میدونستین که فقط با دونستن چند نکته میتونین نرخ موفقیت 100 درصدی تو جلسات فروش داشته باشین؟ فرقی نمیکنه که کارتون چیه یا اصلا تو حوزه فروش کار میکنین یا نه. در هر حالت شما در حال فروختن چیزی هستین یا میخواین ایده و حرفتون رو جوری بگین که دیگران قبول و باورش کنن. واسه اینکه بتونین تو این کار حرفهای بشید لازمه که رازهای قطعی کردن فروشی که حاصل سالها تجربه زیگ زیگلار هست رو یکبار یاد بگیرید.
رازهای قطعی فروش
1. قبل از فروش لازمه همه اطلاعات مربوط به مشتری رو پیدا و تجزیه و تحلیل کنین. بعد لازمه ارزش محصولتون رو به مشتری ثابت کنین و با سوال پرسیدن مشکلاتش رو پیدا کنین. کمی تخیل هم به عنوان چاشنی به کارتون اضافه کنین.
2. متقاعد کردن مشتری رمز موفقیتتون تو فروشه.
3. همیشه لباس مرتب و تمیز بپوشین و از صمیم قلب از مشتری تشکر کنین. خوش اخلاقی و استفاده از کلمات مثبت هم کلید موفقیت تو فروشه و باعث میشه مشتری بهتون اعتماد کنه.
4. نه گفتن مشتری به معنی عدم اعتماده. پس لازمه اطمینان مشتری رو جلب کنین تا بتونین اون رو به خریدار تبدیل کنین.
5. واسه موفقیت تو فروش لازمه که لحن حرف زدنتون خوب و مناسب باشه.
6. اولین درس تو فروش جلب اعتماد مشتریه.
7. فروش به معنی انتقال احساساته. وقتی فروشنده بتونه به مشتری حس خرید رو القا کنه، مشتری ازش میخره.
8. واسه فروختن لازمه با مشتری همدلی کنین.
9. یه فروشنده خوب باید بتونه تو شرایطی که با شکست مواجه شده و نا امیده، رفتار و طرز فکرش رو تغییر بده.
10. واسه اینکه فروشنده خوبی باشین، لازمه خودتون رو بشناسین و نقاط ضعفتون رو پیدا و اصلاح کنین.
11. همیشه واسه مشتری ارزش قائل بشید و باهاشون رابطهی خوبی داشته باشین.
12. همیشه باید به محصول و کارتون اعتماد داشته باشین.
13. واسه هر کاری، داشتن سلامت جسمانی مهمه.
14. نگرش مثبت تو جلسات فروش میتونه انرژی مثبت همه رو افزایش بده.
15. خودتون رو با شرایط سخت سازگار کنین و عصبی و ناامید نشوید.
16. یه فروشنده خوب باید بتونه استدلال، نیاز، سخن، رفتار و گفتار مشتری رو درک کنه.
17. یه فروشنده خوب، باید تصویری از خود به عنوان دوست یا مشاور تو ذهن مشتری ایجاد کنه.
18. اگه تو کارتون متخصص باشین، مشتری خودش به سمتتون میاد.
19. تخیل، احساس و منطق تو فروش نقش موثری دارن.
20. فردی تو فروشندگی موفق میشه که تو کارهایش خلاقیت داشته باشه.
21. باید طوری در مورد محصولتون صحبت کنید که همه ویژگی های اون برای مشتری کاملا قابل تصور باشه.
22. یادتون باشه کلمات معجزه میکنن.
23. از مشتریان بخواهید که محصولات رو امتحان کنن.
24. یه فروشنده موفق باید بتونه با هر نوع مشتری به شکل مناسب برخورد کنه.
25. وقتی مشتری اعتراض میکنه، ازش سوال بپرسین تا مشکل اصلی رو پیدا کنین.
26. به اعتراض مشتریان منطقی و قانع کننده جواب بدین.
27. مشتری رو از طریق دلایل اصلیش واسه خرید محصولتون قانع کنین.
28. از مشتری سوال بپرسین تا نیازش رو پیدا کنین.
29. تو یه تکنیک فروش متخصص باشین و ازش استفاده کنین.
30. یه فروشنده باید به مشتری وقت بده تصمیم اشتباهش رو عوض کنه، به کارش ایمان داشته باشه، صادق باشه و بدونه کسی که بهترین آموزش رو دیده، موفق میشه.
31. قبل از صحبت با مشتری، چند بار برنامهتون رو تو ذهنتون مجسم و تمرین کنین.
32. با زبان بدن مشتری آشنا باشین.
33. به مشتری گوش بدین و تو صحبتهاتون به آن اشاره کنین.
34. پیگیری مشتری و پشتکار واسه موفقیت تو فروش لازمه.
35. داستانها موثرترین راه واسه متقاعد کردن مشتریان هستن.
36. از علم و فناوری برای فروش استفاده کنین، این موارد کمک میکنن خدمات بهتری به مشتریان ارائه بدین.
کلام آخر
همه این مواردی که توی این مقاله مطرح کردم نکاتی هستن که زیگ زیگلار توی کتاب راز قطعی کردن فروش خودش توی 32 فصل درباره اونها صحبت کرده. اگه فکر میکنید که نیاز دارید بیشتر راجع به این موضوعات یاد بگیرید پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو تهیه و مطالعه کنید.