مهم‌ترین تکنیک‌های فروش ویزیتوری و حضوری

تنوع تکنیک‌های فروش زیاده، اما هنوز تکنیک‌های فروش ویزیتوری و حضوری برای خیلی از فروشنده‌ها یه برگ برنده‌س!

مهم‌ترین تکنیک‌های فروش ویزیتوری و حضوری

تنوع تکنیک‌های فروش زیاده، اما هنوز تکنیک‌های فروش ویزیتوری و حضوری برای خیلی از فروشنده‌ها یه برگ برنده‌س!
تکنیک‌های فروش حضوری و ویزیتوری

اگه به این صفحه اومدید حتما سوالاتی مثل اینها در مورد تکنیک‌های فروش دارید که تکنیک‌های فروش ویزیتوری چیان؟ کدوم تکنیک‌های ویزیتوری بازدهیشون بهتره؟ کجا آموزش ویزیتوری رو ببینیم؟ روش‌های ویزیتوری موفق کدوم‌ها هستن؟

 

بیشتر کسب و کارهای کوچک کلاسیکن، یعنی یه مغازه جذاب دارن و به صورت حضوری محصولاشون رو می‌فروشن. این افراد ممکنه چیزی از تکنیک های فروش ویزیتوری و حضوری ندونند؛ ولی فروشش توپ باشه چون بر اساس تجربه‌شون کار می‌کنن. آمارها نشون داده فروش حضوری درآمدش خوبه و مثل فروش اینترنتی سخت نیس، کافیه ارتباط خوبی با مشتری داشته باشین و موقعیت‌های مختلف رو بشناسین. ما تو این مقاله تکنیک‌های فروش ویزیتوری و حضوری رو می‌گیم و به آموزش ویزیتوری اشاره می‌کنیم پس باهامون باشین.

 

فروش ویزیتوری و حضوری چیه؟

فروش ویزیتوری و حضوری یعنی مستقیم با مشتریتون ملاقات کنین. فرقی نداره کسب و کارتون B2C یا B2B تکنیک های ویزیتوری برای دوتاش مناسبه. جلسه پرزنت محصول، حضور تو نمایشگاه، ایجاد استند فروش حضوری تو مکان مناسب، فروش تو مغازه و غیره، همه جزء روش‌های ویزیتورین.

 

مزایای تکنیک‌های ویزیتوری و حضوری چیه

وقتی مشتری روبه روی شماست دیگه جای اشتباهی وجود نداره، چون نمی‌تونین جبرانش کنین. شابد جبرانش ممکن باشه؛ ولی مثل خوب شدن زخم بزرگه، خوب میشه، ولی جاش همیشه می‌مونه. تکنیک زبان خوب، نحوه لباس پوشیدن، طرز صحبت کردن و روش‌های مذاکره و پرزنت، همگی تو فروش حضوری تاثیر دارن. از مزایای این روش هم می‌شه چیزای زیر گفته شه:

  • درآمد بیشتر
  • ایجاد فضایی حرفه‌ای، با ارزش، باکیفیت و مورد احترام مردم
  • نرخ تبدیل بالا
  • فرصت زیاد واسه پاسخگویی به سوال و نگرانی‌ مشتریان
  • فرصت ارائه‌ی ارزش‌هاتون
  • ارتباط موثر تو فروش و با مشتری
  • فرصت بیشتر جذب مشتری وفادار
  • استفاده از ارتباط چشمی واسه فروش

 

تکنیک های فروش ویزیتوری و حضوری

1. ارائه محصولات باکیفیت

فکر نکنم واسه این تکنیک فروش ویزیتوری توضیحی لازم باشه. مثلا شما یه مغازه پوشاک فروشی دارین و همیشه محصولات با کیفیته، این باعث می‌شه مشتری که یه بار ازتون می‌خره، از کیفتتون راضی باشه و دوباره بیاد ازتون بخره و حتی به بقیه هم معرفیتون کنه. همچنین پیشتون از کیفیت مطمئنه، تو خرید دودل نیس و اعتماد بیشتری بهتون داره.

 

2. فضای آرام و زیبا

تجهیزات لوکس رو واسه مغازه انتخاب کنین مثلا یه صندلی راحت و محیطی زیبا، تا ارزش و کیفیت کارتون رو به مشتری نشون بدین. از مهم‌ترین تکنیک‌های فروش ویزیتوری اینه که تجهیزاتتون رو به روز کنین تا مشتری تحت تاثیر قرار بگیره.

 

مثلا من خودم وقتی می‌خوام یه خوراکی از سوپری بخرم، سراغ لوکس‌ترین مارکت می‌رم چون مغازه‌ش تمیزتره و مجهزتره. نمای سوپری بهم این حس رو می‌ده که محصولاتش تمیزتره، جدیدتر و باکیفیت‌تره.  گاهی اوقات حس می‌کنم تنوعش هم بیشتره.

 

3. گزینه‌ها رو کم کنین

به نظرتون وقتی مشتری 300 انتخاب داشته باشه، راحت تر می‌خره، یا وقتی 5 گزینه واسه انتخاب داره؟ مثلا الان کسایی که می‌رن بازی کامپیوتری بخرن یه ساعت انتخابش می‌کنن چون تنوع زیاده؛ ولی تو گذشته یک چهارم الانم بازی پیدا نمی‌شد، واسه همین مشتری‌ها زودتر انتخاب می‌کردن.

 

ارائه‌ی گزینه‌های زیاد، مشتری رو گیج می‌کنه و احتمال خریدش رو کم می‌کنه. بهتره از بین این 300 گزینه 75 تا رو انتخاب کنین؛ ولی 75 تای با کیفیت. اگه می‌تونین یه آلبوم از نمونه کارهاتون درست کنین و به مشتری‌هاتون نشونش بدین.

 

4. تو کارتون بهترین باشین

تکنیک‌های فروش ویزیتوری زیادن و همشون جزء قدرتمندترین تکنیک‌های فروشن؛ ولی اگه واسه‌ش برنامه نداشته باشین، شکست میخورین. مثل این می‌مونه بری سرمربی یکی از بهترین تیم‌های فوتبال شی و برای به گل رسیدن تیمت برنامه نداشته باشی، بهشون بگی هر جوری دوست داشتین بازی کنین. هر چند که همشون ستاره باشن؛ ولی باز هم به مشکل می‌خورین.

 

متخصص با تجربه فروش اندی پرستون راجب شیوه آماده شدن واسه یه جلسه فروش حضوری تا ارائه و برنامه ریزی می‌گه:

معمولا خیلی از فروشنده‌ها آسان‌ترین روش رو برای فروش که تماس تلفنی و ارسال ایمیله، رو انتخاب می‌کنن؛ ولی مشتری ها بیشتر این‌ها رو نادیده می‌گیره. واسه همین فرایند فروش سخت و طولانی می‌شه.

 

فرقی نداره جلستون کاریه یا دوستانه، بهتره تمام توجه و تمرکزتون رو به طرف مقابل اختصاص بدین. وقتی او حرف بزنه و خوب بهش گوش ندین، حس می‌کنه داره بهش بی‌احترامی می‌شه. بهتره قبل جلسه راجب علایق، روحیات، نیازهای مشتر و غیره تحقیق کنید و راجبش بدونین و از اینا برای قانع کردن مشتریتون استفاده کنین.

 

جلسات فروش حضوری وقت زیادی می‌خوان. تحقیقات نشون می‌ده فروشندگان 7% وقتشون رو صرفش می‌کنن. توی بیشتر مواقع از تکنیک‌های دیگه واسه فروش استفاده می‌کنن. استفاده مناسب از تکنیک‌های فروش ویزیتوری با یه برنامه خوب، می‌تونه برگ برنده‌تون در مقابل رقبا باشه.

 

آموزش ویزیتوری همون تکنیک‌های ویزیتوریه. وقتی این تکنیک‌ها رو بدونین و ازش استفاده کنین، یعنی آموزش دیدین.

 

نتیجه‌گیری

تکنیک‌های فروش حضوری زیادن ولی تو این مقاله به مهم‌تریناشون اشاره کردیم که فروشتون رو افزایش بدین و به غول زمینه کسب و کارتون تو فروش تبدیل شین.