افزایش فروش با پروموشن اینستاگرام | چطور از boost post در اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از ویژگی boost post اینستاگرام خیلی ساده است. فقط چند مرحله ساده رو می‌گذرونید و با کمک پروموشن اینستاگرام، پست خودتون رو به افراد بیشتری می‌رسونید تا دیده بشه. اما این فرآیند چطوریه؟

افزایش فروش با پروموشن اینستاگرام | چطور از boost post در اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از ویژگی boost post اینستاگرام خیلی ساده است. فقط چند مرحله ساده رو می‌گذرونید و با کمک پروموشن اینستاگرام، پست خودتون رو به افراد بیشتری می‌رسونید تا دیده بشه. اما این فرآیند چطوریه؟
پروموشن اینستاگرام

اگه می‌خواید بیشتر دیده بشید، برید سراغ پروموشن اینستاگرام. این سخت نیست؛ ولی خب اول لازمه درباره‌ش یاد بگیرید. می‌شه گفت اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی واسه فروشه. این اپلیکیشن با داشتن میلیون‌ها کاربر، جای خوبی برای پروموشن و تبلیغاته. ولی پروموشن تو اینستاگرام به چه شکلیه و چجوری کار می‌کنه؟ اصلا پروموشن اینستاگرام چیه؟

 

پروموشن اینستاگرام چیست؟

پروموشن یا پروموت اینستاگرام راهی برای تبدیل پست‌ها، استوری‌ها و یا هایلایت‌های معمولی اینستاگرام به پست‌های حمایت شده است. این پست‌های اسپانسردار، ظاهرا شبیه پست‌های ارگانیکن، ولی یک تگ «اسپانسر» پایین پیج وجود داره. به کمک پروموت اینستاگرام می‌تونین پست‌ها و مطالب‌تون رو به افرادی بیشتری برسونین. بادتون باشه پروموشن اینستاگرام فقط یکی از راه‌های افزایش فروش در اینستاگرام هست.

 

مراحل فعال‌سازی پروموشن اینستاگرام

برای استفاده و فعال سازی پروموشن اینستاگرام چندتا راه وجود داره که اینجا خیلی مختصر و مفید توضیح دادم:

 

1. انتخاب پست

قبل از هر چیزی لازمه پست یا استوری‌ای که می‌خواید پروموت کنین رو انتخاب کنین. بعدش روی گزینه Promote کلیک کنین. البته برای پروموت استوری و هایلایت لازمه به بخش آرشیو برید و گزینه Boost رو بزنین. راجع به این هم  توضیح میدم.

 

2. انتخاب هدف

تو مرحله بعد لازمه یه هدف انتخاب کنین. مثلا اگر هدف‌تون از پروموت تو اینستاگرام بازدید بیشتر از وب سایته، لازمه یه مقصد و یه دکمه کال تو اکشن تعریف کنید. تو این مرحله 6 تا گزینه پیش روی شماست:

  • بیشتر بدانید؛
  • اکنون خرید کنید؛
  • بیشتر ببینید؛
  • با ما تماس بگیرید؛
  • همین حالا ثبت نام کن؛
  • دکمه ثبت نام خالی.

 

3. مشخص کردن مخاطب

توی مرحله بعد باید مخاطبان هدف رو مشخص کنید. اینجا دوتا گزینه دارید: یکی «اتوماتیک» و یه گزینه «لیست خودتان را بسازید».

وقتی که گزینه اتوماتیک رو می‌زنین، اینستاگرام این پست رو به افرادی نشون می‌ده که سلیقه‌شون با فالورهاتون یکیه. حالا چجوری تشخیص می‌ده سلیقه افراد چطوریه؟ افرادی که اکسپلورشون محتوای مشابهی داره، از نظر اینستاگرام یه سلیقه دارن. تو این موضوع اینستاگرام افرادی رو در اولویت میذاره که بیشتر با محتوای شما درگیر هستن. با زدن گزینه Create Your Own یا همون لیست خودتان را بسازید می‌تونین مخاطبان رو بر اساس سن، جنس، مکان و علایق فیلتر کنید.

 

4. تعیین بودجه و زمان

توی مرحله بعد هزینه پروموشن رو مشخص کنید. هزینه پروموشن اینستاگرام بین 1 تا 1000 دلار متغیره و می‌تونه 24 ساعت تا 30 روز ادامه داشته باشه. اینستاگرام توصیه می‌کنه پروموت رو با 5 دلار شروع کنین.

 

5. مرحله نهایی

چیزی که لازمه توی مرحله آخر در نظر بگیرین اینه که پروموشن‌تون توی فید، استوری و اکسپلور نشون داده می‌شه. اینستاگرام خودش با استفاده از هوش مصنوعی و داده‌های کاربران و پست‌تون تشخیص می‌ده که پست‌تون رو کجا به اشتراک بگذاره تا بهترین عملکرد رو داشته باشه. وقتی که پروموشن‌تون رو ارسال کردین، وارد مرحله تایید از سوی اینستاگرام می‌شید. این تایید حدودا 24 ساعت زمان می‌بره.

 

حالا پروموشن چه تفاوتی با تبلیغات اینستاگرام داره؟

پروموشن به دیده شدن پست‌های قبلی پیج‌تون کمک می‌کنه و به زبان ساده اون‌ها رو زنده می‌کنه و بهشون دوباره جان می‌بخشه. جدا از اون باعث می‌شه محتوای جدید بیشتر از حالت معمولی دیده بشن. به صورت کلی پروموشن اینستا باعث آگاهی از برند و دیده شدن بیشتر پست‌ها می‌شه. اگه یه کمپین تبلیغاتی دارین، می‌تونین پست‌هاش رو پروموت کنین تا لیدهای بیشتری جذب کنین. ولی تبلیغ اینجوری نیست. شما به یه پیج میگین که شما رو شات کنه یا یه پست درباره‌تون تولید و منتشر کنه.

 

Boost post در اینستاگرام چیست؟

با Boost کردن یک پست تو اینستاگرام می‌تونین اون رو به تبلیغ تبدیل کنین. اگر بخواید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنین که به مسائل اجتماعی، استخدام یا مسائل سیاسی مربوطه، باید دسته‌بندی مناسب رو انتخاب کنین تا بیشترین نتیجه رو بگیرین. فقط با چند کلیک ساده می‌تونین مردم رو ترغیب کنین تا همون کاری که می‌خواین رو انجام بدن. واسه این کار لازمه محتوای مناسبی انتخاب کنین.

 

این ویژگی خیلی راحت توی حساب اینستاگرام در دسترس شماست و نیازی به دانش تخصصی نداره.

 

چطور در ایران از پروموشن اینستاگرام استفاده کنیم؟

واقعیت اینه که به دلیل اینکه کشور تحریمه، نمی‌تونیم در ایران از این قابلیت استفاده کنیم. مگه اینکه با فیلتر شکن وارد بشیم که اون هم مشکلاتی داره و پرداخت هزینه واسه ایرانی‌ها اصلا آسون نیست. یکی از راه‌ها اینه که مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشین. برای پرداخت هزینه هم می‌تونین از سیستم تبلیغات فیس بوک استفاده کنین یا از طریق اینستاگرام اقدام کنین. بعضی از شرکت‌ها هستن که خدمات ارزی ارائه می‌دن و واسه مدتی معین بهتون کارت پی پال یا کردیت کارت می‌دن. با پی پال هم می‌تونید هزینه پروموشن رو پرداخت کنید که کمی کار رو آسون میکنه.

 

کلام آخر

درسته که یکی از بهترین کانال‌ها واسه فروش، اینستاگرامه. ولی تو اینستاگرام رقیب زیاده و باید بتونین پست‌تون رو به اکسپلور همه برسونین. واسه این کار دنبال پروموشن اینستاگرام باشید که این کار رو واسه‌تون انجام می‌ده.بعضی از پست هاتون رو پروموت کنید و به کمک تبلیغات ایسنتاگرام خودتون رو بالا بکشید. اما خب مسئله ای که اینجا مطرحه اینه که حتما باید بتونید به یه حساب ارزی دسترسی داشته باشید تا بخش بوست اینستاگرام براتون فعال بشه.