اگه میخواید تو بیزنستون با این حجم از رقابت، موفق بشید لازمه تو شبکههای اجتماعی فعال باشین. ولی فعالیت تو سوشال مدیا به همین سادگیها هم نیست، این کار به شدت وقت گیره و اگه درست انجامش ندین، تاثیر منفی زیادی روی بیزنستون میذاره.
برای مدیریت درست شبکههای اجتماعی به روش صحیح باید از بهترین نرم افزارهای مدیریتی استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها میتونین تقویم محتوایی تولید کنین و فرایند انتشار تو بهترین زمان ممکن رو برنامه ریزی کنین یا چند پست رو به صورت همزمان طراحی و منتشر کنین. اما بهترین نرم افزار مدیریت شبکههای اجتماعی چیه؟
بهترین نرم افزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی
ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی زیاد هستن که هر کدوم میتونن به نوعی توی بازاریابی شبکههای اجتماعی به شما کمک کنن. در ادامه سعی کردم بهترینهاشون رو بررسی کنم تا شما هم بتونیم یه نرم افزار مناسب انتخاب کنید.
1. نرم افزار مدیریت شبکههای اجتماعی Hootsuite
Hootsuite یکی از نرم افزارهای کاربردی مدیریت سوشیال مدیا است که میلیونها کاربر از اون استفاده میکنن. با استفاده از این ابزار میتونین روی مکالمات مشتریان نظارت داشته باشین، یهروزرسانیها رو اتوماتیک انجام بدین، پیامها رو زمان بندی کنین و آمار رو به راحتی تحلیل کنید. خیلی از برندها مثل سونی و کوکاکولا از این ابزار استفاده میکنن.
قابلیتهای نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Hootsuit:
- تقویم زمانبندی ارسال و انتشار محتوا تو شبکههای اجتماعی
- تحلیل دادهها و ارائه نتایج نموداری بینظیر
- به اشتراک گذاری ساده محتوا و اطلاعات
- ایجاد پیام پیش نویس برای جواب دادن به مشتریان
- هزینه بسیار پایین اون نسبت به سایر رقبا
2. نرم افزار Buffer
Buffer یه پلتفرم مدیریت شبکههای اجتماعی بصری و کارآمده که با هدف افزایش تعامل و جمع آوری نتایج معنیدار ایجاد شده. این برنامه مجموعهای از ابزارهای لازم برای انتشار، تعامل، تجزیه و تحلیل و همکاری تیمی رو ارائه میده.
Buffer نسخه اندروید، ios و تحت وب داره. نسخه رایگانش امکانات تقریبا کاملی ارائه میده. بهترین گزینه برای زمان بندی انتشار محتواست و قابلیت آنالیزهای سطحی خوبی هم داره.
بهترین ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی هوش مصنوعی
اخیرا هم که هوش مصنوعی خیلی ترند شده، بعضی از شرکتها ابزارهای جالب توجهی طراحی و ارائه میکنن. مدیریت شبکههای اجتماعی هم از این قانون مستثنی نیست و با هوش مصنوعی خیلی ساده و کارآمد شده. ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای مدیریت شبکههای اجتماعی ساخته شدن که من 3 مورد از اونها که خیلی معروفتر و کاربردیتر هستن رو توی این مقاله معرفی میکنم.
1. هوش مصنوعی فلیک (flick)
اگه ایدههای زیادی تو ذهنتون دارین که میخواین ازشون برای تولید محتوا استفاده کنین؛ ولی نمیدونین چجوری، این ابزار بهتون کمک میکنه و این ایدهها رو براتون به محتوا تبدیل میکنه.
2. ابزار Ocoya
کپشن نویسی و هشتگ نویسی یکی از بحثهای مهم هر پست تو سوشیال مدیا است. طوری که بعضی از برندها ، مشخصا یه نفر رو فقط برای این کار استخدام میکنن. Ocoya یه ابزار فوق العاده برای کپشن نویسی و پیدا کردن هشتگهای مناسبه.
3. هوش مصنوعی Pubbler
اگه نمیدونین چه محتوایی تولید کنین، چه عکس یا متنی منتشر کنید، ابزار Publer استفاده کنید که بهتون محتوای ترند هر شبکه اجتماعی رو معرفی میکنه تا بتونید ایده بگیرید و محتوای مناسب تولید کنید. مخصوصا اگه میخواید یه برنامه افزایش فروش در اینستاگرام بنویسید؛ حتما باید از ابزارهای هوش مصنوعی کمک بگیرید.
چطور بهترین نرم افزار مدیریت شبکههای اجتماعی رو انتخاب کنیم؟
برای این کار باید به چند نکته توجه کنید:
- قیمت که مهمه چقدر میتونید هزینه کنید و آیا مکان پرداخت از ایران رو داره یا نه.
- تعداد شبکهی اجتماعی تحت پوشش
- قابلیت یکپارچگی با ابزارهای دیگه
کلام آخر
نکته مهم اینه که سوشیال مدیا و شبکههای اجتماعی تاثیر زیادی روی موفقیت برندها دارن. برندی موفق میشه که از این ابزارها به خوبی استفاده کنه و در کنارش به شکل درستی مدیریتشون کنه. مدیریت این ابزارها کار آسونی نیست؛ ولی با استفاده از ابزارهایی که اینجا معرفی کردم میتونید خیلی توی کار پیش بیوفتید. مخصوصا ابزارهای هوش مصنوعی خیلی بهتون کمک میکنه که کار تولید و انتشار محتوای توی شبکههای اجتماعی مختلف رو هماهنگ کنید.