افزایش فروش سریع با 9 تکنیک ساده و موثر

اگه دنبال افزایش فروش هستید و دنبال راهکارهایی می‌گردید که سریع و آسون به نتیجه برسن، حتما این مقاله رو بخونید. مطمئن باشید با این تکنیک‌ها فروشتون بیشتر میشه.

افزایش فروش سریع با 9 تکنیک ساده و موثر

اگه دنبال افزایش فروش هستید و دنبال راهکارهایی می‌گردید که سریع و آسون به نتیجه برسن، حتما این مقاله رو بخونید. مطمئن باشید با این تکنیک‌ها فروشتون بیشتر میشه.
افزایش فروش

کیه که دنبال افزایش فروش نباشه؟ فروش بیشتر، مساویه با پول بیشتر! توی این اوضاع اقتصادی ایران، پول بیشتر رو هم همه دوست دارن.

درسته افزایش فروش یه شبه اتفاق نمیوفته، ولی یه سری راهکار و تکنیک وجود داره که کمک میکنه سریع‌تر نتیجه بگیرید. یه سری از مدیرها و شرکت‌های بزرگ، فکر می‌کنن که فقط داشتن یه تیم فروش بزرگ و خفن، همه چی رو حل میکنه! در صورتی که میشه با دو سه نفر فروشنده تازه‌کار هم شاهد افزایش فروش شرکت بود.

نمیخواد خیلی پیچیده فکر کنید یا دنبال راهکارهای گرون باشید. امروز می‌خوایم راهکارهای ساده و ارزون قیمت رو با هم یاد بگیریم که راندمان موفقیت بالایی هم دارن. آماده‌اید؟

 

راهکارهای افزایش فروش

 

1. از مشتری‌های فعلی غافل نشید!

احتمالا اینو بارها شنیده باشید که فروش به مشتری‌های فعلی، خیلی خیلی کم‌هزینه‌تر از فروش به مشتری‌های جدیده. مشتری‌های فعلی بهترین گزینه برای افزایش فروش محصول شما هستن. چون قبلا از محصولاتتون استفاده کردن و بهتون اعتماد دارن. به علاوه راحت‌تر هم ازتون خرید می‌کنند.

فقط برای اینکه اون‌ها رو ترغیب به خرید کنید باید:

  • به مشتری‌های وفادارتون پاداش بدید.
  • ارتباطتتون رو باهاشون حفظ کنید. مثلا می‌تونید خبرنامه ماهانه براشون بفرستید.
  • از ارائه تخفیف یا هدیه تو روزهای تولد یا سالگردهای ویژه، غافل نشید.

 

2. سوال پرسیدن و نظرسنجی فراموش نشه!

حتما در مورد کیفیت و بقیه جنبه‌های محصول و خدمات‌تون از مشتری، نظرسنجی کنید. این کار چندین مزیت برای کسب‌وکارتون داره:

  • باعث میشه نقطه ضعف‌هاتون رو بشناسید، تا کیفیت محصول یا خدمت‌تون رو ارتقا بدید.
  • قیمت و سایر ویژگی‌های محصول رو با توجه به نیاز مشتری، تنظیم کنید.
  • عواملی که باعث خوشحالی و رضایت مشتری میشن رو، بشناسید و اونها رو تقویت کنید.
  • به مشتری‌ها حس ارزشمندی بدید و کاری کنید که حس کنن حرفاشون شنیده میشه.

 

3. برای مشتری‌ها/سرنخ‌ها کلاس آموزشی بذارید.

با برگزاری کلاس آموزشی برای مشتری، می‌تونید مشتری رو با کارآیی و ارزش خدمات‌تون آشنا کنید. این کار براتون چند مزیت داره:

  • فرصتی برای تقویت ارتباط‌تون با مشتری هست.
  • ارزش محصول و خدمات‌تون رو به مشتری نشون میده.

 

4. خدمات منحصربفرد ارائه بدید!

خوب یکی دیگه از راهکارهای افزایش فروش، تمرکز روی خدماتی هست که به مشتری ارائه میدید. باید نیازهای مشتری رو خیلی خوب بشناسید و مطابق اون، کیفیت خدمات‌تون رو بالا ببرید. برای این کار، می‌تونید از تکنیک‌های زیر هم استفاده کنید:

  • تو فضای مجازی، خیلی سریع به سوالات مشتری جواب بدید.
  • به مشتری مشاوره رایگان و اطلاعات در مورد محصول و خدمات‌تون ارائه بدید.
  • منعطف باشید و برای مشتری وفادار، استثنا توی قوانین شرکت قائل بشید.
  • خلاقیت به خرج بدید و برای مشتری نوشته تشکر یا عکس ارسال کنید.
  • بر اساس سوال یا نظرات مشتری، متن‌های آموزنده تو شبکه‌های اجتماعی قرار بدید.

 

5. نمونه رایگان یا فرصت تست محصول یا خدمات‌تون رو به مشتری ارائه بدید.

یکی دیگه از تکنیک‌های افزایش فروش، ارائه رایگان محصول یا خدمات‌تون، طی یه دوره آزمایشی هست. این کار باعث میشه مشتری بدون صرف هیچ هزینه‌ای، به کارآیی و کیفیت محصول‌تون اطمینان پیدا کنه. در اصل مشتری متوجه میشه که اصلا این محصول، برطرف کننده نیازهاش هست یا نه. پس اگر مشتری از محصول مطمئن باشه و با خیال راحت خرید کنه و مدت زمان بیشتری رو مشتری شما بمونه. این کار میزان فروش شما رو در دراز مدت بالا میره.

 

6. یه کار خاص و منحصربفرد انجام بدید.

برای افزایش فروش، خاص بودن یه تکنیک خیلی مهمه، که باید حتما تو برنامه‌تون باشه. برای این کار:

  • از روش‌های جدید و خاص، برای تبلیغ محصول یا خدمت‌تون استفاده کنید.
  • یه ادعا رو مطرح کنید و بعد با ارائه شواهد، اون رو اثبات کنید.
  • یه فیلم طنز بسازید، که نحوه استفاده از محصول رو به طرز خاصی به تصویر بکشه.
  • یه برنامه رسانه‌ای برای معرفی محصول‌تون، راه بندازید.
  • یه بازی خنده‌دار و رایگان آنلاین رو بسازید و روی سایت‌تون قرار بدید.

 

7. شبکه‌های اجتماعی رو نادیده نگیرید!

اگه واقعا دنبال افزایش فروش هستید، سوشال مدیا مارکتینگ رو تو اولویت کارهاتون بذارید. به پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تون توجه ویژه داشته باشید. این فضاها خیلی خوب میتونن شما و برندتون رو تبلیغ کنن. باید کاملا واضح بگید کی هستید، چی کار می‌کنید، هدف‌تون چیه و چه کسایی میتونن از محصول یا خدمت‌تون استفاده کنن. هر کی پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تون رو دید، باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشه.

 

8. تعامل رو حفظ کنید.

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های فروش، حفظ تعاملات‌تون با مشتری هست. وقتی مدام با مشتری در ارتباط باشین، طبعا اولین گزینه خرید میشید، که به ذهن مشتری میاد. پس جدا از فعالیت تو سایت و شبکه‌های مجازی، از این تکنیک‌ها هم استفاده کنید:

  • گروه ایجاد کنید، به سوالات افراد گروه جواب بدید و تو بحث‌ها، حضور پررنگ داشته باشید.
  • توی اتاق‌های گفتگو مورد علاقه مخاطب‌هاتون، شرکت کنید.
  • در مورد پست‌ها و سوالات بقیه، نظرات تخصصی بدید.
  • یه متن در مورد محصول و خدمات‌تون تهیه کنید و در این گروه‌ها قرار بدید.

 

9. بیش فروش (Up-selling) و فروش مکمل (Cross-selling) رو جدی بگیرید.

اینو با مثال براتون می‌گم. فرض کنید، موبایل می‌فروشید. اگه مشتری رو قانع کنید که به جای یه موبایل 10 میلیونی، یه موبایل 20 میلیونی بخره، از تکنیک بیش‌فروشی استفاده کردید. و اگه مشتری رو قانع کنید که در کنار موبایل 10 میلیونی، دو تا قاب و یه هندزفری بلوتوثی یا یه ساعت هوشمند بخره، از تکنیک فروش مکمل استفاده کردید.