استارتاپ های موفق ایرانی که بهترین عملکرد را در بازار دارند

به نظر شما دلیل موفقیت استارتاپ‌های ایرانی چیه؟ شرکت‌های استارتاپی موفق توی ایران چند دلیل واضح برای موفقیت خودشون دارن. بیایید ببینیم چیا هستن!؟

استارتاپ های موفق ایرانی که بهترین عملکرد را در بازار دارند

به نظر شما دلیل موفقیت استارتاپ‌های ایرانی چیه؟ شرکت‌های استارتاپی موفق توی ایران چند دلیل واضح برای موفقیت خودشون دارن. بیایید ببینیم چیا هستن!؟
استارتاپ های موفق ایرانی

حتما تا الان بین دوستان و آشنایان‌تون شنیدید که افراد از زندگی کارمندی و کار کردن برای بقیه خسته شدن و دوست دارن که بیزینس شخصی خودشون رو داشته باشن. حالا اگه یه نفر تخصص داشته باشه، یه شرکت راه میندازه، اگه هم تخصص آنچنانی نداشته باشه از آشپزی خونگی یا فروش اینستاگرامی کسب درآمد میکنه. برای همین هم هست که بازار استارت آپ های ایرانی خیلی داغه و خلاصه هر کسی تو فکر کسب درآمد مستقل برای خودش هست. برای همین هم تو این مقاله می‌خوایم، یه نگاهی به استارت آپ های موفق ایرانی داشته باشیم.

 

معرفی 4 استارت آپ موفق ایرانی

1. دیجی‌کالا

دیجی‌کالا به عنوان یه فروشگاه اینترنتی، کار خودش رو تو سال 1385 شروع کرد و الان هم به یکی از استارت آپ های موفق ایرانی تبدیل شده. شعار اصلی بنیان‌گذارهای دیجی‌کالا، “استفاده از فناوری برای خلق تجربه خوشایند خرید برای مشتری” هست. پس تجربه مشتری اصل مهمه برای اونها!

ایده اولیه سایت دیجی‌کالا نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی بود، که با تصمیم مدیران اصلی‌اش به فروشگاه اینترنتی همون کالاهای دیجیتال تبدیل شد. با گذر زمان، فروش محصولات غیردیجیتال مثل لوازم بهداشتی و… به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اضافه شد.

 

جالبه بدونید که دیجی‌کالا به عنوان یکی از بزرگترین استارت آپ های ایرانی تو بحث انبارداری توی خاورمیانه هم، مطرح هست. این انبارها همه جای ایران هستن و با مساحت 95 هزار مترمربع، می‌تونن 6 میلیون کالا رو انبار کنن. اما اصلا دلایل موفقیت استارت‌آپ دیجی‌کالا چی بوده؟ یه سری از این دلایل رو اینجا براتون آوردیم:

 

دلایل موفقیت استارت‌آپ دیجی‌کالا

  • مشاوره به مشتری
  • تنوع محصول بالا
  • ارسال سریع
  • مقرون به صرفه بودن سفارش
  • تحویل محصول با کیفیت
  • تضمین اصل بودن کالا
  • ضمانت بهترین قیمت
  • ارائه نظرات کاربرها در مورد همه کالاهای موجود

 

2. اسنپ

اسنپ اولین استارت آپ حمل‌ونقل عمومی در ایران هست، که تو سال 1393 توسط شهرام شاهکار، دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد توی ایران تاسیس شد. اسنپ توی همون ماه‌های اول تاسیس‌اش، تونست راننده‌ها و مسافرهای زیادی رو جذب کنه.

به جز اینها، ارائه خدمات با کیفیت بالا، قیمت پایین و پشتیبانی قوی، باعث شده این برند تو دل مردم جا باز کنه و به شهرهای دیگه به غیر از تهران هم برسه.

 

از همون سال 1393 تا به امروز، اسنپ تونسته با میانگین رشد ماهیانه 100%، به یکی از برندهای اصلی حوزه تجارت الکترونیک تبدیل بشه و اسمش تو لیست موفق‌ترین استارت آپ‌های ایرانی قرار بگیره. وجود درآمد تضمینی و پاداش‌های ماهانه و هفتگی، ساعت کاری دلخواه، خدمات و مزایای باشگاه راننده‌ها، از دلایل اصلی محبوبیت این استارت آپ موفق ایرانی بوده.

 

بعدها خدمات بیشتری به اپلیکیشن اسنپ اضافه شد، که شامل درخواست موتور، وانت، خرید از سوپرمارکت، مشاوره پزشکی، سفارش غذا، خدمات سفر و غیره بود.

 

دلایل موفقیت استارت‌آپ اسنپ

  • ثبت‌نام رایگان مسافر و راننده
  • ایجاد اشتغال سریع و راحت
  • تبلیغات گسترده و وسیع
  • ارزان‌تر بودن کرایه برای مسافرها
  • امنیت مسافر و راننده
  • کمیسیون پایین برای راننده‌ها

 

3. آپارات

اگه یادتون باشه، از سال 1388 دیگه دسترسی یه یوتیوب برداشته شد. برای همین هم از همون موقع، جای خالی یه سایت اشتراک ویدئوی بومی تو کشور حس شد. تا اینکه محمد مهدی شکوری مقدم تو سال 1389 سایت آپارات رو توی ایران ایجاد کرد.

این سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو که توسط گروه “صباایده” طراحی و اجراء شد، بعد از یک سال هم تونست نسخه اندروید خودش رو عرضه بکنه. بعد تو دی 1391 بود که تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات، برای اولین بار از مرز یه میلیون گذشت. همین هم باعث شد، شهرت این برند خیلی بیشتر از قبل بشه.

 

با گذشت زمان، آپارات خلاقیت بیشتری به خرج داد. این سرویس از سال 1394 با ارائه امکان زیرنویس، پخش زنده و برگزاری مسابقات مختلف، دوباره سر زبون‌ها افتاد و تا امروز هم به رشد خودش در فضای دیجیتال ایران ادامه داده.

 

دلایل موفقیت استارت‌آپ آپارات

  • امکان کسب درآمد
  • ترافیک اینترنتی نیم‌بها
  • سرعت بالا
  • قابلیت دنبال کردن و دنبال شدن

 

4. کافه‌بازار

ایده ساخت اپلیکیشن بازار تو بهمن 1389 با تلاش یه تیم از دانشجوها و فارغ‌التحصیل‌های ایرانی شکل گرفت. این ایده ناب و کاربردی همون موقع توسط شرکت “آوای همراه هوشمند هزاردستان” پیاده‌سازی و اجراء شد.

استارت‌آپ کافه‌بازار بستر کاملی از خدمات، محتوا و محصولات دیجیتال رو برای کاربرهای ایرانی ارائه میده. ماموریت اصلی این اپلیکیشن، عرضه برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی تو ایران هست. تا همین لحظه هم بازار تونسته میزبان خوبی برای توسعه‌دهنده‌های بازی و اپلیکیشن باشه.

 

جالبه بدونید تعداد دانلود و به‌روزرسانی اپلیکیشن و بازی توی سال 1399، به عدد 1.6 میلیارد رسید که عدد قابل توجهی هست.

 

دلایل موفقیت استارت‌آپ بازار

  • بازی‌ها و برنامه‌های متنوع
  • قابلیت “بازار کودک”
  • خدمات پرداخت آسون
  • پشتیبانی توی همه روزهای هفته
  • معرفی محتوای گلچین شده از سمت تیم سردبیران کافه‌بازار

 

اینا موفقترین استارتاپ های ایران بودن و دلایلی که اونها رو در قدم اول از بقیه بیزینس ها متمایز کرد. احتمالا اگه به دلایل موفقیت این بیزینس ها دقت کنید می‌تویند برای کسب وکار خودتون یا تکنیک‌های جذب مشتری ایده بگیرید و به سمت توسعه پیش برید.