برای فروش محصولات چگونه مشتری بیشتری پیدا کنیم؟

برای فروش بیشتر به تعداد مشتری‌های بیشتری هم نیاز دارید. حالا سوال اینجاست چطور مشتری جدید جذب کنیم؟ این چندتا تکنیک رو بخونید. مطئنم با استفاده از اونها، تغییرات خوبی توی کسب‌وکارتون می‌بینید.

برای فروش محصولات چگونه مشتری بیشتری پیدا کنیم؟

برای فروش بیشتر به تعداد مشتری‌های بیشتری هم نیاز دارید. حالا سوال اینجاست چطور مشتری جدید جذب کنیم؟ این چندتا تکنیک رو بخونید. مطئنم با استفاده از اونها، تغییرات خوبی توی کسب‌وکارتون می‌بینید.
چگونه مشتری پیدا کنیم

یکی از دغدغه‌های اصلی هر کسب‌وکار، به ویژه کسب‌وکارهای جدید، اینه که «چجوری مشتری پیدا کنیم؟». البته که این مسئله طبیعیه، چون پیدا کردن مشتری جدید یکی از مهم‌ترین عوامل بقای یک کسب‌وکاره. یکسری سوالات ساده وجود دارن که مدیر هر کسب‌وکاری با پرسیدن اونها میتونه به خودش کمک کنه : «از کجا مشتری پیدا کنم؟”»، «چطور مشتری پیدا کنم؟» و «چطوری مشتری جدید جذب کنم؟»

 

توی این مقاله می‌خوام چند راه کارآمد و عملی درباره اینکه چطوری مشتری پیدا کنیم رو به شما توضیح بدم.

 

پیدا کردن مشتری جدید

درسته که خیلی از جاها گفتیم که باید به فکر بازگرداندن مشتری‌های قدیمی به کسب و کارتون باشید، اما این به معنای عدم تلاش و فعالیت برای جذب مشتری‌های جدید و گسترش مارکت خودتون نیست. در ادامه این چند راهکار رو دنبال کنید:

 

پیدا کردن مشتری از طریق مشتری‌های قدیمی

ارجاع دادن، یکی از روش‌های خوب و کاربردی برای جذب مشتری جدیده که با هزینه کم میتونه عملی بشه. از مشتری‌های فعلی خودتون بخواید که شما رو به اطرافیان‌شون معرفی کنن. اینکه دست روی دست بذارید تا مشتری‌ها خودشون شما رو معرفی کنن، کاری از پیش نمیبره. باید فعالیت کنید و از کمک مشتریان فعلی‌تون برای جلب مشتریان جدید استفاده کنید.

 

بازار هدف‌تون رو بشناسید

تعیین بازار هدف یک مرحله خیلی مهم برای پیدا کردن مشتری هست. یکی از مهم‌ترین اقدامات توی تکنیک‌های فروش اینه که باید مشتریان هدف خودتون رو به دقت شناسایی کرده و به دنبال راهی باشید که سریعتر و راحت تر به اونها دست پیدا کنید. این به شما کمک می‌کنه که وقت و انرژی خودتون رو  در راستای جذب مشتریان اصلی صرف کنید.

 

تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه

ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان جدید می‌تونه خیلی در اینکه چجوری مشتری پیدا کنیم موثر باشه. این کارها، مشتری‌ها رو به خرید ترغیب می‌کنن و اونها رو به کسب‌وکار شما جذب می‌کنن. مثلاً تخفیف‌های ویژه برای مشتریان جدید یا بسته‌های ترکیبی متنوع، چند نمونه از این موارد تشویقیه که می‌تونه مشتری‌های زیادی براتون جذب کنه.

 

ارتباط مجدد با مشتریان قدیمی

فراموش نکنید که با مشتریانی که چند وقتی میشه از خدمات شما استفاده نکرده‌ان، تماس بگیرید. ارسال ایمیل‌ها، پیامک‌ها یا حتی تماس تلفنی به اون‌ها می‌تونه به شما کمک کنه تا اون‌ها رو دوباره جذب کنید و مشتری‌های قبلی خودتون رو حفظ کنید.

 

شبکه‌سازی اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگه از راه هایی که به ما کمک میکنه تا بفهمیم چطور مشتری پیدا کنیم. با ارتباط برقرار کردن با مخاطبانتون و به اشتراک گذاشتن محتواهای جذاب، می‌تونید روی برندینگ کسب‌کارتون کارکنید، آگاهی از برند خودتون رو افزایش بدید و مشتریان جدید رو به خودتون جذب کنید.

 

به‌روزرسانی وب‌سایت

وب‌سایت شما باید به‌روز باشه و اصول و قوائد سئو در اون رعایت شده باشه تا در نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. این به شما کمک می‌کنه تا مشتریان جدید رو از طریق جستجوی اینترنتی به دست بیارید.

 

شرکت در رویدادها

شرکت در رویدادها و فعالیت‌های مرتبط با صنعت شما می‌تونه فرصتی عالی برای شبکه‌سازی و جذب مشتریان جدید باشه. با حضور در این رویدادها، می‌تونید برند و محصولات خودتون رو به افراد بیشتری معرفی کنید.

 

کلام آخر

پیدا کردن مشتریان جدید یکی از چالش‌های اساسی هر کسب‌وکاری هست که به فکر رشد و ترقیه. با استفاده از راه‌هایی که گفتیم، می‌تونید به موفقیت در جذب مشتریان جدید دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که تلاش مداوم و پشتکار در این زمینه می‌تونه به شما کمک کند تا به اهداف خودتون نزدیک‌تر بشید.