بهبود رضایت مشتری یه هدف تجاری مهم و کلید موفقیته. قبلا گفتیم که جلب رضایت مشتری درآمد کسبوکارتون رو افزایش میده. پس توی این مقاله 8 راهکار بهبود رضایت مشتری رو بررسی میکنیم.
راهکارهای بهبود رضایت مشتری
1. گرداوری بازخورد مشتریان
برای درک بهتر نیازهای مشتریان، باید به اونا گوش بدید و بدونید که چی میخوان. نظرات مشتریان رو به صورت منظم گرداوری کنید.
2. تبدیل بازخورد مشتری به عمل
همیشه از این نظرها برای بهبود محصول یا خدماتتون استفاده کنید.
3. ارائهی پشتیبانی چند کاناله
هرچقدر مشتریها راحتتر باهاتون تماس بگیرن، راضیتر هستن. پس حتما از این روشهای پشتیبانی استفاده کنید:
- چت آنلاین
- پشتیبانی شبکههای اجتماعی
- پشتیبانی ایمیلی
- پشتیبانی تلفنی
بزرگترین مزیت پشتیبانی چند کاناله اینه که ابزار مورد ترجیح مشتریها رو در اختیارشون میگذارید. اما حتما باید توی همه کانالها پشتیبانی باکیفیتی ارائه کنید. این مسئله اعتبار برند شما رو نشون میده.
4. پیگیری مشتریان
اگه برای بهبود رضایت مشتری تغییری در روند کسبوکارتون ایجاد کردید، به مشتریهاتون اطلاع بدین. این کار نشون میده که برای بازخورد مشتریان ارزش قائلید.
5. قبل از ارائه، نظر بپرسید
اگه میخواید ویژگی جدیدی راهاندازی کنید، اول در مورد انتظارات مشتریها اطلاعات جمع کنید. این یه راهکار عالی برای برآورده کردن نیازهای مشتریه و رضایت مشتری رو بهبود میده.
6. بازخوردها رو به اشتراک بگذارید
باید حس مشتریمداری رو بین کارمندا تقویت کنید. پس همه تیمها رو تشویق کنید تا بخشی از جلسات ماهانه رو به تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان اختصاص بدن. اینطوری همه از نحوهی بهبود رضایت مشتری آگاه میشن.
7. پاسخ به همهی بازخوردها
چرا مسئلهی پاسخ به بازخوردها انقدر مهمه؟ یه نظرسنجی نشون داده که 88% از مصرف کنندهها به نظرات بقیه کاربران خیلی اهمیت میدن. پس به حرفهایی که توی شبکههای اجتماعی درموردتون زده میشه جواب بدین. از مخاطبها تشکر یا عذرخواهی کنید. نظرات منفی رو هم سانسور نکنید.
8. اقدام کنید
شکایت و بازخوردهای منفی رو جدی بگیرید. این آخرین فاکتور بهبود رضایت مشتریانه. نقدهای منفی خیلی ارزشمند هستن. یه جورایی راه درست رو به شما نشون میدن. پس به چشم یه فرصت بهشون نگاه کنید و
– اگه مشتری نظر منفی درمورد شما داشت، مستقیما باهاش تماس بگیرید.
– سعی کنید مشکل مشتری رو برطرف کنید.
– به مشتری اطلاع بدید که شکایتشون رو قبول و حل کردید.
این نکات به شما در بهبود رضایت مشتری و در نتیجه جلب رضایت مشتری کمک میکنه. یادتون باشه دو سوم کاربرهای شبکههای اجتماعی وقتی به کسبوکاری اعتماد میکنن که هم نظرات منفی رو منتشر کنه و هم مثبت.
و در نهایت یادتون نره که بهبود رضایت مشتری یه فرایند مداومه. پس سعی کنید که همیشه مشتریهاتون رو خوشحال و راضی نگه دارید.
1. رضایت مشتری چیه؟
2. تعریف مشتری
3. رضایت مشتری چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟
4. فواید رضایت مشتری: چرا رضایت مشتری باعث پیشرفت میشه؟
6. شاخصهای نظرسنجی رضایت مشتریان + انواع نظرسنجی
9. بهبود رضایت مشتری: 8 تکنیک ساده برای کسبوکارهای ایرانی
10. خوشحال کردن مشتری با 9 تکنیک خیلی ساده
11. باشگاه مشتریان چیه و چه تاثیری روی رضایت مشتریها داره؟
12. وفاداری به برند در مشتریان راضی