مطمئنا چندین بار شده که شما هم این جملات رو شنیده باشید: «بازار خیلی خرابه» و «فروش ندارم و نمیتونم از پس مخارج بربیام». اما این شکایتهای روزمره توی دنیای تجارت به کجا میرسن؟ اگه شما هم با این مشکلات روبرو شدید، این 5 تا ایده رو حتما توی کارتون پیاده کنید.
خیلی سریع میرم سر اصل مطلب. میخوایم بدونیم چی کار کنیم که فروش بیشتر بشه؟!
1. استفاده از بازاریابی محتوا و شبکههای اجتماعی
یکی از ایدههای فروش موفق توی دنیای امروز، شبکههای اجتماعی و فضای مجازی هستن که یک جزء اصلی زندگی مردم شدن. یکی دیگه از دلایلش اینه که افراد به دلیل مشغلههای زیاد و شلوغی شهرها به خرید اینترنتی رو آوردن. برای همین، سرمایهگذاری روی فروش اینترنتی میتونه یک ایده عالی برای فروش بیشتر باشه.
یادتون باشه تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی فقط نوشتن متنهای بلند و کوتاه نیست. ویدئو بسازید یا از تصویرهای جالب استفاده کنید.
2. شناخت مشتریان و شناسایی جامعه مخاطب
برای اینکه محصولاتتون رو بفروشید باید و باید مشتریتون رو بشناسید. چیزی که باید بدونید اینه که مشتریهای شما توی چه سنی قرار دارن و نیازهای اونها توی اون رده سنی چه چیزهاییه. داشتن این شناخت برای پیدا کردن ایده برای فروش محصول و استراتژی مناسب برای رسیدن به فروش بیشتر کمک میکنه.
3. به دست آوردن اعتماد مشتریان
همیشه گفتیم که فروشنده و کارشناس فروش باید بتونه اعتماد مشتری رو به دست بیاره. اگه نتونید اعتماد اونها رو جلب کنید، فروش بیشتر رو فراموش کنید. راههای زیادی برای جلب این اعتماد وجود داره که باید بر اساس کسب و کارتون و وضعیت مشتریهاتون، بهترین راه رو پیدا کنید.
چطور اعتماد مشتری رو جلب کنیم؟! مثلا قیمت منصفانه روی محصولتون بذارید. اگه امکانش براتون وجود داره یه دوره تست استفاده از محصول یا خدمات بذارید. این مورد درباره شرکتهای استارتاپی که اپلیکیشن یا نرم افزار میفروشن عملیه. یا مثلا تضمین بازگشت محصول بذارید و حتما به قولتون عمل کنین.
4. حفظ مشتریهای بالقوه، یعنی چی؟
یه ایده برای فروش بیشتر اینه که از مشتریهای بالقوه یا مشتریهای احتمالی استفاده کنید و به جای صرف هزینههای هنگفت برای تبلیغات و جذب مشتری جدید، با یه هزینه کمتر، مشتریهایی که به هر نحوی به محصولات و خدمات شما علاقه نشون دادن رو جذب کنید. مثلا خدمات ویژه برای مشتریهای قدیمی بذارید. خوش قول باشید. فروش اقساطی بذارید یا کارهایی مثل این!
5. تأثیر گذاری بر مشتریان
جذب مشتری های جدید خیلی خوبه، اما تأثیر گذاری روی مشتریان و تبدیل اونها به مشتریان بالقوه خیلی حیاتی تره! اینکه شما یکبار مشتری بالقوه یا لید جدیدی به دست بیارید، به این معنی نیست که دیگه همیشه میتونید برای فروش به اون برنامه ریزی کنید، باید با تاثیرگذاری و ایجاد انگیزه، اونها رو نگه دارید و هرچی سریعتر به مشتری دائمی و دست به نقد تبدیلش کنید. تبلیغات برای این مورد خیلی کمککنندهس. باید مزایای محصولتون رو نشون بدید که چه مشکلی از مشتری رو حل میکنه. حتی میتونید از تکتیک همکاری در فروش استفاده کنید.
3 خرده ایده برای فروش بیشتر
- توی تقویم ما مناسبتهای زیادی وجود داره که میتونید برای اونها تخفیف در نظر بگیرید و افراد را به خرید بیشتر ترغیب کنید.
- مسابقه برگزار کنید و به عنوان جایزه، محصولات یا تخفیف ارائه کنید. دعوت افراد به مشارکت در فروش و دادن پاداش به معرفی کنندگان هم میتونه راه حل خوبی باشه.
- ایجاد حس فوریت با محدود کردن زمان خرید که میتونه به همراه تخفیف یا فروش ویژه در بازهی زمانی خاصی باشه، مشتریان رو به خرید فوری ترغیب میکنه.
کلام آخر
تو این مقاله سعی کردیم راهکارها و ایدههای مناسبی برای فروش بیشتر رو بررسی کنیم. به یاد داشته باشید که هیچ راهی به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست. شما میتونید ترکیبی از چند ایده فروش رو برای رسیدن به هدف مطلوب خودتون انتخاب کنید و با صبر و تلاش، به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.