13 نکته طلایی برای افزایش فروش در بیمه

حتما به عنوان یه بیمه گر راه‌های زیادی رو برای افزایش فروش بیمه و جذب مشتری توی این حوزه امتحان کردید. کدوم روش به نظرتون بهتر جواب داده؟ بیایید 13 تا تاکتیکی که متخصصان فروش بیمه پیشنهاد کردن رو با هم مرور کنیم.

13 نکته طلایی برای افزایش فروش در بیمه

حتما به عنوان یه بیمه گر راه‌های زیادی رو برای افزایش فروش بیمه و جذب مشتری توی این حوزه امتحان کردید. کدوم روش به نظرتون بهتر جواب داده؟ بیایید 13 تا تاکتیکی که متخصصان فروش بیمه پیشنهاد کردن رو با هم مرور کنیم.
افزایش فروش بیمه

اگر دنبال راهی برای افزایش فروش در بیمه هستین، این مقاله رو از دست ندین که برای شما نوشته شده. اگر شما هم تو بیمه کار می‌کنین احتمالا متوجه شدین بعضی از مواقع به دیوار بزرگی به اسم نفروختن برخورد می‌کنین. تو این جور مواقع دیگه نمی‌تونین بیشتر بفروشین و فقط تو جای خودتون دارین درجا می‌زنین. اصلا نترسین در این جور مواقع فقط لازمه استراتژی‌تون رو تغییر بدین تا فروش‌تون رو افزایش بدین.

 

بهترین روش‌های افزایش فروش در بیمه

1. نشانه گیری احساسات

امروزه بیشتر خریدها احساسی است و نه منطقی. خیلی وقت‌ها پیش اومده که به یه مغازه می‌رین تی شرت بخرین و اونجا یه شلوار خوشگل می‌بینین و اونقدر فروشنده از این شلوار تعریف می‌کنه که احساسی میشین و اون رو می‌خرین. محرک‌های احساسی قوی‌ترین محرک برای تصمیم گیری خرید هستن. فکر کنم همه‌تون بدونین این احساسات چی هستن. مثلا ترس از تصادف باعث می‌شه فرد خودش و ماشینش رو بیمه کنه.

 

نمی‌دونم تا الان FOMO رو شنیدین یا نه. این واژه مخفف عبارت Fear Of Missing Out است و به معنی ترس از دست دادنه. اگر شرایط رو جوری نشون بدین که مشتری در صورت خرید نکردن چیز بزرگی رو از دست می‌ده به احتمال زیاد موفق به فروش محصول‌تون شدین. این تو همه‌ی زمینه‌های فروش تاثیر داره. اگر به تبلیغات تلویزیون نگاه کرده باشین می‌گن تعداد محدودی از این محصول مانده یا فقط تا آخر این ماه فرصت دارین. مثلا تا سر ماه می‌تونین این محصول رو با 10% تخفیف تهیه کنین.

 

2. استفاده از Bandwagon استفاده کنید

مردم دوست دارن کاری رو انجام بدن که دیگران انجام دادن. مثلا وقتی مشتری تو شرایطی قرار داره و ببینه فرد دیگری که تو اون شرایط قرار داشته ازتون بیمه خریده. احتمالا اون هم راه اون رو پیش بگیره و ازتون بخره چون اینجوری می‌گه قبلا این راه تست شده و خیالش راحت‌تره. برای این کار لازمه از مشتریان‌تون بخواین نظراشون رو تو وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی براتون کامنت کنن. اگر مشتری تمایل داشته باشه ویدیوی کوتاهی از رضایتش بگیره و شما هم اون رو به اشتراک بگذارین.

 

3. تخفیف بدهید!

الان سایت‌های زیادی وجود دارن که امکان خرید بیمه به صورت آنلاین رو می‌دن. تو این سایت‌ها مشتری می‌تونه شرکت‌های بیمه گذار مختلف رو از نظر قیمت، امکانات و خدمات با هم مقایسه کنه. شرکتی که از نظر این موارد بهتر باشه احتمالا تو این سایت فروش بیشتری داره. از بین این 3 مورد اولویت مردم با قیمته. هر چی یک بیمه ارزان‌تر باشه و تخفیف داشته باشه احتمال فروشش بیشتره.

 

4. بازاریابی ارجاعی

فرقی نداره دنبال افزایش مشتری و فروش تو چه حوزه‌ای از کسب و کار هستین. بازاریابی ارجاعی یکی از بهترین راه‌ها برای این کاره. وقتی بیمه گذارها از خدمات‌تون راضی باشن اون رو به دوست‌ و آشناهاشون معرفی می‌کنن و مشتریان جدیدی برای‌تون میارن. بهتره به مشتریان‌تون بگین که به ازای آوردن هر مشتری بهتون تخفیف یا هدیه‌ای تعلق می‌گیره. این روش تبلیغات موثرترین راه برای جذب مشتریه و در عین حال هم خیلی ارزونه.

 

چند روش دیگر برای افزایش فروش بیمه

البته که بجز اینها روشهای زیادی برای جذب مشتری هست که برای صنعت بیمه هم موثر هستن. اینها موثرترین هاش بودن. اما یادتون باشه که:

  1. روی ارزش متمرکز شین نه قیمت
  2. هدیه بدین
  3. بازاریابی ایمیلی و پیامکی
  4. سوالاتی نپرسین که مشتری بتونه «نه» بگه
  5. استفاده از اینستاگرام
  6. استفاده از فروش مکمل
  7. خودتون رو برای هر چیزی آماده کنین
  8. کمک از نزدیکان
  9. ارائه گزینه‌های کمتر

 

کلام آخر

صنعت بیمه یکی از پرطرفدارترین صنایع است. تحلیلگرای مالی علاقه زیادی به بحث‌های این حوزه دارن. اما فروش بیمه مسئله‌ای هست که کمتر کسی می‌تونه با قطعیت درباره‌ش نظر بده. اگه شما هم نمایندگی بیمه دارید یا یکی از فعالان این حوزه هستید، حتما یکبار تکنیک‌های فروشی که اینجا گفتیم رو امتحان کنید.