مطمئنم شما هم بارها این جمله رو شنیدید که درآمد املاکیا خیلی خوبه. در واقع همه فکر میکنن یکی از پردرآمدترین حرفهها در ایران بازاریابی و فروش ملکه. به همین خاطر هم افراد زیادی به این کار رو آوردن و این فضا رو بیش از حد رقابتی کرده. اما راه حل شما برای این فضای پر رقابت چی بوده تا حالا؟
اگه استراتژی شما آموزش هست پس جای درستی اومدید. افزایش فروش توی هر حرفهای نیاز به تکنیکهایی داره که اکثرشون هم از طریق آموزش، یادگرفتنی هستن.
استراتژیهای افزایش فروش در آژانس مسکن و مشاورین املاک
استراتژیهای افزایش فروش املاک خیلی زیاده. برای اینکه تو دنیای بازاریابی و فروش املاک و مستغلات موفق بشید لازمه بهترین این تکنیکها رو یاد بگیرید و ازشون استفاده کنین.
1. نشون دادن سود احتمالی سرمایه گذاری
یکی از بهترین تکنیکهای بازاریابی و فروش املاک اینه که درباره افزایش قیمت ملک در آینده صحبت کنین. خریداران ملک میخوان مطمئن بشن که سرمایهگذاری درستی انجام میدن. وقتی سود بالقوه و رشد ارزش ملکی رو به مشتری نشون بدین، در واقع مشتری رو به سمت خرید هدایت کردین.
2. افزایش فروش به کمک تماس با مشتریان قبلی
روی فروختن به افرادی که میشناسین و باهاشون ارتباط برقرار کردین، سرمایه گذاری کنین. این افراد شما رو میشناسن و به کارتون اعتماد دارن و احتمالش بیشتره ازتون بخرن. البته نه هر آشنا و فامیلی، بعضیها اصلا توان و قصد خرید ملک رو ندارن. منتظر تماس مشتریان نباشین و خودتون پیش قدم بشید. جدا از اون میتونین به آشناهاتون بگین که شما رو به بقیه معرفی کنن. شاید این روشها به نظر خسته کننده به نظر برسه. ولی اگه از هر 100 تماس 5 نفر ازتون بخره، کافیه. چون این 5 نفر کلی سود بهتون میرسونن.
3. داشتن نظم در روشهای فروش املاک موجود
داشتن نظم و پایبندی به این نظم تو افزایش فروش ملک خیلی مهمه. برای تنظیم استراتژی فروش آژانس املاک، برنامه فعلی رو ارزیابی کنین. هر روز یک ساعت رو به ارتباط با افراد جدید و یک ساعت رو برای گفتگو با مشتریان فعلی اختصاص بدین. وقتی این کار رو به صورت مداوم انجام بدین به مرور زمان، خودتون هم متوجه افزایش فروشتون میشید.
4. ارائه اطلاعات کامل تو زمینهی تأمین مالی و حقوقی
تو شرایط فعلی اقتصاد، افراد زیادی با تامین بودجه و منابع مالی مشکل دارن. برای همین آگاهی کامل از تمام امکانات و شرایط و ارائهی این آگاهی و راه حل به مشتریان، شما رو متمایز میکنه.
5. پیدا کردن دلیل اصلی کاهش فروش
اگر فروشتون داره کم میشه، دلیلش رو پیدا کنین. به نظرتون چرا دیگه فروشتون رشد نمیکنه؟ به خاطر شرایط بازار یا بازاریابی نادرست؟ بهتره در این جور مواقع روی تبلیغات سرمایه گذاری کنین و تو سوشیال مدیا حضور فعالتری داشته باشین. تکنیکهای بازاریابی شبکههای اجتماعی رو جدید بگیرید و با کارهایی مثل شرکت تو فعالیتهای خیریه وجهه آژانستون رو بالا ببرین (همون مسئولیت اجتماعی یا CSR معروف).
6. شناسایی چالشها قبل از اجرای تکنیکهای فروش
به عنوان یک مشاور فروش مسکن لازمه چالشهای پیش روی مشتریان رو بشناسین و درک کنین. باید دنبال یک راه حل خلاقانه برای رفع این چالشها باشین. برای این کار میتونین خودتون رو جای مشتری بذارین، اینجوری بهتر میتونین درکشون کنین.
7. زمانبندی در افزایش فروش
مسئله مهم دیگه اینه که هیچ کس از انتظار خوشش نمیاد. برای افزایش فروش در مشاورین املاک و آژانس مسکن باید به این موضوع توجه داشته باشین. سرعت و دقتتون برای مشتریها و مالکان خیلی مهمه. به خصوص اگر ملک مشکلی داشته باشه که فروشش رو سخت کنه. این وضعیت، موقعیت خیلی خوبیه تا با ارائه راهحلهای خلاقانه میزان کارآمدی تون رو به مشتری نشون بدین و از این طریق سرنخ بسازین.
کلام آخر
نتیچه اینکه اگه میخواید نظر مشتریهای آژانستون رو جلب کنید باید حواستون به دور و بریای خودتون باشه. کسانی که قبلا با اونها ارتباط گرفتید رو دوباره جذب کنید. حتی اگه لازم بود پیش قدم بشید و به مشتریهای فعلی بگید شما رو به دیگران هم معرفی کنن. دقت کنید چرا اوضاع بازارتون خوب نیست؟ احتمالا افراد زیادی آژانس شما رو نمیشناسن؟ شاید لازم باشه تبلیغات و برندینگتون رو متحول کنید تا مشتری بیشتر با شما آشنا بشن و به سمت شما بیان.