ترفندها و تکنیک های فروش اینستاگرامی که بیشترین اثر را دارند

یکی از روش‌هایی که این روزا واسه افزایش فروش و جذ مشتری خیلی خوب جواب داده، استفاده از تکنیک‌های فروش اینستاگرامیه. بیایید ببینیم چی کار باید بکنیم تا توی اینستا فروش داشته باشیم.

ترفندها و تکنیک های فروش اینستاگرامی که بیشترین اثر را دارند

یکی از روش‌هایی که این روزا واسه افزایش فروش و جذ مشتری خیلی خوب جواب داده، استفاده از تکنیک‌های فروش اینستاگرامیه. بیایید ببینیم چی کار باید بکنیم تا توی اینستا فروش داشته باشیم.
تکنیک های فروش اینستاگرامی

تا اینجا تکنیک‌های افزایش فروش زیادی رو گفتم. نوبتی هم باشه این دفعه نوبت تکنیک‌های فروش اینستاگرامیه. فروش تو اینستاگرام جادوییه. چرا این رو می‌گیم؟ ماهانه یه میلیارد کاربر داره حتی از توییتر بیشتر. الان که این مقاله رو می‌نویسم دسترسی به اینستا کمتر شده اما با این حال، خیلی از کاربرای این پلتفرم ایرانین، میتونیم بگیم اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی واسه فروشه.

برای موفقیت همین که بدونین چقد از اینستا استفاده می‌کنن کافی نیس، شناخت کاربرها هم برای فروش اینستاگرامی لازمه. کاربران اینستاگرام بیشتر اهل خریدنن. اینستاگرام کمک می‌کنه مشتریان منفعل،دائمی بشن. خب این جواب سوال در اینستاگرام چجوری بفروشیمه؛ ولی تو ادامه مقاله با ما باشین تا بفهمین چجوری فروش بیشتر تو اینستاگرام داشته باشین.

 

تکنیک‌های فروش اینستاگرامی

 

1. تو اینستاگرام حساب تجاری (Business Account) بسازین و بهینه‌سازیش کنین

اولین مرحله از تکنیک‌های فروش در اینستاگرام داشتن یه بیزنس اکانته. وقتی به این صفحه اومدید احتمالا می‌دونید واسه فعالیت تو اینستا داشتن اکانت لازمه. همین اکانت رو تبدیل به حساب کاربری بیزنس کنین، بیزنس اکانت و حساب شخصی‌تون نباید یکی باشن. پس نباید عکس خودتون یا هر چیز شخص دیگه‌ای توش باشه، این‌ها ربطی به فروش ندارن و کمکی به فروش تو اینستاگرام نمی‌کنه. واسه طراحی بیزنس اکانت کارای زیر رو انجام بدین تا حرفه‌ای به نظر برسین.

 

لینک سایتتو رو تو اینستاگرام بزارین، زیر پست‌ها، استوری یا بیو. این کار ترافیک سایتتون رو بالا می بره.

با یه نام و عکس پروفایل ثابت تو اینستاگرام باشین تا بشناسنتون.

اینجا یه مثال لازمه که توضیحش بدیم: مثلا یکی ازتون می‌خره و ازتون خیلی راضیه و به دوستش می‌گه ازتون بخره. اگه نام و عکستون رو عوض کنین شاید پیداتون نکنه، چون خیلی‌ها با عکستون می‌شناسنتون. اگه عکس عوض شه شک می‌کنه که واقعا این همون پیجه که ازش خریدم.

 

***تو بیو (bio) اینستا اطلاعات جالب و مفیدی بزارین تا مخاطب رو تحریک به خرید کنه.

 

2. پست‌های جذاب و عامه‌پسندی بزارین که کاربران دوست دارن ببینن.

یه زمانی که تو دیوار و شیپوار اگهی فروش می‌زاشتیم که نوشته بود: «ارزش یه عکس از هزاران کلمه بیشتره» یا « یه عکس احتمال دیدن یه اگهی رو چند برابر می‌کنه». بیایین این رو یکم تحلیل کنیم، مغز آدم تمایل داره از طریق عکس، اطلاعات رو بگیره. گزاراشاتی وجود دارن که می‌گن 90 درصد اطلاعات دریافتی به مغز آدم‌ها از طریق اطلاعات بصریه. پس تو پست و عکس‌های محصولاتتون دقت کنین. تکنیک‌های فروش اینستاگرامی راجب به عکس و کپشن‌های آن تو زیره، بخونین تا یاد بگیرین:

 

چرب زبونی نکنید تا تو اینستا جذاب باشین.

واسه افزایش فروش تو اینستا عکس خلاق و حرفه‌ای بزارین. مثلا اگه دو محصول یکی باشن ولی یکی عکسش کیفیت نداشته باشه یا تو تصویر محصول خوب مشخص نباشه؛ ولی محصول دیگه تصویرش واضح و با کیفیت باشه کدوم رو می‌خرین؟ ( فرض کنین نمی‌دونین که این‌ دو محصول یکین).

 

ابعاد عکس رو حرفه‌ای انتخاب کنین.

از ابزارهای ویرایش اینستا استفاده کنین تا خاص‌تر شوین. عکس‌هایی که رنگ آبی توشون غالبه، نسبت به عکس‌هایی که رنگ قرمز توشون غالبه، 24% بیشتر لایک می‌خورن؛ عکس‌هایی که تنها یک رنگشون غالبه، 17 درصد بیشتر لایک دارن.

 

3. تصاویر خاص، زنده و مرتبط با فرهنگ برند بزارین.

اینستاگرام بازار فروش مستقیم نیس، اگه از دست ندادن فالور براتون مهمه، راضیشون کنین. عکس زنده تاثیر زیادی تو این کار داره. عکس زنده رو همه می‌دونن چیه دیگه توضحش نمی‌دیم. بهتره کار زیر رو انجام بدین:

 

به فالوراتون تخفیف ویژه بدین.

وقتی یکی دنبالتون می‌کنه یعنی کسب و کارتون رو دوس داره و احتمالا بهش نیاز داره، شاید الان یا تو آینده. اگه فالوئرتون ببینه یه تخفیف ویژه تو دسترسه به خرید تحریک می‌شه.

 

4. فالوئرهاتون رو بیشتر کنین

این از‌ مهم‌ترین تکنیک های فروش در اینستاگرامه. اگه تا اینجاتون درسته عکساتونم خوبه، فالوئرتون رو افزایش بدین تا کسای بیشتری پیجتون رو ببینن. از تکنیک‌های زیر واسه گرفتن فالوئر و افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنین:

 

استفاده بیشتر از هشتگ

حداکثر تا 15 و بعد از انتشار پست 5 تا هشتگ مرتبط را کامنت کنید. هشتگ‌ها چند دسته‌ن:

  • هشتگ پر مخاطب
  • مرتبط با محصول
  • مخصوص برند

 

اگه فالورتون تو استوری با پست تگتون کرده، اون رو تو ستوری بزارین.

 

5. نرخ ارتباط با مشتریتون رو بالا ببرین

تا اینجا به جذب فالوئر و گذاشتن محتوای جذاب اشاره کردیم، حالا نوبت تکنیک های فروش اینستاگرامی با استفاده از درگیر کردن مشتری و ایجاد روابط قویه.

 

یه کپشن( توضیحات) جذاب و قوی زیر پستاتون بزارین.

کپشن نباید کوتاه باشه و نه زیاد. لازمه کامل و جذاب باشه تا مشتری رو جذب کنه. یه چیزی مثل توضیحات محصول تو سایت، ولی کمتر

 

مسابقه و چالش بزارین

مثلا هر کی 5 نفر رو زیر این پست تگ کنه، بهش تخفیف ویژه می‌دیم و به 5 نفر به قید قرعه جایزه نقدی می‌دیم.

 

 پاسخگو دایرکت و کامنت‌ها باشین.

 

نتیجه‌گیری

تکنیک‌های فروش اینستاگرامی زیادن که ما تو این مقاله مهم‌ترین‌هاش رو بررسی کردیم تا فروشتون تو اینستا بیشتر شه.