بهترین نرم افزاری که برای مدیریت پروژه هاتون استفاده میکنید کدومه؟ این سوالیه که تقریبا از هر مدیری پرسیده میشه. مدیریت وظایف و فعالیتها تو هر کسب و کاری سخته. ولی قطعا استفاده از یه ابزار مناسب میتونه خیلی کمک کننده باشه. حالا این ابزار مناسب رو چطور انتحخاب کنیم؟
ما یک دسته نرم افزار برای مدیریت پروژه داریم و یک دسته هم برای مدیریت تیم. اگرچه تعریف این دو دسته به هم شباهت زیادی داره و احتمالا توی کاربرد هرکدوم هم همپوشانیهایی هست اما مدیریت پروژه با مدیریت اعضای تیم کمی متفاوته
از طرفی هم، بهترین نرم افزارهای مدیریت برای هر تیمی تعریف متفاوتی داره. چون نیازهای یه تیم با دیگری یکسان نیست. پس توصیه من این هست که اول ببنید نرم افزار مورد نیازتون چه ویژگی هایی باید داشته باشه بعد برید سراغ لیست ابزارهایی که من میخوام بهتون معرفی کنم.
بهترین نرمافزارهای مدیریتی
1. Teamwork Projects
Teamwork Projects از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است که قابلیت پیام رسانی، ذخیره سازی فایل و مدیریت وظایف رو داره. این نرمافزار به مدیرن کمک میکنه که پروژهشون رو با استفاده از ویژگی منحصر به فردی مثل تقویم علامت گذاری شده پیش ببرند. این برنامه رو میشه با DropBox، Google Drive و Box.com ادغام کرد. قیمت این نرمافزار بین 69 تا 269 دلار ( بسته به اندازه بیزنس) در ماهه.
2. Trello
Trello رو بیشتر ایرانیهای فعال تو بیزنس میشناسن. این برنامه میتونه همهی پروژهها رو تو یک صفحه کنار هم بزاره و برای هر وظیفه کارت جداگانهای بسازه. وقتی همهی کارها رو تو یک صفحه داشته باشین و هر یک کارت مخصوص خودشون رو داشته باشن و اون رو به کارمنداتون بدین. دیگر کارمندی سردرگم نمیشه که چه زمانی چه کاری رو انجام بده. بیشتر قابلیتهای ترلو رایگانه. ولی یک بسته بیزنس به قیمت 9.99 دلار و یک بسته سازمانی با قیمت 2.83 دلار داره که ویژگیهای جالب زیادی به این نرمافزار اضافه میکنه.
3. JIRA
JIRA نرمافزاری محبوب برای تیم توسعه است. با کمک این برنامه تیم توسعه میتونه اسکرامبردهای قابل تنظیم و تابلوهای کانبان ایجاد کنه و از قابلیت گزارشدهی در لحظه استفاده کنه. این نرمافزار قابلیتی داره که مشکلات پروژهتون رو نشون میده. JIRA ساخت خفنی داره و میتونه به خیلی از نرمافزارهای دیگه وصل بشه. قیمت این برنامه به تعداد مشتریان شرکت بستگی داره و حدود 10 تا 1500 دلار در ماهه.
4. Asana
به فضای کار منظم علاقه دارین؟ پس این نرمافزار رو تهیه کنین چون همون چیزیه که لازم دارین. این نرمافزار وظایف، پروژه و مکالمات رو توی یک داشبورد نشون میده. جذابترین ویژگی این برنامه افزودن فیلدهای مربوط به مشتریه. آسانا نوعی صفحات تیمی داره که همه میتونن توش نظراشون رو به اشتراک بگذارن. این نرمافزار به ابزارهای دیگه مثل Google Drive، DropBox، Github و MailChimp وصل میشه. بسته معمولی این برنامه رایگانه و نوع ویژهش 9.99 دلار در ماه قیمت داره.
5. Wrike
Wrike یکی از نرم افزارهای مدیریتی و همکاری مبتنی بر ابره. این برنامه این قابلیت رو به کاربرانش میده که فعالیتهای روزانهشون رو پیگیری کنن. بعد اونها رو تو چارچوبی مشخص و با بودجهای تعیین شده تموم کنن. برای اینکه بهتر بتونین با کمک این برنامه کارهاتون رو تنظیم کنین. آن رو به Google Apps، Microsoft Excel و Dropbox وصل کنین.
این برنامه چند نسخه مختلف داره. یکیشون که رایگانه کارایی زیادی نداره. بسته نوع دو که بهش نسخهی حرفهای هم میگن برای 5 تا 15 کاربر طراحی شده و 9.8 دلار در ماه قیمت داره. نسخه تجاری این برنامه 5 تا 200 کاربر ظرفیت داره و 24.8 دلار در ماه قیمت داره. نسخه دیگر این برنامه برای بازاریابهاست که 34.6 دلار در ماه قیمتشه.
6. Clickup
اگر دنبال برنامهای برای مدیریت فرایند و وظایف هستید این نرمافزار چیزیه که بهش نیاز دارین. با کمک این برنامه میتونین به هر کدوم از اعضا وظایف مختلفی بدین. اگر سرعت تو کار براتون مهمه عاشق کلیک آپ میشین. این برنامه یک طرح رایگان، یک طرح نامحدود به قیمت 4.55 دلار در ماه برای هر کاربر و یک طرح تجاری با قیمت 8.18 دلار درماه برای هر کاربر داره.
7. Microsoft MS Project
MSP نرمافزاری محبوب و قدیمی مایکروسافته که برای مدیریت و کنترل پروژهها عالیه. با کمک این برنامه میتونین زمان اجرا و تکمیل کلیه فعالیتهای پروژه رو مشخص کنین. این برنامه به زمان خیلی اهمیت میده. از دیگر ویژگی این برنامه تعیین مراحل اجرای پروژه و ایجاد نمودار و جدول نظارت روی منابع مالی و انسانیه. این برنامه یک نسخه رایگان داره و قیمت نسخهی پولیش در صورت درخواست مشخص میشه.
8. نرم افزار CRM
اگر دنبال بهترین روش برای مدیریت ارتباط با مشتری میگردین این نرم افزار رو از دست ندین چون همون چیزیه که بهش نیاز دارین. با کمک این برنامه میتونین تجربهای منحصر به فرد به مشتریانتون بدین و بهتر باهاشون ارتباط برقرار کنین. این نرمافزار تو مدیریت وظایف و فعالیت سازمانی کاملا شفافه. وقتی که پیام تبلیغاتیتون رو شخصی کنین تاثیرش تا حد زیادی بالا میره. نرم افزار CRM بهترین ابزار برای این کاره.
جدا از اون این برنامه با ارائه تصویری از تمام معاملات، ردیابی معاملات، سازماندهی و اولویت بندی سرنخ فروش در کنار تسهیل همکاری بین تیمهای مختلف درآمد رو تا 300% افزایش میده. دیگه چی میخواین؟ همین الان برای خرید این نرم افزار اقدام کنین تا پول توی بیزنستون بباره این برنامه با توجه به فروشندهش متفاوته.
کلام آخر
اگه قراره یه پروژه رو به صورت تیمی اداره کنید، باید از ابزارهای مناسبش هم استفاده کنید. حواستون باشه اندازه تیم و بیزینستون رو در نظر داشته باشید. هر ویژگی که لازم دارید رو یادداشت کنید و بعد به سراغ مناسبترین ابزاری که توی این لیست بهتون معرفی شد برید.