 ماهه رایگان براش در نظر بگیرید.

 

  1. نمیدونم/ اطلاع ندارم

یه اصل ثابت رو همیشه مدنظر داشته باشید. اونم اینکه هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی به مشتری دروغ نگید، حتی یه دروغ کوچیک و ساده. همیشه با مشتری صادق باشید. شاید تو عرف جامعه مردم فکر کنن که اگه جواب سوالی رو ندونی، ارزش و شان‌ات پایین میاد؛ اما اصلا گفتن “نمیدونم” میتونه اعتماد مشتری رو جلب کنه. پس اگه جواب سوالی رو نمیدونید، همون لحظه راستش رو به مشتری بگید. بعدش سوال‌اش رو یادداشت کنید و به مشتری اطمینان بدید، که جواب سوال‌اش رو پیدا می‌کنید. این رو همیشه یادتون باشه که نباید اخلاق رو، فدای بیزینس‌تون بکنید، چون دودش تو چشم خودتون میره.

 

  1. ساده/ آسون

مردم معمولا دنبال محصولاتی هستن، که استفاده ازشون ساده باشه. مثلا اگه محصول‌تون یه نرم‌افزاره، هرچی نرم‌افزارتون یوزر فرندلی‌تر باشه، مردم هم بیشتر بهش علاقه پیدا می‌کنن. پس روی ساده‌سازی استفاده از محصول‌تون، سرمایه‌گذاری کنید.

 

  1. ما

“ما” از مهم‌ترین کلماتی هست، که باید ازش تو مکالمات‌تون استفاده کنید. هیچ‌وقت نذارید که مشتری حس کنه، شما تو یه تیم هستید و اون در تیم دیگه. همیشه بگید که این همکاری یه پروژه مشترک هست و تو جملات‌تون کلمه “ما” رو تکرار کنید. بذارید مشتری حس حضور در یه تیم رو داشته باشه. می‌تونید در کنار کلمه “ما”، از کلمه “باهم” استفاده بکنید. بعد از مدتی خودتون می‌تونید تاثیر استفاده از این کلمات رو، در رفتار مشتری به وضوح ببینید. این کلمات با ایجاد یه حس مثبت تو مشتری، اونها رو ترغیب به تصمیم‌گیری و خرید از شما می‌کنه.