تکنیک های فروش در لینکدین

توی لینکدین هم میشه فروخت؟ بله. کافیه تکنیک‌های فروش در لینکدین رو یاد بگیرید. بعد قدم‌های پیشرفت به سمت افزایش فروش رو یکی یکی بردارید.

تکنیک های فروش در لینکدین

توی لینکدین هم میشه فروخت؟ بله. کافیه تکنیک‌های فروش در لینکدین رو یاد بگیرید. بعد قدم‌های پیشرفت به سمت افزایش فروش رو یکی یکی بردارید.
تکنیک های فروش در لینکدین

اگه به این صفحه اومدین احتمالا می‌دونین linkedin چیه؛ ولی واسه فروش تو این شبکه اجتماعی، فقط شناخت کافی نیس. لازمه تکنیک فروش و آموزش فروش در لینکدین رو یاد بگیرین تا فروش رو تو این شبکه شروع کنین و فروشتون رو افزایش بدین.

 

لینکدین از پرطرفدازترین شبکه‌های اجتماعی تو زمینه کسب و کاره، واسه همین مهمه تکنیک‌های فروش تو لینکدین رو یاد بگیرین تا فروشتون تو این شبکه اجتماعی رو آغاز و افزایش بدین. فرقی نداره متخصص فروشین یا تازه کار، این مقاله حاوی نکات جدیدیه که باعث افزایش فروش تو لینکدین می‌شه. واسه یادگیری این روش‌ها تو ادامه مقاله باهامون باشین.

 

تکنیک‌های فروش در لینکدین برای تازه کارها

همه که حرفه‌ای نیستن، تو اینجا آموزش فروش تو لینکدین رو برای مبتدیان آورده‌ایم:

 

بهینه سازی پروفایل linkedin

اولین تکنیک فروش تو لینکدین اینه یه عکس پروفایل بزارین که مخاطبینتو تحت تاثیر بزاره. صفحه‌تون تو لینکدین بیانگر تفکر و استراتژی‌تون تو کار و نحوه تعامل با مشتریان‌تونه. واسه همین مهمه رو بهینه سازیش وقت بزارین، همیشه یه عکس خاص می‌تونه مشتری رو جذب کنه، چه تلگرام باشه چه لینکدین، فرقی نداره.

 

پروفایل لینکدین‌تون لازمه ویژگی‌های زیر رو داشته باشه:

  • باید حرفه‌ای و با کیفیت باشه، قدیمی هم نباشه.
  • توضیح مختصری راجع به خودتون یا کاربرد و ضرورت استفاده از محصولتون.
  • بروز رسانی صفحتون و حذف مطالب بی کاربرد.
  • تمرکزتون روی فروش به مشتری باشه. باید مخاطب هدفتون مشتریان احتمالی‌تون باشه نه کسای دیگه.

 

روزانه یه پست بزارین

واسه اینکه دائما تو تعامل با مشتری باشین و نامتون بهتر حفظ شه، لازمه روزی یه پست بزارین، یه پست تخصصی و حرفه‌ای. می‌دونین قانون 80 به 20 چیه؟ این قانون می‌گه 80% محتواتون باید اخبار و مطالب مفید تو صنعت کارتون باشه. این مطالب می‌تون به هر شکلی باشن. 20% دیگه‌ش مربوط به فعالیتتونه.

 

مثلا تو گوگل کلمه کراتینه مو را سرچ می‌کنین و مقاله‌ای رو میاره که کلی راجب این روش توضیح داده و آخرش نوشته چرا کراتینه مو تو سالن ….، این همون 20 درصد تبلیغاته. البته در بخش‌های دیگه هم به خودش یه اشاره‌های ریز می‌کنه. این نحوه تعامل حس اعتماد و احترام رو تو مشتریان بالقوه‌تون به وجود میاره.

 

برنامه ریزی روزانه

واسه موفقیت تو هر کاری برنامه لازمه، واسه فروش تو لینکدین هم یه پلن توپ نیازه. اگه برنامه نداشته باشین فروش خسته کننده و بی نتیجه می‌شه. مثلا هرروز یه تایم خاصی رو به جذب مشتری، خوندن اخبار و تحلیل رقباتون بزارین.

 

با بخش بازاریابیتون تو ارتباط باشین

بخش بازاریابی تو جلب اعتماد مشتریان احتمالی و به نتیجه رسیدن معاملات، نقش مهمی دارن. واسه همین لازمه به صورت مرتب کارشون بررسی و نظارت شه و نقاط ضعف و قوتشون رو بهشون بگین تا کارشون رو بهتر کنن.

 

عضویت تو گروه‌های لینکدین

تو Linkedin می‌شه عضو 50 گروه مختلف شین، مزایا این کار خیلیه که تو ادامه مزایاش رو می‌گیم:

  • می‌تونید موضوعات موردبحث مشتریان بفهمین و نظراتتون رو راجع بهش بگین.
  • می‌تونید پست‌ها یا مقالات شخصیتون رو مثل یه مشتری احتمالی، نه فروشنده بفرستین.
  • می‌تونید به سایر اعضای گروه تو PV پیام بدین.

 

امتیاز شاخص فروش آنلاین (SSI) خودتون بدونین. معیارهای تعیین این شاخص 4 تان:

  1. برندتون رو حرفه‌ای کنین.
  2. افراد مناسب رو پیدا کنین.
  3. با آگاهی عمل کنین.
  4. روابط خودتون با مشترق احتمالی قوی کنین.

 

کارهای دیگه‌ای که برای افزایش فروش تو لینکدین می‌شه انجام داد:

  • واسه ارتباط شخصی زمان بذارین.
  • موفقیت یه روزه نیس، تسلیم نشین.
  • مشتریان احتمالی‌تون رو دنبال کنین.
  • همگام سازی صفحه LinkedIn Sales Navigator با CRM
  • ثبت مکالمات تلفنی از طریق LinkedIn Sales Navigator
  • همگام سازی ایمیل و LinkedIn Sales Navigator
  • ذخیره جستجوهاتون
  • استفاده از تجربیات همکاران و فیلتر مشتریان کنونی
  • پیدا کردن مخاطب مورد نظرتون
  • استفاده از توصیه و نظرات مشتریاتون
  • استفاده از ارتباطات گروهی TeamLink

 

تکنیک‌های فروش در لینکدین برای کاربران با تجربه

اینایی که گفتیم برای افراد آماتور بود، حالا چند روش برای افرایش فروش تو لینکدین و چند تکنیک حرفه ای برای فروش رو بررسی می‌کنیم. فکر نکنم واسه افراد متخصص و حرفه‌ای توضیحی لازم باشه، پس توضیحشون نمی‌دیم.

  1. ضبط فیلم یه دقیقه‌ای
  2. مکالمه با افراد با توجه به مسئولیت و کارشون
  3. دقت به محتوایی که به اشتراک می‌ذارین
  4. برنامه ریزی فعالیتتون با استفاده از رسانه‌های اجتماعی
  5. استفاده از Google Alerts برای حساب‌هاتون
  6. ارتباط با خوانندگان محتواتون
  7. دسته بندی محتوای ارسالی
  8. ارتباطتون با مشتریان احتمالی‌تون رو محدود نکنین.

 

نتیجه گیری

مهمه که همه جا با مشتریان احتمالیتون تو ارتباط باشین. لینکدین پرطرفدارترین شبکه اجتماعی واسه کسب و کارهاست، واسه همین تو این مقاله تکنیک‌های فروش تو لینکدین رو بررسی کردیم و آموزش استارت فروش تو لینکدین تا افزایش فروش رو بررسی کردیم. این مقاله شامل راه‌های فروش در لینکدین واسه متخصصین و تازه کارهاس.