قدرت پیشنهاد و تاثیرش روی تصمیم گیری مشتری ها

چه پیشنهادهایی به مشتری ارائه کنیم که نتونه رد کنه و بخواد که حتما ازمون خرید کنه؟

قدرت پیشنهاد و تاثیرش روی تصمیم گیری مشتری ها

چه پیشنهادهایی به مشتری ارائه کنیم که نتونه رد کنه و بخواد که حتما ازمون خرید کنه؟
قدرت پیشنهاد در تصمیم گیری مشتریان

برایان تریسی تو فصل 6 کتاب روانشناسی فروش، در مورد ترفندهای راضی کردن مشتری صحبت می‌کنه.

همون‌طور که می‌دونید ما خیلی تحت تاثیر پیشنهادهای اطراف‌مون هستیم. و یادتون باشه فروشنده‌ای حرفه‌ای و قدرتمنده که کاملا آروم و مطمئن رفتار کنه. شما هم می‌تونید با کنترل چیزایی مثل ظاهر، تن صدا، لحن و… برای حرفه‌ای شدن تمرین کنید.

 

6 تکنیک‌ متقاعدکردن مشتری

یه سری تکنیک‌هایی هستن که از اونها برای متقاعدکردن مشتری استفاده میشه. تو ادامه این مقاله، 5 تا از کاربردی‌ترین این تکنیک‌ها رو براتون آوردیم:

 

1. خوش‌پوش‌ترین فروشنده‌ها همیشه بیشترین درآمدها رو دارن

تیپ و ظاهر یه عامل مهمه که تا حد زیادی روی آدما اثر داره. فروشنده‌های حرفه‌ای معمولا خوش‌لباس هستن و با آرامشی که توی رفتارشون نشون میدن، مشتری رو با حرف‌هاشون قانع می‌کنن. یه فروشنده حرفه‌ای به خودش و محصول‌اش کاملا اطمینان داره.

پس یادتون نره که درصد بالایی از تاثیرگذاری اولیه روی مشتری، به نوع لباس پوشیدن‌تون برمی‌گرده. ذهن مشتری دیداری‌یه و لباس‌هاتون روی ذهن نیمه‌هوشیار مشتری اثر می‌ذاره. مشتری از روی لباس و ظاهرتون، حدس میزنه که شرکت شما خوب و موفق هست یا نه.

 

2. پرزنت محصول‌تون رو چندین بار تمرین کنید

باید پرزنت محصول‌تون رو چندین بار با خودتون تمرین کنید. جلوی آینه وایسید و فکر کنین مشتری جلوتونه و دارید باهاش حرف می‌زنید. به جز طرز لباس پوشیدن‌تون، شکل محصول‌تون هم مهمه. مثلا اگه محصول تو یه بسته‌بندی کثیف و نامرغوب باشه، روی خریدار اثر منفی داره.

نکته بعدی اینکه باید یه طوری محصول‌تون رو معرفی کنید، که ارزش محصول رو چند برابر کنه. اگه این کارو نکنید، جذابیت محصول‌تون تو چشم مشتری کم میشه.

 

3. امکانات دفتر کاری‌تون رو بهتر کنید

اگه این مشتری‌ها هستن که برای جلسه حضوری به شرکت شما میان، هرچی بیشتر از امکانات به‌روز و پیشرفته تو دفتر کارتون استفاده کنید، بیشتر می‌تونید روی مشتری تاثیر بذارید و راضی‌اش کنید.

 

4. میز کار تمیز و مرتبی داشته‌باشید

محیط کار و میز کارتون باید با نظم و مرتب باشه. میز یه فروشنده حرفه‌ای همیشه مرتبه. همین باعث میشه که بازدهی‌اش نسبت به فروشنده‌های نامرتب بالاتر بره. مشتری‌ها هم شما رو بر اساس نظم و ترتیبی که دارید قضاوت میکنن. و یادتون باشه که به صورت کاملا ناخودآگاه ویژگی‌های شما رو به ویژگی‌های محصولتون تعمیم میدن.

 

5. بهره‌وری خودتون رو دو برابر کنید

سعی کنید با مطالعه و آموزش دیدن تو زمینه شغلی، مثل یه فروشنده حرفه‌ای و باتجربه و البته باسواد رفتار کنید. این آموزش‌ها در نهایت اثر خودشون رو میذارن و کلی پیشرفت می‌کنید.

 

6. زبان بدن رو فراموش نکنید

روی زبان بدن خودتون  خیلی باید کار کنید.

مثلا وقتی مشتری رو می‌بینید محکم باهاش دست بدید. یا وقتی جلوی مشتری می‌شینید، کاملا صاف بشینید و اصلا خم نشید یا قوز نکنید. سعی کنید جلسه‌ها تو یه محیط آروم و بی‌سروصدا باشه، اینطوری مشتری کمتر حواس‌اش پرت میشه و بهتر میتونه روی حرف‌هاتون تمرکز کنه.

 

نکته آخر که شاید از همه چیزایی که گفتیم مهم‌تر باشه، اینه که باید به مشتری حس ارزشمندی بدین. به جای اینکه روی خودتون تمرکز کنید و هی از خودتون و محصولتون تعریف کنید، روی مشتری تمرکز کنید. درمورد این حرف بزنید که چطور می‌تونید بهش کمک کنید. یادتون باشه که توی جلسات فروش، قهرمان داستان مشتریه نه شما. اگه خودتون رو قهرمان جلوه بدید، مشتری انگیزه‌ای نداره که ازتون خرید کنه.

اگه این موارد رو رعایت کنید، مشتری به حرف‌هاتون گوش میده و روی اونها حساب باز می‌کنه.