بخش خدمات مشتریان کسبوکارهای مختلف، راه و روشهای خودشون رو دنبال میکنن و متفاوت هستن. پس هر تجارتی باید با توجه به نیازها و اهداف خودش از ابزارهای مناسبی استفاده کنه.
برای انتخاب ابزارهای بهبود رضایت مشتری، به این نکات توجه کنید:
- قابلیت استفاده: آیا استفاده از نرم افزاری که انتخاب کردید، آسونه؟
- اثربخشی: این نرمافزار چطور مشکلاتتون رو برطرف میکنه؟
- ارزش: آیا این نرم افزار هم برای مشتریها و هم برای تیم خدمات مشتری، مفیده؟
7 ابزار که میتونید برای افزایش رضایت مشتریان استفاده کنید
1. صندوق ورودی مشترک
صندوق ورودی مشترک، از مهم ترین ابزارهای بهبود رضایت مشتریه. تیمهای بزرگ معمولا مشکلات زیادی توی این زمینه دارن؛ مشکلاتی مثل ایمیلهایی که گم میشن. یکی از روشهای جلوگیری از این موضوع، ایجاد صندوق ورودی مشترک برای تیم پشتیبانی مشتریه.
2. مرکز تماس SaaS
خدمات نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) انتقال تماس و تجزیهوتحلیل رو برای کسبوکارها آسون میکنه.
3. چت آنلاین
پشتیبانی چت آنلاین یکی از موثرترین ابزارهای افزایش رضایت مشتریه. مهم هم نیست که صنعت شما چیه یا مشتریهاتون چه کسانی هستن. یه سیستم چت زنده پشتیبانی مشتریان رو بهینه میکنه و باعث تمایز شما از رقبا میشه.
4. نرمافزارهای موبایلی
چون همه آدمهای امروزی موبایل دارن، استفاده از اپلیکیشن خدمات مشتری یکی از بهترین ابزارهای افزایش رضایت مشتریه.
5. پیام رسانی فوری
کسبوکارهای زیادی نیستن که خدمات مشتریان رو از طریق تلگرام یا واتساپ انجام بدن. اما مشتریها استفاده از این اپلیکیشنها رو به چت آنلاین ترجیح میدن.
6. شبکههای اجتماعی
برندها باید در شبکه های اجتماعی فعال باشند. میتونید از این پلتفرمها برای ارتباط با جامعه آنلاین بزرگتر، افزایش آگاهی از برند، گوش دادن به صدای مشتری و تقویت اعتماد مشتریان بالقوه استفاده کنید. این بکی از بهترین نمونه های ایجاد رضایت برای مشتریه که کارتون رو خیلی راحت میکنه.
7. اتوماسیون ایمیلی
اتوماسیون ایمیل یکی از مفیدترین راههای افزایش رضایت مشتریه. حتما از ایمیل مارکتینگ و شخصیسازی متنها استفاده کنید.
راهکارهای افزایش رضایت مشتری
نظرسنجی رضایت مشتر
نظرسنجیها خیلی محبوبن و خیلی وقته استفاده میشن. توی مقالههای قبلی درمورد این موضوع صحبت کردیم، پس دیگه سرتون رو درد نمیاریم.
پلتفرمهای CRM
نرم افزار CRM یکی از اساسی ترین راهکارهای افزایش رضایت مشتریهاست. با استفاده از نرم افزار CRM به راحتی میتونید بخشهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش رو مدیریت کنید.
نتیجهگیری
توجه به افزایش رضایت مشتری، همیشه یکی از اصلیترین دغدغههای کسبوکارها بوده. زمانی که به علایق مشتری توجه کنید و به دنبال ارائهی بهترین تجربهی ممکن باشید، کسبوکار شما رونق میگیره. پس برای رسیدن به هدفتون حتما از راهکارهای این مقاله استفاده کنید.
1. رضایت مشتری چیه؟
2. تعریف مشتری
3. رضایت مشتری چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟
4. فواید رضایت مشتری: چرا رضایت مشتری باعث پیشرفت میشه؟
6. شاخصهای نظرسنجی رضایت مشتریان + انواع نظرسنجی
9. بهبود رضایت مشتری: 8 تکنیک ساده برای کسبوکارهای ایرانی
10. خوشحال کردن مشتری با 9 تکنیک خیلی ساده
11. باشگاه مشتریان چیه و چه تاثیری روی رضایت مشتریها داره؟
12. وفاداری به برند در مشتریان راضی