تکنیک های فروش ساده برای پرکردن کاریز فروش

کاریز فروش یه طرح بصری از سفر مشتری هست که برای افزایش بهره‌وری تیم فروش استفاده می‌شه. حالا سوالی که پیش میاد اینه که با کمک چه تکنیک‌هایی کاریز فروش رو با مشتری پر کنیم؟ یعنی چطور تعداد سرنخ‌های کاریز رو به حداکثر برسونیم؟!

تکنیک های فروش ساده برای پرکردن کاریز فروش

کاریز فروش یه طرح بصری از سفر مشتری هست که برای افزایش بهره‌وری تیم فروش استفاده می‌شه. حالا سوالی که پیش میاد اینه که با کمک چه تکنیک‌هایی کاریز فروش رو با مشتری پر کنیم؟ یعنی چطور تعداد سرنخ‌های کاریز رو به حداکثر برسونیم؟!
تکنیک های فروش برای پرکردن کاریز فروش

بعد از طراحی کاریز فروش، نوبت به این می‌رسه که دنبال سرنخ‌های با کیفیت بگردیم و کم‌کم کاریزمون رو پُر کنیم. طبیعتاً انجام این کار در عصری که روش‌های فروش و سفر خریدار تغییرات زیادی کردن، به این راحتی‌ها هم نیست. اما خوشبختانه یک سری تکنیک‌های فروش برای پرکردن کاریز فروش هست که به شما کمک می‌کنن معاملات بیشتری ببندید و سود بیشتری کسب کنید.

 

تاکتیک‌های پر کردن کاریز فروش با سرنخ‌های باکیفیت

 

1. خوب به حرف‌های مشتری گوش کنید و دنبال حل مشکلش باشید.

هیچ‌کس به دنبال محصول نیست! بلکه مردم به دنبال راه‌حل‌ و مزایا هستن. پس قبل از اینکه ویژگی‌های محصول رو معرفی کنین، به این فکر کنید که محصول شما قراره چه دردی از مشتری دوا کنه. یا چه تفاوت مثبتی در زندگی‌ش به وجود بیاره.

 

2. تماس‌ها و ایمیل‌های فروش گرم‌تری داشته باشید.

برخلاف تصور خیلی از فروشنده‌ها، تماس‌های سرد هم یک تکنیک فروش مؤثر هستن. البته اگر به‌درستی انجام بشن. برای داشتن تماس‌های عالی، بعد از تحقیق درباره پرسونای مشتری، تماس‌هاتون رو شخصی‌سازی کنید و با لحنی گرم و صمیمی، ارزش مورد علاقۀ مشتری رو بهش ارائه بدید.

 

3. مشتریهایی که بالاترین ارزش طول عمر یا LTV رو دارن شناسایی کنید.

حواستون به مشتری‌های فعلی که خریدهای کوچک اما مکرر انجام می‌دن باشه. این مشتری‌ها اصطلاحاً ارزش طول عمر (LTV) بالایی دارن.

 

4. از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن سرنخ‌های با کیفیت استفاده کنید.

این روزها 75 درصد از فروشنده‌ها از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل با افراد، برندها و شرکت‌ها استفاده می‌کنن. پس هر چه زودتر به فکر فعالیت جدی در این پلتفرم‌ها باشید.

 

5. بازاریابی ارجاعی یا دهان‌به‌دهان رو تحریک کنید.

مردم به حرف یک مرجع که از قبل اون رو می‌شناسن اعتماد دارن. پس کاری کنید مشتری‌هاتون پیش خانواده و دوست‌هاشون از خوبی‌های محصول شما بگن.

 

6. محتوای جذاب و مرتبط تولید کنید.

اگر قصد دارید اعتماد مشتری‌ رو به دست بیارید، باید آموزش دقیقی در مورد محصولتون ارائه بدید. مطمئن باشید اگر محتوای مفید و کار راه‌بندازی تولید کنید، هر مخاطبی می‌تونه به یک سرنخ باکیفیت تبدیل بشه.

 

7. مکالمات گذشته رو بررسی کنید.

بیشتر نرم‌افزارها و ابزارهای مدرن فروش این قابلیت رو دارن که ایمیل‌ها یا تماس‌ها رو ضبط ‌کنن. مثلاً نرم‌افزار CRM تمام اطلاعات مهم از جمله مکالمات گذشته با مشتریان رو ذخیره می‌کنه. شما با بررسی تماس‌های گذشته می‌تونید سؤالات یا ابهامات مکرر، نیازها و علایق مشتری‌هاتون رو بفهمید.

 

8. به مشتریهای فعلی جایزه بدید!

هرکدوم از مشتری‌های فعلی هم یک سرنخ محسوب می‌شن و ممکنه سود زیادی نصیب‌تون کنن. پس برای تشویق و درگیر نگه داشتن اون‌ها، جوایز یا تخفیفات ویژه‌ای ارائه بدید. خیلی از کسب‌وکارهای موفق ایرانی مثل اسنپ یا دیجی‌کالا از این تکنیک فروش استفاده می‌کنن.

 

9. همیشه چیزهای جدید یاد بگیرید.

فقط به آموزش‌های اولیۀ خودتون متکی نباشید و همیشه چیزهای جدیدی یاد بگیرید. حواستون باشه که سوپراستارهای فروش هیچ‌وقت به وضع فعلی خودشون راضی نیستن و همیشه انگیزۀ زیادی برای پیشرفت دارن.

 

10. هیچ سرنخی رو دست کم نگیرید!

بله، ما هم قبول داریم که خیلی وقت‌ها پیدا کردن مشتری بالقوه می‌تونه سخت و ناامیدکننده باشه. مخصوصاً وقتی اوایل مسیر فروش هستید، شاید اون‌قدرها هم سرنخ‌های باکیفیت دریافت نکنید. اما همون سرنخ‌های اندکی که به دست می‌آرید رو جدی بگیرید. حتماً در فواصل زمانی مشخص و برنامه‌ریزی‌شده سراغ سرنخ‌ها برید و سعی کنید به ادامۀ مسیر خرید مجاب‌شون کنید.

 

11. روی ابزارهای اتوماسیون سرمایه‌گذاری کنید.

برای همگام شدن با دنیای مدرن و تمرکز بیشتر روی استراتژی‌هاتون، حتماً باید روی نرم‌افزارهای اتوماسیون سرمایه‌گذاری کنید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یکی از اون ابزارهای قدرتمندیه که می‌تونه خیلی از فرایندهای کاریز فروش رو خودکار کنه. CRM در زمینۀ مدیریت سرنخ‌ها، پیگیری ارتباطات و تحلیل عمیق داده‌های مشتری واقعاً عالی عمل می‌کنه.

 

جمع‌بندی

یادتون باشه اجرای این تکنیک‌های فروش و پیدا کردن سرنخ‌‌های باکیفیت به تمرین و ممارست زیادی نیاز داره. پس به طور دائم روی تعامل با مشتری‌های بالقوه و برقراری ارتباطات عمیق با اون‌ها تمرکز کنید. حرف مشتری‌ها رو به خوبی گوش بدید. مشتری‌هایی که ارزش طول عمری بالایی دارند رو زیر نظر بگیرید. در ضمن، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مثل CRM رو یادتون نره.