یکی از انواع بازاریابی که این روزها خیلی پرکاربرد و موثره، بازاریابی اینترنتی یا آنلاینه. از اونجایی که تو چند سال اخیر تجارت الکترونیک پیشرفت زیادی کرده و افراد زیادی به خرید اینترنتی رو آوردن، تاثیر بازاریابی آنلاین غیرقابل انکاره. ولی سوالی که اینجا مطرحه درباره روش بازاریابی آنلاینه.
اما قبل از اون، اول باید ببینیم بازاریابی آنلاین چیه؟
بازاریابی اینترنتی چیست؟
آنلاین مارکتینگ یا همون بازاریابی آنلاین خودمون، شکلی از بازاریابیه که برای انتقال پیام تبلیغاتی به مشتریان از اینترنت استفاده میشه. کانالهای فروش و بازاریابی توی این روش بازاریابی مواردی مثل تلگرام، اینستاگرام، وبسایت، ایمیل و بقیه سوشیال مدیاها هستند.
نقش بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی کمک میکنه به مشتریان راه دور هم به سادگی دسترسی داشته باشید. این کار هزینه تبلیغات رو پایین میاره. از اونجایی که بیشتر افراد روزانه چند ساعت رو تو شبکههای اجتماعی میگذرونن، با حضور تو این شبکهها و اجرای کمپین تبلیغاتی مرتبط میتونید مشتریان زیادی جذب کنید.
ابزارهای بازاریابی آنلاین
ابزارهای بازایابی آنلاین محدود به شبکه های اجتماعی نیست. ابزارهای بازاریابی آنلاین به استراتژیای بستگی داره که استفاده میکنین. ممکنه یه ابزار برای یه استراتژی خاص مناسب باشه؛ ولی روی استراتژی دیگهای جواب نده. اما معروفترین ابزارها اینها هستن:
بازاریابی شبکههای اجتماعی
یکی از بهترین روشها یا همون ابزارها، بازاریابی شبکههای اجتماعی هست. تاثیر سوشیال مدیا تو بازاریابی غیرقابل انکاره. شبکههای اجتماعی یه ابزار مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان هستن. سوشال مدیا و مخصوصا اینستاگرام در ایران برای بازاریابی آنلاین کسب و کارهای کوچک عالیه.
بازاریابی ایمیلی
با وجود پیشرفت سوشیال مدیاها، باز هم ایمیل یکی از بهترین کانالهای ارتباطی در جهانه. استفاده از ایمیل مارکتینگ برای بیزنسهای کوچک و بزرگ همیشه جواب میده.
سئو
از اونجایی که دنیای بازاریابی آنلاین خیلی رقابتیه، لازمه با استفاده از سئو رتبه سایتتون رو در موتورهای جستجو بالا ببرید تا شانس دیده شدنتون بیشتر بشه.
روشهای افزایش تاثیر بازاریابی آنلاین بر فروش
برای اینکه بازاریابی آنلاینتون تاثیر بیشتری داشته باشه، لازمه چندتا نکته رو رعایت کنید. این 12 تا ترفند در عین سادگی تاثیر فوق العادهای روی بازاریابی شما توی فضای آنلاین داره
- فقط درباره محصولتون حرف نزنید، بهتره محتوای باارزشی به مشتریان ارائه بدید.
- سعی کنین با ارائه مطالب درست و واضح، رهبری بازار رو به دست بگیرید.
- به مشتریانتون ثابت کنید به کارتون تعهد دارید و بهشون اهمیت میدید.
- هدفتون رو مشخص کنین و بدونید که دقیقا چی میخواید. وقتی که هدفتون مشخص باشه میتونید براش برنامه ریزی کنید و به سمت اون هدف حرکت کنید.. تو این راه سعی کنین به حرفهایی که میزنید عمل کنین تا اعتماد مشتریان رو به دست بیارید.
- دنبال بهترینها باشید.
- خودتون رو با بهترینهای حوزهی بیزنستون مقایسه کنید.
- از اینترنت برای برقراری روابط جدید استفاده کنید و این روابط رو به دنیای واقعی بکشونید.
- محتوایی تولید کنید که ارزشمند باشه و به مخاطب نشون بدید برای وقتش ارزش قائل هستید.
- استفاده از تکنولوژیهای جدید رو فراموش نکنید.
- یادتون باشه که مردم با روایتهای داستانگونه بهتر ارتباط برقرار میکنن، برای همین توی بازاریابی و تبلیغاتتون روایت و داستان به کار ببرید.
- برای همکاری دنبال افرادی باشید که با مخاطبین محصولتون در ارتباط هستن، نه همکار و رقبا. مثلا اگه کالا ورزشی دارین، با افرادی که سالن ورزشی دارن، همکاری کنید.
- همهی تلاشتون رو بکنید تا به صورت صادقانه روی مشتری تاثیر بذارین.
کلام آخر
اگه میخواید مشتریان جدید رو به سمت بیزنستون بکشونین، لازمه نگاه ویژهای به بازاریابی آنلاین داشته باشید. گفتم که بازاریابی آنلاین به معنی رسوندن پیام تبلیغاتی به مشتری از طریق اینترنته. این کار بهتون کمک میکنه به مشتریان بیشتری با هزینهای کمتر دسترسی داشته باشید. جدا از اون، این روزها سوشیال مدیا و اینترنت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی افراد تبدیل شده، تبلیغات تو این حوزه احتمال دیده شدنتون رو خیلی بالا میبره.