بهترین تکنیک‌های فروش اینترنتی

این روزها که ما بیشتر خریدهامون رو اینترنتی انجام می‌دیم، دونستن تکنیک‌های فروش اینترنتی که قبلا بقیه تجربه کردن می‌تونه به مدیرای کسب‌وکارها کمک زیادی بکنه. بیایید چندتا نکته رو راجع به این موضوع با هم بررسی کنیم.

بهترین تکنیک‌های فروش اینترنتی

این روزها که ما بیشتر خریدهامون رو اینترنتی انجام می‌دیم، دونستن تکنیک‌های فروش اینترنتی که قبلا بقیه تجربه کردن می‌تونه به مدیرای کسب‌وکارها کمک زیادی بکنه. بیایید چندتا نکته رو راجع به این موضوع با هم بررسی کنیم.
تکنیک های فروش اینترنتی

تکنیک های فروش اینترنتی خیلی مهمه به خصوص اگه بدونید کلید اصلی موفقیت هر کسب و کاری فروشه، حالا فروش خدمات، محصول، فروش وقت برای تعمیر یا تبلیغ؛ ولی فروش موفق همین نیس که مشتری ازتون بخره و بره، لازمه ارزش کارتونم بالا بره و رضایت مشتری رو به دست بیارین تا دائمی شه. طبق تحقیقات Monetate ارزش مشتریان دائمی 5 برابر از مشتریانی که بار اول می‌خرن، بیشتره. برخورد و کیفیت خدمات یا محصولتان باعث میشه که مشتری دائمی شه یا نه، واسه همینه ارتباط با مشتری مهمه. ما تو این مقاله می‌خوایم مهم‌ترین تکنیک‌های فروشی که باعث افزایش فروش اینترنتی میشن رو بررسی کنیم.

 

تکنیک‌های فروش اینترنتی

راه‌های فروش اینترنتی زیادن که ما می‌خوایم تو این مقاله مهم‌ترین‌هاش رو بهتون بگیم:

 

1. اسلایدرها رو حدف کنین

اگه از طراحی سایت سر در بیارین و راجبشون خونده باشین، میدونین اسلایدر چیه. اون‌ها تصاویر ثابت یا متحرکین که واسه رساندن پیام و تبلیغات استفاد می‌شن. اسلایدرها به دلیل مزایاشون بین بازاریاب‌ها خیلی محبوبن. شاید پیش شمام محبوب باشن و به فکرتون رسیده باشه از اون‌ها تو صفحه اصلی استفاده کنین تا محصولات زیادی رو به نمایش بزارین؛ ولی دارین اشتباه فکر می‌کنین.

 

اگه دنبال فروش خوبین، بهتره زود حذفشون کنین، هرچه زودتر حذفشون کنی دیره. شواهد زیادی وجود داره که نشون می‌ده که اسلایدرها باعث گمراهی و گیجی مشتری‌ها می‌شه. حذف اسلایدرها از صفحه اصلی سایت جزو مهم ترین تکنیک های فروش اینترنتیه.

 

2. طرح‌های پرفروش و محبوب رومشخص کنین

یه چیزی هست تو علم روانشناسی به نام اثر چشم و هم چشمی، یعنی مردم به هم نگاه می‌کنن و از هم تقلید می‌کنن یا به زبونی دیگه مردم پیروی از اکثریت رو دوس دارن. اینه که باعث میشه یه فروشگاه شلوغ هر روز مشتری‌هاش بیشتر شه. تو تکنیک‌های فروش تو نمایشگاه و همایش‌ها گفتم افراد رو به غرفه‌تون بیارین، حتی اگه نخرن، دلیلشم تو همون مقاله پیدا می‌شه.

 

طبق همون قاعده بالا مردم دوست دارن همان کاری رو انجام بدن که بقیه انجام می‌دن برای همینه که بازاریاب‌ها همیشه از کلماتی مثل «پرفروش‌ترین محصول سال»، «توصیه شده توسط متخصصان» یا «بهترین برند خودرو سازی» استفاده می‌کنن. این جمله‌ها باعث میشه مشتری به محصول اعتماد کنه و این تو تصمیماتشون تاثیر داره. مشتری حس می‌کنه چون بازدید کننده‌تون زیاده، فروشتون خیلی و با خودش میگه حتما خبریه که این همه می‌خرن، پس منم می‌خرم جا نمونم.

 

ولی آموزش فروش اینترنتی و استفاده از این اثر چجوریه؟

برای استفاده از این روش لازمه محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه‌ها رو تو صفحه قیمت گذاری مشخص کنین. این کار رو سایت AdEspresso به خوبی انجام داده.

 

3. ارسال رایگان

تحقیقات انجام شده توسط Acquisio نشون می‌ده که 47% خریدار‌ها زمانی که می‌رن به صفحه صورت حساب و می‌بینن ارسال پولیه و غیر رایگانه، از خرید پشیمون می‌شن. خیلی تاثیر گذاره یعنی نیمی از مشتریان بالقوه‌تون. کلی هزینه کردین سرنخ‌ها رو پیدا کنین و نیمشون راضی به خرید شن از اون‌ها هم نیمشون به خاطر رایگان نبودن حمل و نقل نخرن، خیلی رو مخه! پس مهمه که دنبال راهی باشین که از پشیمون شدن مشتری‌هاتون جلوگیری کنین.

 

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تونید امتحان کنید. مثلا با یه محاسبه اعداد و ارقام ساده می‌تونید بفهمید که اگه قیمت محصولتون رو چند بزارین، براتون صرف می‌کنه ارسال رو رایگان کنین.

 

می‌تونید بگین اگه حداقل این مقدار رو بخرین ارسال رایگانه، این باعث می‌شه مشتری‌ها بیشتر بخرن. حمل و نقل رایگان واسه مشتری‌ها خیلی جذابه، پس تو انجامش محتاط باشین. اگه نمی‌تونید حمل و نقل رو مجانی کنین، بهتره یه نرخ ثابت رو براش تعیین کنین. اینجوری نگرانی مشتری بابت تغییر قیمت یک دفعه‌ای از بین می‌ره.

 

4. صفحه پرداختتون رو با لینک انتقال و تبلیغات پر نکنین

احتمال می‌دونین لینک انتقال چیه و فکر نکنم توضیح خاصی بخاد، یعنی لینکی که انتقالتون بده به یه صفحه دیگه. ایجاد این لینک‌ها تو صفحه پرداخت باعث میشه مشتری ازتون نخره. بهتره هیچ لینک انتقالی نباشه اگه خرید رو زد مستقیم بره ب صفحه صورت حساب. اگه بخواید یه چیزی رو اینترنتی بخرین و سراغ یه سایت برین، وقتی که خواستین بخرین چن بار بخواد به این صفحه و اون صفحه برید، حوصله‌تون سر نمی‌ره؟ مممکنه ازش متنفر شین بگین اذیتمون می‌کنه و ازش نخرین.

 

وقتی یه تبلیغ رو تو صفحه خرید گذاشتین مشتری ازتون ناامید می‌شه، مشتری تو صفحه خرید به هر چیزی جز مشخصات خرید واکنش می‌ده و احتمال اینکه نخره، زیادتر می‌شه. بهتره همین حالا این لینک و تبلیغات رو حذف کنین تا فروشتون افزایش پیدا کنه، حذف این لینک‌ها تو آموزش فروش اینترنتی خیلی بحث میشه.

 

نتیجه‌گیری

با توجه به پیشرفت مردم و اینکه همیشه سرشون شلوغه، الان بخش مهمی از خریدها از طریق اینترنت انجام می‌شه. واسه افزایش فروش اینترنتی خلاقیت لازمه. ما تو این مقاله تکنیک‌های فروش اینترنتی رو گفتیم. انجامشون بدین تا خلاق بشین.