تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران بیزینس

تکنیک‌های مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیران کسب‌وکاره. اگه به عنوان یه مدیر شما هم باید بدونید چطور از این ابزارها استفاده کنید؛ پس همراه من باشید.

تکنیک‌های مدیریت زمان برای مدیران بیزینس

تکنیک‌های مدیریت زمان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیران کسب‌وکاره. اگه به عنوان یه مدیر شما هم باید بدونید چطور از این ابزارها استفاده کنید؛ پس همراه من باشید.
مدیریت زمان در کسب و کار

برای اینکه توی بیزنس‌تون موفق بشید، لازمه نهایت استفاده رو از زمان ببرین. تنها چیزی که تو دنیا نمی‌شه با پول خرید زمانه. اگر بتونین به خوبی توی بیزنس‌تون زمان رو مدیریت کنین، می‌تونین کارهای بیشتری انجام بدین و در نهایت به نتیجه بهتری برسین. مخصوصا اگه توی موقعیت مدیریتی باشید یا می‌خواید پست مدیریتی بگیرید. پس بیایید تکنیک‌های مدیریت زمان که اتفاقا برای مدیران کسب و کار مهمه رو با هم بررسی کنیم.

 

چرا مدیریت زمان برای یک مدیر ضروریه؟

ارزش و اخلاق تصمیم گیرندگان شرکت تاثیر مستقیمی روی فرهنگ شرکت و سودآوری تجارت داره. وقتی مدیران از زمان‌شون به خوبی استفاده کنن، مدیریت زمان تبدیل به یه فرهنگ تو بیزینس می‌شه. ولی چرا نیازه مدیریت زمان تبدیل به فرهنگ یک شرکت بشه؟ برای جواب به این سوال لازمه مزایای مدیریت زمان رو بدونین:

 

مزایای مدیریت زمان در بیزینس

افرادی که توی بیزنس‍‌شون به خوبی زمان رو مدیریت می‌کنن، زودتر محصولات یا خدمات‌شون رو به بازار معرفی می‌کنن. مدیریت زمان کمک می‌کنه روزانه به کارهای بیشتری برسین و همه‌ی کارهاتون جلو میفته و چیزی یادتون نمی‌ره. به صورت کلی مدیریت زمان باعث افزایش بازدهی بیزنس و دوری از استرس می‌شه.

 

مراحل مدیریت زمان

برای مدیریت زمان لازمه برنامه ریزی کنین. این کار روش و مراحل خودش رو داره.

 

1. اولویت بندی کنین

آدمها معمولا روزانه کارهای زیادی دارن که ممکنه به بعضی‌هاشون نرسن. حتی ممکنه در طول روز مشکلی پیش بیاد که نتونین کارهاتون رو انجام بدین. برای همین لازمه کارهاتون رو اولویت بندی کنین و اول کارهایی که اولویت بیشتری دارن رو انجام بدین. بهتره کارهاتون رو به سه دسته ضروری، فوری و مهم تقسیم کنین. حالا اگه مشکلی پیش اومد یا وقت کم اومد یکی از کارهای مهم رو حذف کنین یا به فرد یا روز دیگری موکول کنین.

 

2. تعیین اهداف قابل اندازه‌گیری

تعیین اهداف قابل اندازه گیری برای شما و کارمنداتون ضروریه (هدفگذاری اسمارت). تعیین اهداف مشخص بهتون کمک می‌کنه موفقیت کارتون رو اندازه بگیرین. این کار بهتون کمک می‌کنه بدونید چقدر پیشرفت کردین و تو کارتون خوب بودین. شما نه تنها باید بهره‌وری خودتون رو افزایش بدین، بلکه مثل یک مدیر باید روی اهداف شرکت و تیم هم تاثیر مثبتی داشته باشین. تکنیک هدفگذاری اسمارت برای این مرحله از مدیریت زمان عالیه.

 

3. برنامه ریزی از قبل

برنامه ریزی از قبل باعث کاهش استرس و صرفه جویی در وقت می‌شه. وقتی که اهداف‌تون رو تعیین کردین، می‌تونین اون رو یه جا بنویسین و فردا طبق اون فعالیت کنین. تو این کار واقع بین و میانه‌رو باشین.

 

4. زمان تفویض اختیار

یک مدیر روزانه باید کارهای زیادی انجام بده. بعضی از این کارها اهمیت کمتری دارن و ساده هستن. بهتره این کارها رو به فردی قابل اعتماد و ماهر از تیم‌تون بسپارین و خودتون کارهای مهم‌تر رو بررسی کنین. این کار به کارمندها انگیزه می‌ده و وقت خودتون رو هم خالی می‌کنه.

 

5. استفاده از نرم افزار CRM

باید حواستون باشه مدیریت زمان کار آسونی نیست. برای اینکه این کار رو راحت کنین لازمه از ابزارهایی مثل ترلو استفاده کنین. ابزارهای مدیریت زمان بهتون کمک می‌کنن به بهترین شکل ممکن از وقت‌تون استفاده کنین. در کنار این ابزار از نرم افزار CRM هم استفاده کنین که توی اتوماسیون کارها بهتون خیلی کمک می‌کنه.

 

کلام آخر

مسئله اصلی اینه که یکی از مهم‌ترین کارها تو زندگی و تجارت مدیریت زمانه. اگر بتونین زمان‌تون رو مدیریت کنین، در طول یه روز به کارهای بیشتری می‌رسین و احتمال موفقیت‌تون بالا می‌ره. برای مدیریت زمان لازمه اهدافتون رو مشخص کنید. اولویت هاتون رو تعیین کنید. حواستون باشه هدف‌هاتون قابل اندازه گیری و به عبارتی اسمارت باشه. ابزارهای مدیریت زمان هم توی این کار خیلی کاربردی و کار راه بندازه. حتما از یه ابزار مناسب استفاده کنید.