چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟

فرقی نمی‌کنه اول راه هستین یا وسطای مسیر ممکنه با این سوال روبرو بشید که چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟! بیاید ببینیم چطور باید مشتری رو متقاعد کنیم که محصول ما جواب نیاز اون هست؟!

چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟

فرقی نمی‌کنه اول راه هستین یا وسطای مسیر ممکنه با این سوال روبرو بشید که چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست؟! بیاید ببینیم چطور باید مشتری رو متقاعد کنیم که محصول ما جواب نیاز اون هست؟!
چگونه بفروشیم وقتی مشتری نیست

اوایل شروع کسب‌وکارتون رو به یاد دارید؟ شاید اون موقع‌ها اصلا مشتری نداشتید یا در حد یکی، دو تا مشتری براتون پیدا می‌شد. اما الان که کسب‌وکارتون پا گرفته چی؟ الان چقدر مشتری دارید؟ وضعیت حال‌تون رو با اول کار مقایسه کنین. حتما پیشرفت داشتید، اما به نظرتون این پیشرفت رو مدیون چی بودید؟ خوب منطقی‌ هست که اول کار مشتری نداشته باشید، چون کسی شما رو نمی‌شناسه و… اما بعد از یه مدت می‌تونید با یادگیری استراتژی‌های فروش، به کسب‌وکارتون رونق بدید. دونستن این مسئله برای شما و هر نوع کسب‌وکاری، خیلی حائز اهمیت هست. برای همین هم تو این مقاله، می‌خوایم باهاتون در مورد جذب مشتری در زمانی صحبت کنیم، که مشتری نیست! پس باهامون همراه بشید.

 

استراتژی‌های فروش برای وقتی که مشتری ندارید

 

کسب اعتماد مشتری

چون اول کار هست و هنوز خیلی بین مردم جا نیفتادید و با برندتون آشنا نیستن، قدم اول جلب اعتماد مشتری هست. باید خودتون رو به مشتری معرفی کنید، تا اون هم بدونه با چه کسی طرف هست.

 

ایجاد ارتباط با مشتری از طریق محتوا

وقتی فروش ندارید، یه کار خیلی خوب که می‌تونه براتون مشتری پیدا کنه، ارتباط گرفتن از طریق محتوا و بازاریابی محتوایی هست. با این کار به افرادی که نمی‌دونن وجود خارجی دارید، خودتون رو معرفی می‌کنید!

 

توجه ویژه به امنیت مشتری

یکی از روش‌های مهم جلب مشتری، جلب اعتماد اونها در خریدهای حضوری و آنلاین هست. برای این کار باید تو خریدهای آنلاین، درگاه‌های امن پرداخت ارائه کنید.

 

فراهم کردن امکان بازگشت محصول

با ایجاد امکان بازگشت محصول و استرداد وجه، مشتری متوجه اهمیت خودش برای کسب‌وکارتون میشه. همین‌طور به مشتری نشون میده، که شما به محصولات‌تون اعتماد دارید.

 

پاسخ به سوالات مشتری

وقتی مشتری از برندتون مطمئن نباشه، ممکنه به شکل‌های مختلفی سوالش رو مطرح کنه. تو این حالت وظیفه شما این هست که با جواب دادن به سوالات مشتری، خیال‌اش رو راحت کنید. مشتری‌ها از روش چت آنلاین به خاطر سرعت بالایی که داره، راضی هستن.

 

ارائه اطلاعات دقیق محصول

وقتی اطلاعات دقیقی از محصول‌تون ارائه می‌دید، اعتماد مشتری رو جلب می‌کنید. می‌تونید با کمک عکس‌های باکیفیت از محصول هم، مشتری رو به خرید تشویق کنید.

 

ارائه امکان تست محصولات

با ایجاد امکان تست رایگان، مشتری مطمئن میشه که محصول شما براش کاربردی هست. بنابراین حتما ازتون خرید می‌کنه.

 

اصلاح اشکالات

وقتی مشتری ندارید، سعی کنید از طریق بازخوردهای دوستان‌تون، ایرادات محصول رو برطرف کنید. تو این موارد بهتره روی مواردی مثل محتوا و ظاهر وب‌سایت و تحویل سریع محصول به مشتری کار کنید.

 

شناسایی مخاطبان هدف

مخاطبان هدف‌تون رو شناسایی کنید و استراتژی‌های بازاریابی رو، روی همون افراد اجرا کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

 

شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یه روش عالی برای زمانی هست که مشتری ندارید. از هر 5 تا کسب‌وکار متوسط، 3 تا از اونها از همین روش برای جلب مشتری استفاده می‌کنن.

 

پیگیری

80% از فروش‌ها، تا زمان پیگیری با تماس سوم، انجام نمیشه. پس وقتی مشتری ندارید، بهترین راهکار پیگیری مشتری با تماس‌های منظم هست. سعی کنید پیگیری‌هاتون رو با سرنخ‌ها و مشتری‌های بالقوه، به شکل موثری انجام بدید.