تکنیک‌های فروش در واتساپ  

فروش در واتساپ هم امکان داره! فقط باید قبلش بدونید چطور از امکانات این پلتفرم استفاده کنید.

تکنیک‌های فروش در واتساپ  

فروش در واتساپ هم امکان داره! فقط باید قبلش بدونید چطور از امکانات این پلتفرم استفاده کنید.
تکنیک های فروش در واتساپ

واتساپ از شبکه‌های پرطرفدار تو ایرانه، البته الان که این مقاله رو می‌نویسم چند روزیه فیلتره و کاربراش کم شده؛ ولی هنوز جزو پرطرفدارهاس، واسه همینه که تو این مقاله می‌خوایم تکنیک‌های فروش تو واتساپ رو بررسی کنیم و آموزش فروش در واتساپ رو بگیم تا از این اپلیکیشن به نحو احسنت واسه بازاریابی، افزایش فروش و پشتیبانی استفاده کنین.

 

واتساپ بیزنسی یا API؟

قبل اینکه تکنیک های فروش تو واتس‌اپ رو بررسی کنیم، لازمه بدونیم که کسب‌وکارها به چه شکلی می‌تونن بهتر از این اپلیکیشن واسه حرفه‌شون استفاده کنن. واتساپ دو امکان تجاری واسه کسب و کارها داره که باهم فرق دارن و هر کدوم واسه یه کار مناسب‌تره.

 

برای شرکت‌های کوچک استفاده از اپلیکیشن بیزینسی واتساپ بهتره. چون باهاش می‌تونند تعاملات کاری و زندگیتون رو جدا کنین و یه اکانت بیزنسی بسازین. اپ بیزنسی واتساپ با واتساپ معمولی فرق داره و یه فرد می‌تونه دوتاش رو با هم داشته باشه. از مهم‌ترین امکانات این نوع واتساپ می‌توان به پاسخ سریع و برچسب گذاری اشاره کرد، که تو ادامه بیشتر راجبشون حرف می‌زنیم.

 

ولی چرا واسه شرکت‌های بزرگ مناسب نیست؟ یه شرکت بزرگ احتمالا چندین کارمند داره، چند نفر واسه فروش، چند نفر واسه پشتیبانی و بازاریابی در کنار یه مدیر؛ ولی شرکت کوچک به تعداد انگشت شماری کارمند داره، شاید هم کارمند نداشته باشه و مدیرش همه کارها رو انجام بده، چون کارها کمن. دلیلش مناسب نبودنش اینه که فقط یه نفر می‌تونه اکانت اپلیکیش بیزنسی واتساپ رو داشته باشه؛ ولی اکانت کسب و کارهای بزرگ بایستی در اختیار کارمندان فروش، بازاریاب‌ها، پشتیبانی و مدیر فروش قرار بگیره.

 

برای همین واتساپ یه گزینه دیگه رو واسه کسب و کارهای بزرگ به نام API معرفی می‌کنه. API واتساپ امکانات بیشتری رو در اختیار کسب و کارها قرار می‌ده و مخصوص شرکت‌های بزرگه؛ ولی واسه استفاده ازش نیاز به اندکی برنامه نویسیه.

 

تکنیک‌های فروش در واتساپ رو تو 3 بخش بررسی می‌کنیم:

  1. بازاریابی
  2. فروش
  3. پشتیبانی

 

1. استفاده از واتساپ برای بازاریابی

هر چه راه‌های بیشتری واسه ارتباط با مشریتون داشته باشین، مشتری حس بهتری بهتون پیدا می‌کنه. بهتره همراه تلفن، ایمیل، اینستا، لینکدین و …، واتساپ رو هم به راه‌های ارتباطیتون اضافه کنین تا آرامش بیشتر به مشتری‌هاتون بدین. هر چه راه‌های ارتباطیتون با مشتری بیشتر باشه مشتری بهتون بیشتر اعتماد می‌کنه و حس می‌کنه بیشتر بهتون دسترسی داره. با یه مثال توضیحش می‌دیم: مثلا شما از یه فروشگاه تو واتساپ خرید می‌کنین، اگه بدونین هیچ راهی واسه ارتباط با این فروشگاه جز واتساپ نیس، احساس نمی‌کنین ممکنه کلاهبرداری باشه، اگه این فروشگاه تو تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و سایت، یه حساب داشته باشه بیشتر بهش اعتماد نمی‌کنین؟

 

این فقط اولشه، می‌تونید با انجام چندین کار، یادتون رو تو ذهن مخاطب زنده نگه دارین و سرنخ ایجاد کنین. بهترین روش برای درگیر کردن ذهن مخاطباتون تو زیر آمده است:

  • برگزاری کمپین
  • استفاده از استوری
  • گروه‌ها
  • لیست ارسال گروهی

 

2. آموزش فروش در واتساپ

فضای واتساپ به شیوه‌ای خاص طراحی شده که برای فروش مناسبه. بعد از اینکه از این اپلیکیشن واسه بازاریابی استفاده کردین و مشتری بالقوه و سرنخ فروش ایجاد کردین، نوبت به فروش می‌رسه. وقتی بعد یه تماس تلفنی کوتاه یا ارسال ایمیل و پیام با سرنخ‌هاتون، از طریق واتساپ پیام می‌دین، مشتری حس می‌کنه بهتون نزدیکه و حس می‌کنه پیشتون خیلی باارزشه و مهمه، البته مشتری واسه هر فروشنده موفقی مهمه.

 

مثلا شما می‌خواین یه لپ تاپ بخرین و دنبال سایت‌های فروش لپ تاپ می‌گردین. بعد از چند روز یکی باهاتون تماس می‌گیره و می‌گه که شرکت ما همه چی اصلی رو داره با کمترین قیمت. اون شرکت می‌دونه دنبال لپ تاپ گیمینگ هستین و یه پیام براتون می‌فرسته و محتواش اینه «اچ پی G4 گیمینگ پرطرفدارترین لپ تاپ گیمینگ است که اکنون در لپ تاپ فروش … با 20 درصد تخفیف به فروش می‌رسد».

 

بعد از چندی یه پیام تو واتساپ می‌ده و میگه برای شما همه لپ تاپ‌ها تخفیف داره. این کارها باعث می‌شه که حس کنین اون شرکت خیلی پیگیرتونه و پیشش باارزشین و مثل یه مشتری معمولی بهتون نگاه نمی‌کنه، واسه همین بهتون تخفیف داده. این نکته را فراموش نکنین شما با تکنیک‌های فروش آشنایین و این کارها روتون زیاد تاثیر نداره؛ ولی مشتری که نمی‌دونه این یه روش واسه افزایش فروشه.

 

دوتا تکنیک مهم برای افزایش فروش در واتساپ ایناس:

  • ارائه پشتیبانی قبل و بعد از فروش
  • کاتالوگ محصولات

 

3. استفاده از واتساپ برای پشتیبانی

در ساعات شلوغ کاری ممکن هست چندین مشتری با هم تماس بگیرن و نتونین همزمان به همشون پاسخ بدین. برای حل این مشکل یه اکانت واتساپ بسازین و به مشتری بگین اگه تلفن رو جواب ندادیم مشکلتون رو تو واتساپ بهمون بگین تا باهاتون تماس بگیریم. اینجوری خیال مشتری از پشتیبانی راحت می‌شه و کمتر انتظار می‌کشه.

 

نتیجه‌گیری

واتساپ از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعیه که میتونه فروشتون رو افزایش بده، ما تو این مقاله تکنیک‌های فروش تو واتساپ رو بررسی کردیم.

 

این مطلب رو دوست داشتین؟