برای موفقیت تو کسب و کار باید فروشتون خوب باشه، وقتی بتونید به مشتریان بفروشید کسب و کارتون از بین نمیره و همیشه سر زبوناست حالا اگه کسب و کارتون مربوط به فروش B2B باشه، فروش سخت تر هم هست و باید برای داشتن فروش خوب از ابزارهایی استفاده کنید تا درآمدتون بالا باشه. بیایید چندتا از این ابزارها رو با هم بررسی کنیم.
چرا از ابزار فروش رو استفاده کنیم؟
کسب و کار وقتی موفقه که بتونه محصولاتش رو به مشتریان ارائه کنه و خوب بفروشه. از مدیر تا فروشنده تلاش میکنند فروش رو بیشتر کنند. با کمک ابزارهای فروش میتونید این کار رو در کمترین زمان ممکن انجام بدید. ابزارهای فروش B2B، معمولا به یکی از موارد زیر کمک میکنن:
- بهره وری و بهینه سازی
- تولید سرنخ
- ردیابی سرنخ
- اتوماسیون فرآیند فروش
- ساده سازی ارتباطات
ابزارهای فروش B2B
بدون هیچ حرف اضافهیی میریم سر اصل مطلب
1. CRM، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
CRM بهترین نرم افزار فروش B2B و مدیریت ارتباطاته. این نرم افزار کمک میکنه که همهی جنبههای رابطهتون رو مدیریت کنید. این ابزار مثل یه مکان واحد و مرکزی عمل میکنه که توش تمام اطلاعات و دادههای مربوط به مشتری ذخیره میشه. به جوری ذخیره میشن که دسترسی بهشون آسون باشه.
میدونید چرا به CRM میگن بهترین نرم افزار فروش B2B؟ چون CRM بینشی از مشتریان و روابطهتون با مشتری رو بهتون نشون میده. برای همینه استفاده ازش مهمه و برای موفقیت و گرفتن بیشترین بازدهی تو کسب و کارتون باید ازش استفاده کنید. این ابزار کارای دیگهای هم میکنه مثلا:
- گزارشهای خیلی خوبی براتون فراهم میکنه.
- سیستم پیامکی و تماس رو مدیریت میکنه
- دادهها رو بصری نشون میده
- یه کاریز فروش برای تولید و مدیریت سرنخ داره.
- تمام اطلاعات مشتریها رو یه جا و دسته بندی شده، نگه میداره
2. Seismic
Seismic بهترین ابزار برای ساخت محتوای جذاب برای فروش و زمان بندی برای اشتراکشه. این ابزار به تیم فروش کمک میکنه. با ارائه بینشها و توصیه به فروشندگان نحوه تعاملشون با مشتری رو بهتر کنند و کمک میکنه محتوای بهتر و جذابتری برای مشتریان ایجاد کنید و میگه کی بهتره منتشرشون کنید.
3. EngageBay
این بهترین ابزار برای خودکار سازی فروش، مدیریت پروژه و بازاریابی خودکاره. این ابزار برای کسب و کارهای کوچک مناسبه و در جذب، پرورش، تعامل و تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار موثره. این ابزار با مدیریت ایمیلها، نظرات، بازاریابی خودکار و و آنالیز سایت کمک میکنه تو وقتتون صرفه جویی بشه و بهتر روابطتتون با مشتری رو مدیریت کنید. EngageBay کمک میکنه فروش رو پیگیری کنید.
4. راهنمای فروش لینکدین (linkdin)
این ابزار تو لینکدین به شما کمک میکنه تا مشتریان بالقوه و شرکتهاشون رو پیگیری کنید. با این ابزار می تونید فهرستی از سرنخها، شامل افراد و شرکتهایی که در لینکدیناند رو تنظیم کنید. این ابزار قابلیت ادغام باCRM دیدار رو داره. می دونید که لینکدین شماره تماس رو بهتون نشون نمیده؛ ولی با این ابزار میتونید پیداش کنید.
5. Adapt.io
این ابزار فروش باعث میشه بتونید به طور خودکار پیگیر مشتریان بالقوهتون بشید. Adapt.io مکالمات رو 10 برابر میکنه و امکان دسترسی به فرد جستجو کننده رو میده.
6. Postal.io
Postal.io برای خودکارسازی ایمیلها و دادن هدیه بهترین ابزاره. این ابزار با ابزارهای مارکت و فروش ادغام میشه که در اون صورت بیشترین بازدهی رو داره و کاربرهای بیشتری جذب میکنه. این ابزار از ایمیلها و هدیهها برا کمک به فروش استفاده میکنه و کاری میکنه که مشتری احساس کنه پیشتون باارزشه. Postal.io کمک میکنه مشتری بالقوهتون بیشتر بشه و فروشتون افزایش پیدا کنه.
جمله کمی پیچیدهس پس با یه مثال توضیحش میدیم برای مثال از هر 100 مشتری که باهاتون تماس میگیرن 20 نفرشون ازتون خرید میکنند. با کمک این ابزار مشتریهایی که باهاتون تماس میگیرن 200 نفر میشن و 40 نفر ازتون خرید میکنه.
6. BIGContacts
BIGContacts بهترین ابزار برای ساخت تجربههای جذابتر و شخصیتر با استفادهی قدرت اتوماسیون و مدیریت تماسه. این ابزار کمک میکنه تا با تعاملات شخصی شده رابطهتون با مشتری قویتر بشه حالا فرقی نداره مشتری احتمالی باشه یا معمولی. CRM تمام آمارهای گذشته و رویدادهای آینده رو تو قالب جدول فهرست میکنه، این کمک میکنه فروش آسونتر بشه و باهاش دسترسی به اطلاعات و آمار آسونه.
این ابزار به اولویت بندی سرنخ ها کمک میکنه و از طریق ساخت ایمیل ها سرنخهای بیشتری میسازه.
جمعبندی
لازمه این که کسب و کاری موفق باشه و ادامه داشته باشه، فروشه. هر چه فروش بیشتر باشه احتمال موفقیت کسب و کارتون بیشتره. ممکنه راههای زیادی رو امتحان کرده باشید؛ ولی به اون نتیجهی دلخواه نرسیدین. برای حل مشکلتون از ابزارهای بالا استفاده کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.