بهترین ایده‌های اشانتیون برای مشتری

اشانتیون‌ها یا هدیه‌های کوچک تبلیغاتی توی جذب مخاطب تاثیر خیلی زیادی دارن. اما اینکه چه نوع اشانتیونی باید به مشتری‌هاتون بدید کاملا به صنعت و محصولی یا خدماتی که می‌فروشید بستگی داره.

بهترین ایده‌های اشانتیون برای مشتری

اشانتیون‌ها یا هدیه‌های کوچک تبلیغاتی توی جذب مخاطب تاثیر خیلی زیادی دارن. اما اینکه چه نوع اشانتیونی باید به مشتری‌هاتون بدید کاملا به صنعت و محصولی یا خدماتی که می‌فروشید بستگی داره.
اشانتیون برای مشتری

چرا خیلی از شرکت‌ها (حتی شرکت‌های بزرگ و معروف) از دادن اشانتیون و هدیای تبلیغاتی به مشتری استفاده می‌کنن؟ بیایید اول در مورد تعامل با مشتریان وفادار حرف بزنیم. برنامه وفاداری یا customer loyalty program، یه استراتژی بازاریابیه که روی مشتریان فعلی تمرکز می‌کنه. توی این روش، روی برگشت مشتری‌هایی که قبلاً خرید کردن (چه تو دنیای واقعی و چه تو دنیای مجازی) تمرکز می‌کنید. راه‌های مختلفی برای برنامه‌ریزی بازاریابی وفاداری وجود داره؛ اما بهترین راه، دادن اشانتیون به مشتریه. تو ادامه چندتا ایده مناسب  هدیه کوچک برای مشتری و ایده برای اشانتیون رو بررسی میکنیم تا بهتر بدونید که اشانتیون چیست و برای اشانتیون چی بدیم.

 

1. پیشنهادات خاص به مشتری‌های قدیمی

یکی از راه‌های وفادار کردن مشتری اینه که امکان استفاده از محصولات و خدمات رو به‌صورت محدود و فقط برای یه سری مشتری‌ها بدی. مطمئن باش این کار مشتریان قدیمی رو وسوسه می‌کنه که برگردن و بازم از تو خرید کنن.

 

2. محصولات آزمایشی به عنوان اشانتیون

اگه قیمت سرویس اشتراک محصولت بالاس، می‌تونید محصول و یا خدمات خودتون رو برای مدت‌زمان مشخصی به‌صورت آزمایشی به مشتریان بدید. این کار ریسک پایین‌تری برای مشتری‌ها داره و باعث میشه که قبل از پرداخت هزینه‌ی زیاد، اول با محصول آشنا بشن.

 

3. اشانتیون به مشتری

یکی از راه‌های مؤثر برای تشویق مشتریان به خرید کردن، اینه که در ازای خرید یه محصول، یه اشانتیون برای مشتری در نظر بگیری و یا تخفیف قابل‌توجهی به اون بدی.

 

4. کارت وفاداری صادر کن

خیلی از کسب‌وکارها برای پیگیری مشتریان و دادن پاداش، به عنوان اشانتیون تبلیغاتی از کارت استفاده می‌کنن. توی این مواقع اگه مشتری خرید بیشتری انجام بده، امتیاز بیشتری دریافت می‌کنه و می‌تونه با ارائه کارت خودش از تخفیف ویژه برخوردار بشه.

 

5. آپدیت بدید

اگه تو زمینه تولید نرم‌افزار کار می‌کنید، پیشنهاد ما اینه که به‌جای دادن اشانتیون تبلیغاتی و هدیه به مشتری، آپدیت‌های منظمی برای نرم‌افزارتون ارائه بدید و این آپدیت‌ها رو به‌طور رایگان در اختیار مشتری بذاری.

 

6. تبریک گفتن مناسبت‌های خاص

نرم‌افزارهای ارتباط با مشتریان (CRM) بانکی از اطلاعات مشتری‌‎ها تهیه می‌کنن تا شما بتونید تو سالروز تولد و یا سالگرد ازدواج اونا غافلگیرشون کنید. اگر ایده برای اشانتیون ندارید، یه پیام زیبا و یا یه هدیه‌ کوچک برای مشتری کافیه تا اون رو غافلگیر کنید. مطمئن باشید که با این کار تو ذهن مشتری ماندگار می‌شید.

 

7. پیدا کردن شریک تجاری

لازم نیست که باشگاه مشتریان و برنامه‌های وفاداری رو به کسب‌وکار خودتون محدود کنید. می‌تونی با فروشگاه‌های محلی و کسب‌وکارهایی که بازار هدف یکسانی دارن شریک بشید. بعد در ازای خرید محصولات، تخفیف شرکت دیگه رو به مشتری خودتون بدید. اینجوری، هم تو می‌تونید به مشتری‌هات تخفیف و اشانتیون ویژه‌ای بدین و هم مشتری‌های اون مجموعه رو جذب می‌کنید.

 

8. تخفیف به مشتری‌های جدید

تخفیف‌هایی که برای خریدهای اول میدید، تاثیر زیادی تو جذب مشتریان جدید دارن. معمولا اکثر آدمایی که از تخفیف اولیه استفاده می‌کنن، دوست دارن به خریدشون ادامه بدن. در واقع، شما فقط انگیزه اولیه به مشتری میدی تا محصولت رو امتحان کنه.

 

کلام آخر

ایده پردازی تو کسب‌وکار، مسئله خیلی وسیعیه. هرچقدر ایده برای اشانتیون‌های خلاقانه‌تری داشته باشید و بدونید که یک هدیه کوچک برای مشتری چطور روی روان مشتری تاثیر میذاره، بهتر روند حفظ مشتری رو طی می‌کنید.