9 تاکتیک موثر رفتار مدیران موفق با کارمندان در ایجاد محیط کاری سالم

ایجاد یه محیط کاری سالم نیاز به مدیریت ارتباط با کارمندان داره. برای این کار هم باید تمرین داشته باشید و رفتار درست رو بشناسید. توی این مقاله من 9 مورد از نکاتی که باید درنظر داشته باشید رو کنار هم جمع کردم.

9 تاکتیک موثر رفتار مدیران موفق با کارمندان در ایجاد محیط کاری سالم

ایجاد یه محیط کاری سالم نیاز به مدیریت ارتباط با کارمندان داره. برای این کار هم باید تمرین داشته باشید و رفتار درست رو بشناسید. توی این مقاله من 9 مورد از نکاتی که باید درنظر داشته باشید رو کنار هم جمع کردم.
مدیریت ارتباط با کارمند

ارتباط کاری سالم با کارمندها یکی از مهمترین موضوعاتی هست که هر مدیری باید به اون دقت داشته باشه. این کار می‌تونه باعث بشه که محیط کاری مثبتی داشته باشیم و کسب و کارمون رشد کنه. اما ارتباط بین مدیر و کارمند، موضوعیه که زیاد درباره‌اش حرف زده نشده. ارتباط با کارمندان مثل هر ارتباط دیگه‌ای به چیزای زیادی بستگی داره و برای بهتر شدنش باید چیزای زیادی رو انجام بدیم.

 

یه پژوهش که توی مجله‌ی هاروارد بیزنس منتشر شده، نشون میده که 58 درصد افراد به غریبه‌ها بیشتر از رئیسشون اعتماد دارن. اما چرا اینطوری شده؟ شاید جوابش توی مدیریت روابط کارکنان باشه.

 

روابط سازنده و سالم با کارمندان چگونه باعث اتقای کل کسب‌وکار می‌شه؟

یه رابطه کاری خوب نیاز به چند تا ویژگی داره. این ویژگی‌ها این‌ها هستن:

  • اعتماد: اگه به تیمتون اعتماد داشته باشید، می‌تونید راحت‌تر باهاشون حرف بزنید.
  • احترام: تیم‌هایی که با هم با احترام برخورد می‌کنن، برای نظرات و کارهای هم ارزش قائل باشن و راه‌حل‌هایی رو پیدا ‌کنن که از دانش، عقل و خلاقیت همه استفاده می‌کنه.
  • خودآگاهی: این یعنی اینکه بپذیرید که چی گفتید و چه کاری انجام دادید و اجازه ندید که احساسات بدتون روی بقیه تأثیر بذاره.
  • پذیرش: نه تنها افراد و نظرات مختلف رو قبول کنیدد، بلکه از وجود انها خوشحال هم باشید.
  • ارتباط باز: هر رابطه‌ی خوبی به ارتباط باز و روراست نیاز داره. فرقی نمی‌کنه که ایمیل بفرستید یا پیام بدید، حضوری صحبت کنیدد یا تماس ویدیویی بگیرید.

 

روش‌های برقراری ارتباط موفق مدیران با کارکنان

برای ارتباط بهتر با کارمندان، می‌تونیم این کارها رو انجام بدیم:

 

1. پیوند اعتماد

اعتماد مهم‌ترین قسمت از ارتباط با کارمندانه. همیشه باید با کارمندان روراست باشید و با کلمات بازی نکنید. همیشه حقیقت رو بهشون بگید. همونطور که باید اعتماد به برند رو از طرف مشتری‌ها جلب کنید، نیاز به جلب اعتماد کارمندهاتون هم دارید.

 

2. شکاف‌ها رو از میان بردارید

ارتباط و نحوه‌ی صحیح برخورد با همکاران، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کلیدی در رابطه‌ی مدیران با افراد هر شرکته. باید سعی کنید که با همکارانتون رابطه‌ی خوبی داشته باشید و ازشون حمایت کنید.

 

3. از کارمندها قدردانی کنید

فرض کنید که توی یه شرکت کار می‌کنید. خیلی سخت تلاش می‌کنید تا به اهداف شرکت توی موعد مقرر برسید. حالا فکر کنید که رئیس‌تون از کارتون تشکر کنه و بهتون بگه که چقدر کار شما خوب بوده. حس خوبی نمی‌گیرید؟ این کار می‌تونه باعث بشه که کارمندان انگیزه بیشتری داشته باشن و عملکرد بهتری از خودشون نشون بدن.

 

4. دوستانه رفتار کنید

یک فرق بین رفتار دوستانه و ارتباط شخصی وجود داره. وقتی با کارمندانتون ارتباط کاری دارید، باید بهشون توجه کنید و باهاشون صمیمی باشید. اما نباید باهاشون خیلی خودمونی بشید و چیزای شخصیت رو باهاشون در میون بذارید. مثلاً نباید برنامه‌ی تعطیلات یا مشکلات خانوادگیتون رو بهشون بگید.

 

5. به کارمندان احترام بذارید

به کارمندهاتون و ایده‌هاشون احترام بذارد. هیچ وقت رفتاری نداشته باشید که کارمندتون احساس کنه که نظرش مهم نیست یا از کارش قدردانی نمی‌شه. احترام از مست شما نسبت به کارمندها باعث ارائه بهترین خدمات مشتریان میشه.

 

6. ایجاد خودمختاری

وقتی می‌خواید با کارمندهاتون ارتباط برقرار کنید، نباید فقط نقش کنترل‌گر داشته باشید. بهشون آزادی بدید تا کارشون رو خودشون انجام بدن. اگه جا و فضای کافی رو در اختیارشون نذارید، احساس خوبی نسبت به شما پیدا نمی‌کنن.

 

7. به کارمندهاتون ارزش بدید و همدلی کنید

برای کارمندهاتون ارزش قائل بشید. وقتی این کار رو با دلیل انجام بدید، ارتباطتون با کارمندهاتون خود به خود بهتر می‌شه.

 

8. برقراری تعامل تک به تک

در مواقع لزوم، برید جلو و با کارمندتون حرف بزنید و باهاش تعامل داشته باشید. این جور ارتباط با کارکنان می‌تونه باعث بشه که احساس کنن شما پشتشون هستید.

 

9. نگرشی بر مبنای یادگیری داشته باشید

نگید «همیشه حق با رئیسه». نگرشی بر مبنای یادگیری داشته باشید. این کار می‌تونه باعث بشه که کارمندهاتون راحت‌تر باهاتون حرف بزنن و نظرشون رو بگن. این موضوع حس برابری هم ایجاد می‌کنه. وقتی با کارمندهاتون حرف می‌زنید، نظرشون رو بپرسید.خیلی وقت‌ها بازاریاب‌ها با این سوال روبرو میشن که چطور مشتری پیدا کنم؟! جواب؟ ارتباط با کارمنداها رو بهتر می‌کنیم.

 

نتیجه‌گیری

ایجاد ارتباط بین مدیر با کارمندان، به این بستگی داره که شما چقدر به کارشون اعتماد و اعتقاد دارید. این موضوع باعث می‌شه که هر دو طرف با هم همکاری کنن. پس برای رشد هر سازمانی، باید بدونید که چطور با کارمندهاتون ارتباط برقرار کنید.