11 عامل موثر در رشد سریع کسب و کار

عوامل موثر بر رشد کسب‌وکار چه چیزهایی هستن؟ آیا باید دنبال یه فرمول خاص برای رشد بیزینسمون باشیم. قطعا نه. اما چی کار کنیم که کسب‌وکارمون بیوفته روی قلتک رشد؟!

11 عامل موثر در رشد سریع کسب و کار

عوامل موثر بر رشد کسب‌وکار چه چیزهایی هستن؟ آیا باید دنبال یه فرمول خاص برای رشد بیزینسمون باشیم. قطعا نه. اما چی کار کنیم که کسب‌وکارمون بیوفته روی قلتک رشد؟!
عوامل موثر بر رشد کسب و کار

توسعه کسب‌وکار یک شبه اتفاق نمی‌افته. این فرایند بعضاً ممکنه چندین سال طول بکشه و به سخت‌کوشی، صبر و تعهد زیادی نیاز داره. در ضمن، هر برندی ممکنه با توجه به حوزۀ صنعتی و شرایط خاصش، یک مسیر خاص و جداگانه طی کنه. با این حال، یک سری عوامل موثر بر رشد کسب‌وکار هست که همیشه ثابتن. اگر علاقه‌مندید با این عوامل یا تکنیک‌ها آشنا بشید، این مقاله رو از دست ندید.

 

در ادامه 11 عامل موثر بر رشد کسب‌وکار رو با هم بررسی می‌کنیم. این موارد همگی باعث افزایش فروش، برندینگ صحیح و رسیدن به اهداف کسب‌وکارتون میشه.

 

1- ساخت کاریز فروش

اگر کاریز فروش نداشته باشید، قطعاً نمی‌تونید به خودکارسازی کسب‌وکارتون فکر کنید. بنابراین هرچه زودتر یک کاریز فروش دقیق و واضح بسازید تا بتونید مراحل رشد کسب و کارتون رو گام به گام پیش ببرید. یعنی توی فرایند فروش نحوه پیدا کردن سرنخ های مناسب، روش‌های ارتباط با این سرنخ‌ها و بستن قرارداد رو مشخص کنید.

 

2- استخدام افراد مناسب

اگر کارمندان سخت‌کوشی داشته باشید که به هر قیمتی به موفقیت شرکت شما پایبند باشن، کسب‌وکارتون برای طی کردن مسیر توسعه مجهزتر خواهد بود.

 

3- افزایش تعداد منابع درآمد

هم‌زمان که بر بازار فعلی‌تون تمرکز دارید، سعی کنید با داشتن برنامه وفاداری مشتری یا بررسی سوابق خرید مشتری‌ها، پایگاه مشتری‌ها رو بزرگ‌تر کنید.

 

 4- کاهش ریسک کسب‌وکار

اگر کسب‌وکارتون رو تازه شروع کردید، خیلی باید حواستون رو جمع کنید که با اتفاقاتی مثل سرقت اطلاعات کارکنان، گم‌شدن سوابق مشتریان و آسیب‌دیدن پروژه‌های مختلف مواجه نشید.

 

5- سازگاری و انطباق با شرایط جدید

کسب‌وکارهایی که توانایی تغییر جهت‌ سریع در برابر تغییرات بازار رو داشته باشن، خیلی سریع‌تر می‌تونن رشد کنن. بنابراین بهتره یک مدل تجاری انعطاف‌پذیر و پویا داشته باشید.

 

6- تمرکز بر تجربه مشتری

اگر برند شما تجربیات و محصولات باکیفیتی ارائه بده، مشتری‌ها با تبلیغات ارجاعی باعث بهبود شهرت کسب‌وکارتون می‌شن. این رو فراموش نکنید که رضایت مشتریان فعلی و بالقوه، کلید رشد سریع کسب‌وکارهاست.

 

7- آینده‌نگری

بی‌گدار به آب نزنید. همۀ سناریوهای احتمالی رو پیش‌بینی کنید. اون مسیری برای رشد کسب‌وکار بهتره که ثبات و امنیت بالایی داشته باشه.

 

8- تمرکز روی خدمات پس‌از فروش

اگر بتونید فراتر از انتظارات مشتریان ظاهر بشید، قطعاً به ارائه‌ خدمات عالی مشهور می‌شید و این یعنی برگ برندۀ شما در این بازار شلوغ و رقابتی!

 

9- حضور در شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید تا بتونید محتوای تبلیغاتی جذاب‌تر و متمرکزتری ارائه بدید. این پلتفرم‌ها برای خلق تجربه‌‌های مفید و مرتبط عالی هستن و کاری می‌کنن مخاطب با برند شما ارتباط عمیق‌تری برقرار کنه.

 

10- تحقیق در مورد رقبا

این راهکارو هیچوقت دست کم نگیرید. همیشه حواستون باشه که رقبای شما چه کسانی هستن؟ چه کارایی انجام می‌دن که شما انجام نمی‌دید؟ چطور می‌تونید برندتون رو از اون‌ها متمایز کنید؟ پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کنه نقاط ضعف و قوت‌تون رو بیشتر بشناسید.

 

11- بازاریابی درونگرا  

به کمک بازاریابی درونگرا می‌تونید با برقراری روابط معنادار و پایدار با مخاطب، به طور غیرمستقیم اون‌ها رو برای خرید محصولات‌تون دعوت کنید. پس این تکنیک رو هم خیلی جدی بگیرید.

 

نقش نرم افزار CRM در توسعه کسب‌ و کار

نرم افزار CRM به شما کمک می‌کنه تمام راهکارهای بالا رو با دقت کافی اجرا کنید. اینجا می‌تونید همۀ داده‌های مربوط به توسعه کسب‌وکارتون رو ذخیره و مدیریت کنید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان نه‌تنها یک منبع عالی برای مدیریت مراحل کاریز فروشه، بلکه این قابلیت رو داره که تمام کمپین‌ها و کارهای فروش و بازاریابی شما رو مدیریت کنه.

 

کلام آخر

اگر در ابتدای مسیر برندسازی هستید، حتماً توجه ویژه‌ای به عوامل موثر بر رشد کسب‌وکار داشته باشید. احتمالا اگر همه این استراتژی ها رو با هم اجرا کنید به سرعت به نتیجه نمی‌رسید. پیشرفت نیاز به تداوم داره. باید قدم به قدم و آهسته پیش برید.