8 دلیل برای اینکه چرا مشتری باید از ما خرید کند؟

بجز اینکه کیفیت محصول ما بالا باشه، دلایل دیگه‌ای هم هست که مشتری بخواد از ما خرید کنه. توی این مقاله 8 دلیل برای اینکه مشتری محصول یا خدمات ما را انتخاب بکنه رو بررسی می‌کنیم.

8 دلیل برای اینکه چرا مشتری باید از ما خرید کند؟

بجز اینکه کیفیت محصول ما بالا باشه، دلایل دیگه‌ای هم هست که مشتری بخواد از ما خرید کنه. توی این مقاله 8 دلیل برای اینکه مشتری محصول یا خدمات ما را انتخاب بکنه رو بررسی می‌کنیم.
چرا مشتری باید از ما خرید بکند

چرا مشتری باید از ما خرید کنه؟! توی هر کاری یه سری شرکت‌ها هستن که میگن «ما خیلی فرق داریم چون فلان ویژگی خاص رو داریم»، ولی این حرفیه که همه میزنن. واقعا چرا اینطوریه؟

 

حقیقت اینه که اکثر شرکت‌ها به اشتباه فکر می‌کنن که چیزایی دارن که از بقیه متفاوت‌شون می‌کنه. این اشتباه فکری رو میگن توهم برتری. اگه بجای اینکه فقط روی محصولتون حساب کنید، روی نحوه فروشت هم کار کنی، مشتری‌هایی که هیچ وقت از محصولت استفاده نکردن، به سمتتون میان و ازتون خرید میکنن!

 

چرا مشتری باید از ما خرید کنه؟

تو این مقاله می‌خوایم بگیم چرا مشتری باید از ما خرید کنه. جالبه که تقریبا هیچکدوم از این دلایل ربطی به محصول ندارن:

 

1. فروشنده‌های بهتر از رقبا

وقتی مشتری خرید نمی‌کنه، یه فروشنده حرفه‌ای می‌تونه همه چیز رو عوض کنه. یک فروشنده حرفه‌ای می‌فهمه مشتری چی می‌خواد، خیلی بهتر از بقیه کار می‌کنه و حتی می‌تونه یه محصول رو بالاتر از قیمت خودش بفروشه.

 

2. دسترسی و عملکرد سریع

اگه می‌خواید مشتری ازتون خرید کنه، باید همیشه و خیلی سریع در دسترس باشید. تبلیغات قوی و تاثیرگذار داشته باشید و روی بازاریابی محتوا و سئو کار کنید تا تو نتایج جستجو گوگل بالا بیاید. باید زودتر از رقبا با سرنخ‌ها تماس بگیرید و معامله رو تموم کنید.

 

3. استفاده از تکنیک‌های بازاریابی برونگرا

با اینکه بازاریابی درونگرا خیلی محبوب شده، نباید بازاریابی برونگرا رو کنار بذاریم. جلسات فروش بازاریابی برونگرا مثل ملاقات مدیر فروش با مشتریان، اکثرا نسبت به جلسه‌های بازاریابی درونگرا نتیجه بهتری می‌دن.

 

4. ارائه ارزون‌ترین گزینه

شاید یه دلیل اینکه چرا مردم از ما میخرن، قیمت باشه. باید مواظب باشید که در دام نیافتید. همیشه توی هر کاری مشتری‌هایی هستن که دنبال شرکت‌های با ارزون‌ترین قیمت هستن (بدون در نظر گرفتن ارزش محصول).

 

اگه چنین مشتری‌هایی دارید، باید خوب حواس‌تون رو جمع کنید و مواظب باشید؛ چون اینها مشتریان وفاداری نیستن و وقتی یک جای ارزون‌تر پیدا کنن، کسب‌وکارتون رو رها می‌کنن.

 

5. ارجاع یا معرفی شدن

مشتریان ارجاعی بهترین سرنخ‌ها هستن. وقتی مشتریان قبلیتون شما رو معرفی می‌کنن، مشتری جدید نمی‌تونه بره سراغ محصول دیگه (بازاریابی ارجاعی). چرا باید مشتری از ما خرید کنه؟ دلیلش اعتمادیه که شخص معرفی کننده ایجاد کرده.

 

6. برندینگ درست

اگه برند شما فقط وقتی شناخته میشه که برندسازی درستی انجام داده باشید. آگاهی از برند، به صورت خودکار اعتماد مشتری‌ها رو جلب می‌کنه.

 

7. قابل اعتمادترین گزینه

خودتون رو جای مشتری بذار، چرا باید ما رو انتخاب کنید؟! یکی از دلایل فروش پایین، اینه که مصرف‌ کننده‌ها محصولات مورد نظرشون رو از افرادی می‌خرن که بهشون اعتماد دارن.

 

8. پیشنهادات کم ریسک‌تر نسبت به رقبا

اگر مشتری شما رو رد کرد و نتونستید با برندینگ خودتون، بین مشتری‌ها خوب جا بیافتید، باید پیشنهادهایی بدید که ریسک کمتری داشته باشن. دوره آزمایشی رایگان، ضمانت بازگشت پول، پرداخت‌های ماهانه و… خیلی قوی‌تر از «ارزون‌تر بودن» عمل می‌کنن.

 

کلام آخر

ارائه محصولات و خدمات بهتر قطعا یکی از مزیت‌های بزرگیه که باعث می‌شه مشتری‌ها به ما وفادار بمونن، اما نمی‌تونه خیلی توی جذب مشتریان جدید تاثیر داشته باشه. همیشه یادتون باشه جدا از محصولی که می‌فروشید، نحوه فروش محصول هم خیلی مهمه.