هشت راه برای ارائه خدمات عالی به مشتری

اگه می‌خواید خدمات مشتری فوق‌العاده‌ای داشته باشید، پس باید تکنیک‌هاش رو هم یاد بگیرید. توی این مقاله من 8 مورد از تکنیک‌های خدمات مشتری رو براتون آوردم که بتونید ایده بگیرید و بیزینستون رو بهبود بدید.

هشت راه برای ارائه خدمات عالی به مشتری

اگه می‌خواید خدمات مشتری فوق‌العاده‌ای داشته باشید، پس باید تکنیک‌هاش رو هم یاد بگیرید. توی این مقاله من 8 مورد از تکنیک‌های خدمات مشتری رو براتون آوردم که بتونید ایده بگیرید و بیزینستون رو بهبود بدید.
خدمات مشتریان

خدمات شگفت ‌انگیز به مشتری وقتی مهم‌تر از همیشه‌ست که بخواید مشتری‌هاتون رو نگه دارید و کسب و کارتون رو گسترش بدید. خدمات مشتری یعنی پشتیبانی که از مشتری‌هاتون می‌کنید، چه قبل و بعد از خرید و چه وقتی که از محصولات یا خدماتتون استفاده می‌کنن. این‌کار بهشون کمک می‌کنه تجربه‌ای راحت و به ‌یاد موندنی از برندتون داشته باشن.

 

هشت راه برای خدمات عالی به مشتری

چون خدمات مشتری عامل اصلی موفقیت توی کسب و کاره، وقتشه که کسب و کارها، دیگه بخش پشتیبانی و خدمات مشتریان رو به چشم هزینه نبینن و خدمات مشتری رو همون چیزی که هست ببینن، یعنی فرصتی فوق‌العاده برای شکوفایی.

 

تو ادامه 8 راه مناسب برای خدمات دهی عالی به مشتری‌ها رو بررسی می‌کنیم.

 

از مشتریان به عنوان یک تیم پشتیبانی کنید

خدمات به مشتری مثل یک ورزش تیمیه و فقط محدود به تیم پشتیبانی مشتری نیست. با باز نگه داشتن خطوط ارتباطی با اعضای تیم، با این تصویر بزرگ همراه باشید و به هر کارمندی نحوه استفاده از نرم افزار پشتیبانی رو یاد بدید تا همه بتونن در زمان‌های شلوغ، روند کارها رو پیش ببرن.

 

به مشتری‌هاتون گوش بدید و بازخوردشون رو به اشتراک بذارید

هیچ چیز مثل گفتگو با کارشناس خدمات مشتری‌ نیست که واقعاً با همه وجود به مشتری گوش می‌کنه. باید برای درک مسائل و تاثیرشون روی مشتری وقت بذارید. وقتی مردم بدونن که شما به نیازهایشون اهمیت زیادی می‌دید، احتمالا به برندتون وفادار می‌مونن.

 

خدمات مشتری رو دوستانه و شخصی ارائه بده

ربات‌ها عالین، اما کم پیش میاد که انسان‌ها ترجیح بدن با یک ربات صحبت کنن. به مشتریاتون نشون بدید که یک ماشین نیستید. در نهایت چیزی که اهمیت داره، اینه که شما بتونید برای مشتری‌هاتون احساس ایجاد کنید.

 

در مورد اون چیزی که نمی‌دونید، صادق باشید

هیچ کس دوست نداره که بهش دروغ گفته بشه، مشتری هم انتظار شنیدن چیز دیگه‌ای به جز حقیقت رو نداره. وقتی یه گفتگوی آزاد با مشتری دارید و همیشه اون رو در جریان اتفاقات قرار می‌دید، تعهد اون رو نسبت به تجارتتون به دست میارید.

 

همدلی رو تمرین کنید

مخصوصاً تو شرایط سخت، خودتون رو جای مشتری بذارید. مشتریان نه تنها از همدلی شما قدردانی می‌کنن،‌ بلکه همدلی‌ شما به یه مزیت رقابتی تبدیل می‌شه. یه شرکت نمی‌تونه با بی تفاوتی موفق بشه.

 

محصولتون رو بشناسید

هرچه تیم خدمات مشتری، اطلاعات بیشتری در مورد محصول داشته باشه، هنگام ارائه خدمات، بهتر عمل می‌کنه. آموزش رو به عنوان بخشی اصلی از عملیات پشتیبانی مشتری در نظر بگیرید.

 

 به یاد داشته باشید که هر ثانیه ارزشمنده

مشتری‌ها از انتظار کشیدن متنفرن. وقتی به سرعت پاسخ مشتریان رو بدید و مشکلاتشون رو برای همیشه حل کنید، اونها اعتماد به نفس پیدا می‌کنن و احتمالاً ارتباطشون رو با کسب و کار شما ادامه می‌دن.

 

پیشرفت کنید و محصولاتتون رو بهبود بدید

آیا بارها و بارها با یک مشکل تکراری مواجه میشید؟ ممکنه مشکلی در مورد محصول یا خدماتتون وجود داشته باشه و برای رفع این مشکل باید به تیم‌های دیگه مثل توسعه محصول یا تیم فنی اطلاع بدید.

 

کلام آخر

پشتیبانی عالی از مشتری‌ها، باعث ایجاد یه تجربه شگفت‌ انگیز برای اونها می‌شه و تجربه مطلوب مشتری‌ها، رضایت اونها رو به دنبال داره و در نتیجه باعث می‌شه شما مشتریانی وفادار داشته باشید.