بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری از 5 قانون طلایی تبعیت می‌کنه. توی این مقاله هم بهترین راه‌ها رو بهتون معرفی کردم هم 5 قانون طلایی رو توضیح دادم. بریم با هم بخونیم...

بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری از 5 قانون طلایی تبعیت می‌کنه. توی این مقاله هم بهترین راه‌ها رو بهتون معرفی کردم هم 5 قانون طلایی رو توضیح دادم. بریم با هم بخونیم...
بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری

بیایید با این داستان بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری رو بهتون معرفی کنم. دو سال پیش بود که توی یه شرکت فروش دوغ و شیر استخدام شدم تا واسه‌شون تبلیغ کنم. اول که حرف زدیم گفتن که تو سه ماه پیش بازاریاب‌مون 500 میلیون خرج تبلیغات و پروموشن کرده و فروش‌مون 3% بیشتر شده. بهم گفتن ازت توقع داریم که تو فروش رو تو این 3 ماه حداقل 5% افزایش بدی.

 

این پول واسه سال 1401 واقعا خیلی بود و من تو این 3 ماه فقط 300 تومنش رو خرج کردم. آخرش هم فروش 16% بیشتر شد. بعدش هم نزدیک 50 تومن بهم پاداش دادن واسه این کار. حالا سوال اینه به نظرتون چرا من با پول کمتر، نرخ رشد بیشتری داشتم؟ تنها تفاوت‌مون این بود که من راه‌های مناسبی رو واسه تبلیغات انتخاب کردم. این راه های چیه؟

 

چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری؟

قبل از هر چیز لازمه بدونین مشتریان هدف‌تون چه افرادی هستن و چه ویژگی‌هایی دارن. بعد یه تبلیغ خوب واسه اون‌ها طراحی کنین. حتی بهترین تبلیغ دنیای مراقبت از پوست هم به درد فروش ماشین نمی‌خوره. لازمه برای هر بیزنس و نوع مشتری یه تبلیغ خاص و مناسب با اون افراد بسازین.

 

انواع روش‌های تبلیغ برای جذب مشتری

این روزها با گسترده شدن دنیای اینترنت و رسانه، روش‌های زیادی برای تبلیغ در دسترسه که بهترین اونها می‌تونه تبلیغ در اینستاگرام، تبلیغاتی پیامکی یا تبلیغات دهان به دهان باشه. انتخاب از بین انواع روش‌های تبلیغات بستگی به نوع صنعت شما و استراتژی بازاریابی شما داره. اما بیایید موثرترین روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری رو یکبار مرور کنیم.

 

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین کاربران ایرانیه و از اونجایی که محتوای داخلش بصریه، بیشترین تاثیر رو روی مشتری و مخاطب میذاره. مثلا می‌تونید به پیج‌های پربازدید یا اینفلوئنسرها سفارش تبلیغات بدید. البته قبل از هر چیزی باید حواستون باشه مخاطب‌های اون صفحه یا اینفلوئنسر دقیقا همون مشتریان هدف شما باشه.

 

تبلیغات پیامکی

هر چند که افراد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی استفاده می‌کنند؛ ولی هنوز استفاده از پیامک یه روش خوب واسه تبلیغه. ولی یادتون باشه کم پیامک بفرستین و متنی که می‌فرستید هم کوتاه، مختصر، مفید و جذاب باشه.

 

تبلیغات ایمیل

تبلیغات ایمیلی هم یه راه موثر برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری‌ها و دادن پیشنهادات اختصاصی به اونهاست. با ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده، می‌تونین اعتماد مشتری رو جلب کنین و اون‌ها رو به خرید ترغیب کنید.

 

تبلیغات محیطی

بیلبوردها و تبلیغات شهری هم که به‌صورت مداوم در معرض دید مردم قرار می‌گیرن و تصویر برند شما رو در ذهن مخاطب تثبیت می‌کنن، راه حلی خوبی برای تبلیغات هستن. این نوع تبلیغات می‌تونه به شناخت برند کمک زیادی کنه.

 

تبلیغات در رویدادها

بجز اینها، حضور در رویدادها و نمایشگاه‌ها این فرصت رو به شما میده که محصول یا خدماتتون رو مستقیما به مخاطب هدف ارائه بدید، ارتباط رو در لحظه برقرار می‌کنید و شانس افزایش فروش بالاتری داشته باشید.

 

تبلیغات دهان به دهان

یادتون باشه رضایت مشتری‌های فعلی می‌تونه بهترین تبلیغ برای برند شما باشه. وقتی مردم درباره تجربیات خوبشون از یه برند حرف می‌زنن، احتمال خرید دیگران از اون برند هم بالا میره. این روش ارزان و بسیار کارآمده.

 

5 قانون طلایی تبلیغات موثر برای جذب مشتری

برای اینکه تبلیغات موثری در جذب مشتری ها داشته باشید، قاعده 5 قانون طلایی رو باید رعایت کنید. این 5 قانون چیاست؟

 

قانون اول: قانون نسبت طلایی

این قانون از فیبوناچی پیروی می‌کنه و با هدف جذب توجه مخاطب به ویژگی‌های اصلی تبلیغ انجام می‌شه. یعنی در طراحی بصری تبلیغاتتون از قانون فیبوناتچی استفاده کنید تا طرح های گرافیکی جذاب تری داشته باشید.

 

قانون دوم: روانشناسی رنگ‌ها

رنگ در بیان احساسات و انتقال پیام خیلی تاثیر داره. برای اینکه یه تبلیغ خوب داشته باشین باید روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از اون رو یاد بگیرین.

 

قانون سوم: درگیر کردن احساسات

خیلی وقت‌ها مشتری به یه محصول نیاز نداره، فقط چون احساسی شده اون رو می‌خره و استفاده می‌کنه. این موضوع می‌تونه دلیل خوبی باشه تا تو تبلیغات‌تون احساسات مشتری رو درگیر کنین.

 

قانون چهارم: شخصیت پردازی

طبق این قانون، تبدیل محصول به یک موجود جاندار و ایجاد شخصیت نمادین بهتون کمک می‌کنه تو ذهن مشتریان ماندگار بشید. این کار باعث می‌شه تبلیغات جذابی داشته باشین که توجه افراد رو جذب می‌کنه.

 

قانون پنجم: انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب

تبلیغاتی موثره که تو یه کانال ارتباطی درست اجرا بشه. اگر مخاطب هدف شما کارمندها هستن، بیلبوردهای مترو جای خوبی برای تبلیغات شماست.

 

کلام آخر

یادتون باشه برای اینکه بیزینس موفقی داشته باشین، لازمه فروشتون رو افزایش بدید. برای افزایش فروش هم نیاز به جذب مشتری و تبلیغ دارین. ولی نه هر تبلیغی، لازمه بدونین چه نوع تبلیغی رو کجا انجام بدین تا اثربخش‌تر باشه.