حتما شما به عنوان یک عضو از کسبوکار، با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری آشنا هستید. در جریان هستید که، سیستمهای CRM اطلاعاتی رو در مورد مشتریان از طریق کانالهای مختلف یا مراکز ارتباطی مختلف مثل وبسایت شرکت، تلفن، ایمیل مستقیم، کانالهای بازاریابی و شبکههای اجتماعی، جمعآوری میکنن. این سیستمها معمولا تو مرکز تماس هم استفاده میشن.
از طرف دیگه، تیمهای فروش و بازاریابی میتونن از دادههای نرم افزار CRM برای پیگیری مشتریان بالفعل و بالقوهشون استفاده کنن. حتی میتونن یاد بگیرن، چطوری پیامهای مرتبط رو به هر کسی تحویل بدن.
به خاطر اهمیت این موضوع، میخوایم تو این مقاله در مورد کاربردهای CRM در پشتیبانی مشتریان براتون صحبت کنیم. چند دقیقه وقت بذارید و تا آخر این مقاله باهامون همراه باشین!
کاربردهای CRM در پشتیبانی مشتریان چیه؟
نرمافزار CRM میتونه در پشتیبانی مشتری به شما کمکهای شایانی بکنه. در ادامه میخوام چند تا از کاربردهای مهم نرمافزار CRM رو، در زمینه پشتیبانی مشتری بهتون معرفی کنم:
1. امکان اشتراک گذاری دادهها با همه اعضای تیم
یکی از ویژگیهای بارز نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، امکان اشتراک گذاری دادههای مشتری با همه اعضای تیم هستش. این کاربرد چند تا مزیت مهم داره:
- از اتلاف وقت جلوگیری میکنه.
- هر بخش کسبوکار علاوه بر دسترسی به پیامهای مربوط به خودش، میتونه به پیامهای بخشهای دیگر هم دسترسی داشته باشه.
- باعث تسریع پاسخدهی به مشتری میشه.
- امکان دورکاری رو به کارکنان میده.
- و …
2. امکان ورود خودکار دادهها
این امکان هم مزایای زیادی داره، که به چند مورد از اونها اشاره میکنیم:
- تمام تماسهای مشتری ثبت میشن و شما میتونین بعدا اونها رو ببینین و بهشون پاسخ بدید.
- خیلی در وقت کارکنان صرفهجویی میشه.
- تعاملات با مشتری خیلی هدفمندتر و دقیقتر میشه.
- کیفیت کار بالاتر میره و میزان اشتباهات کارکنان کاهش پیدا میکنه.
3. امکان تجزیهوتحلیل دادهها
تجزیهوتحلیل دادههای مشتری این امکانات رو بهتون میده:
- از دادهها میشه برای بهبود عملکرد نمایندهها استفاده کرد.
- میشه از دادهها برای نشون دادن میزان پیشرفت به مدیران اجرایی استفاده کرد.
- میشه از تجزیهوتحلیل دادهها برای اصلاح رویکرد کسبوکار استفاده کرد.
4. کاهش هزینهها
این نرمافزار میتونه با کاهش هزینهها، در کارآمدتر کردن خدمات به مشتری، نقش مهمی داشته باشه. مزایای CRM میتونه شامل موارد ذیل باشه:
- کارایی رو در تعاملات خدمات مشتری بالا میبره.
- رضایت کارکنان رو افزایش میده.
5. افزایش درآمد از طریق فروش بیشتر یا حفظ مشتری
نرمافزار CRM یک قابلیت فوقالعاده دیگه هم داره و اون اینکه، میتونه از طریق فروش بیشتر یا حفظ مشتری، درآمد کسبوکارتون رو افزایش بده.
کلام آخر
با توجه به مواردی که گفتیم، نرمافزار CRM در زمینه پشتیبانی مشتری، کاربردهایی نظیر موارد زیر رو داره:
- ارتباطات درون یک سازمان رو سادهتر و تعاملات کارکنان رو با مشتری، موثرتر میکنه.
- دادههای با کیفیت بالاتر رو در اختیار کارکنان قرار میده و همینطور باعث افزایش دسترسی اعضای تیم، به دادههای مشتری میشه.
- باعث کاهش هزینهها و افزایش سود برای کسبوکارتون میشه.
- در اصلاح رویکرد کسبوکارتون نقش موثری داره.
- باعث کاهش اتلاف وقت و افزایش بازدهی کارکنان میشه.