انواع کمپین های تبلیغاتی

انواع کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنن بتونید از کانال‌های مختلف، محصول یا خدماتتون رو تبلیغ کنید و یه رویکرد چند کاناله مناسب داشته باشید. ببینیم هر نوع کمپین، کجا و چطور اجرا میشه؟!

انواع کمپین های تبلیغاتی

انواع کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنن بتونید از کانال‌های مختلف، محصول یا خدماتتون رو تبلیغ کنید و یه رویکرد چند کاناله مناسب داشته باشید. ببینیم هر نوع کمپین، کجا و چطور اجرا میشه؟!
انواع کمپین های تبلیغاتی

کمپین‌های تبلیغاتی هدف‌شون اینه که مصرف‌کننده‌ها رو به سمت اقدام مورد نظر خودشون هدایت کنن. اونها به برندها هویت، شخصیت و احساس می‌دن. در اینجا یه راهنما براتون آوردم تا یه رویکرد واضح و مختصر برای کمپین تبلیغاتی بعدی‌تون داشته باشید. توی این مقاله انواع کمپین تبلیغاتی رو معرفی کردم و در انتها هم یه توضیح مختصر آوردم که ببینید مولفه‌های یه کمپین تبلیغاتی موفق چیه؟!

 

انواع کمپین تبلیغاتی

نکته اصلی اینه که کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال رو می‌شه بر اساس کانالی که توش انجام میشن، دسته بندی کرد. پس بر همین اساس، 7 مورد از مهترین کمپین‌ها اینهاست:

 

1. تبلیغات نمایشی یا Display Advertising

یکی از محبوب‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی این نوعه که اجرای آن ساده و آسونه. بنر، تبلیغات متنی و بقیه عناصر گرافیکی که تو سایت، اپلیکیشن و غیره ظاهر میش، میره تو دسته تبلیغات نمایشی. این نوع تبلیغات یه نوع PPC یا پرداخت به ازای کلیکه.

 

2. تبلیغات جستجو محور یا Search Advertising

این نوع تبلیغات توی نتایج اسپانسر شده گوگل و کلا موتورهای جستجو ظاهر می‌شه. این تبلیغات وقتی نمایش داده میشن که فرد عبارت خاصی که مربوط به محصول یا خدمات باشه رو سرچ کنه.

 

3. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

این روش هم یکی دیگه از روش‌های متداول تبلیغاته که به تبلیغ پولی برندها تو شبکه‌های اجتماعی و سوشیا مدیا گفته می‌شه.

 

4. تبلیغات ویدئویی

کمپین تبلیغاتی ویدئویی یکی از برترین و محبوب‌ترین قالب‌های تبلیغاتیه. ویدیو پادشاه تبلیغاته و بیشترین بازدهی رو داره. البته این هم بستگی به نوع ویدیو و بازار هدف‌تون داره.

 

5. تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی یا همون ایمیل مارکتینگ خودمون یه روش موثر برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالیه. این بستر برای تولید لید واجد شرایط، هدایت و جذب اونها عالیه.

 

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

در واقع اینفلوئنسر به افراد تاثیر گذار مثل بازیگرها، ورزشکارها و بلاگرا گفته می‌شه. وقتی که از این افراد برای تبلیغات استفاده کنیم، در حال اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هستیم.

 

7. ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد

تا حالا شده بعد از چند روز که از یه سایت بازدید کردین، تبلیغاتش نمایش داده بشه؟ به این نوع تبلیغات ریتارگتینگ یا هدف گذاری مجدد میگن. این نوع تبلیغ فقط برای افرادی ارسال می‌شه که قبلا از حداقل یکبار به وبسایت شما سر زدن.

 

مولفه‌های یک کمپین تبلیغاتی موفق

موفقیت همه این کمپین‌ها وابسته به یه فرایند 5 مرحله‌ایه. یعنی برای اینکه یه کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشین لازمه به یک سری نکات توجه کنین. یعنی لازمه کمپین‌تون باید مشخصه‌های زیر رو داشته باشه:

 

1. برنامه‌ریزی برای کمپین تبلیغاتی

این مرحله برای اثربخشی کمپین تبلیغاتی خیلی مهمه. مرحله برنامه‌ریزی تعیین می‌کنه چطور موفقیت‌تون رو بسنجین.

 

2. تعیین اهداف برای کمپین

لازمه بدونین چرا این کمپین رو اجرا می‌کنین و هدف‌تون چیه. وقتی هدف‌تون رو بشناسین بهتر می‌تونین برای رسیدن به اون هدف تلاش کنین.

 

3. مشخص کردن نحوه ارزیابی کمپین

قبل از اجرای کمپین، نحوه ارزیابی کمپین خودتون رو مشخص کنین. فقط دقت کنید بسته به کانالی که استفاده می‌کنین این روش می‌تونه فرق داشته باشه.

 

4. مشخص کردن مخاطب هدف

بعد از همه اینها مخاطب هدفتون رو مشخص کنید. شناخت دقیق مشتری باعث می‌شه استراتژی تبلیغاتی موثرتری داشته باشین.

 

5. انتخاب کانال مناسب برای پیاده سازی کمپین

وقتی مخاطب رو شناسایی کردید احتمالا همینجا هم متوجه میشید بیشتر کجاها حضور داره. در نتیجه می‌تونید کانال بازاریابی یا تبلیغاتتون رو هم مشخص کنید. انتخاب کانال به اولویت‌های مخاطب‌تون، بودجه و سطح تعامل و مشارکت برندتون بستگی داره.

 

کلام آخر

همه این موارد از اونجایی شروع میشه که برای فروش بیشتر نیاز به جذب مشتری بیشتر پیدا می‌کنید. در نتیجه باید کمپین تبلیغاتی اجرا کنید. کمپین‌ها ممکنه تبلیغات نمایشی، تبلیغات جستجو محور، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات ویدئویی باشن. تبلیغات ایمیلی، اینفلوئنسر مارکتینگ و ریتارگتینگ هم می‌تونه بسته به نوع مخاطب و کانال تبلیغاتی شما برای جذب مشتری مفید باشه. همه اینها بستگی به این داره که مشتری شما کیه؛ کجاها حضور داره و چطور ترغیب میشه که محصول یا خدمات شما رو بخره.