معرفی نرم افزار CRM شرکت Salesforce و انواع سرویس‌های این نرم افزار

نرم افزار CRM شرکت SalesForce یکی از معروفترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتریه که اتفاقا سرویس‌های متنوعی در اختیار شما میذاره. بیایید 11 تا از خدمات اختصاصی این نرم افزار رو با هم بررسی کنیم.

معرفی نرم افزار CRM شرکت Salesforce و انواع سرویس‌های این نرم افزار

نرم افزار CRM شرکت SalesForce یکی از معروفترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتریه که اتفاقا سرویس‌های متنوعی در اختیار شما میذاره. بیایید 11 تا از خدمات اختصاصی این نرم افزار رو با هم بررسی کنیم.
نرم افزار CRM شرکت salesforce

اگه تو حوزه تکنولوژی فعالیت کرده باشین حتما نام برند Salesforce رو شنیدین. نرم‌افزار Salesforce از تکنولوژی‌های برتریه که تغییرات بزرگی تو دنیای محاسبات کامپیوتری و رایانش ابری (Cloud Computing) ایجاد کرده. ولی نرم افزار Salesforce چیه؟ چرا باید ازش استفاده کنیم؟ به چه دردمون می‌خوره؟

 

اگه مقاله‌های قبلی ما رو خونده باشین با این اسم آشنایی دارین. چون تو مقاله بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی و خارجی ازش گفتیم. از اونجایی که CRM این شرکت از بهترین‌ها است لازم دانستیم که بیشتر درباره‌ش حرف بزنیم.

 

نرم‌افزار Salesforce چیست؟

تا قبل از اینکه salesforce  کارش رو به عنوان یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار به عنوان خدمت شروع کنه سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری روی دیتابیس شرکت ها نصب میشد و همه اطلاعات باید روی فضای دیتابیس شرکت ذخیره میشد. شرکت‌ها برای اینکار باید فضای ذخیره سازی اختصاصی خودشون رو تهیه میکردن. طبیعتا هزینه راه اندازی سخت افزار و نرم افزار برای اینکار خیلی بالاس. راه حل چی بود؟ ساخت نرم افزار CRM مقرون به صرفه و تحویل خدمات CRM کاملاً آنلاین به مشتریها. کاری که salesforce  کرد.

 

راهکاری که این شرکت به دنیا ارائه کرد استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری از طریق فضای ابری بود. چیزی که بعدها به نرم افزار به عنوان خدمت (Software as a Service) معروف شد.

 

این نرم افزار بر پایه معماری چند مستاجری ساخته شده؛ یعنی مشتری تکنولوژی متداول رو به اشتراک می‌ذاره و از آخرین نسخه‌ی نرم‌افزارها استفاده می‌کنه. البته نگران هیچی نباشین، همه‌ی کارهای این نرم افزار اتوماتیکه.

 

مزایا نرم‌افزار Salesforce چیست؟

  • Salesforce سریع‌ترین راه تبدیل ایده به نرم‌افزاره. یه راه ساده، سریع و ارزون
  • چون Salesforce تو فضای ابریه همه می‌تونن بهش دسترسی داشته باشن.
  • خیلی تطابق پذیره.
  • با نرم‌افزارهای شخص ثالث مثل جیمیل همگام سازی می‌شه.
  • ارزونه، اگه به کارایی و خدماتش توجه کنین قیمتش خیلی ارزونه.

 

نرم افزارهایی که این کار رو می‌کنن کم نیستن؛ ولی دلیل انتخاب نرم‌افزار Salesforce چیه؟ 

  • سرعت: نصب و جاگیری CRM های قدیمی یه سال و حتی بیشتر طول می‌کشه. ولی راه اندازی Salesforce تو چند هفته تموم می‌شه.
  • آسان: تو کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شه کار با این نرم‌افزار رو یاد بگیرین و راحت ازش استفاده کنین.
  • کارایی: از کاراییش که نگم برات خیلی زیاده. کاراییش خیلی راحته و می‌شه با نیازهای بیزنس تطابقش داد.

 

خدمات Salesforce

بدون هیچ حرفی می‌ریم سراغ بررسی خدمات این تکنولوژی:

سرویس‌های ابری نرم‌افزار Salesforce

این سرویس خودش چند سیستم مختلفه که تو ادامه بررسیشون می‌کنیم:

1. سیستم ابری فروش Salesforce Sales Cloud

این سیستم پلتفرم CRMه که مدیریت فروش شرکت، بازاریابی و پشتیبانی از مشتریان رو ممکن می‌سازه.

 

2. بازاریابی ابری Salesforce Marketing Cloud

بازاریابی ابری از قدرتمندترین پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگه. این پلتفرم برای مدیریت سفر مشتری، ایمیل، تلفن همراه، شبکه اجتماعی، شخصی سازی وب، تولید محتوا، مدیریت محتوا و تجزیه و تحلیل داده (data analytics) استفاده می‌شه.

 

3. سرویس ابری Salesforce Service Cloud

این پلتفرمی برای امور خدمات و پشتیبانی مشتریانه. سرویس ابری کارهایی مثل پیگیری موردی و افزونه‌های مکالمه و آنالیز شبکه‌های اجتماعی رو انجام می‌ده.

 

4. ابر اجتماعی Salesforce Community Cloud

ابر اجتماعی ارتباط با کارمندان، شرکا و مشتریان رو سریع می‌کنه.

 

5. تجارت ابری Salesforce Commerce Cloud

این پلتفرم بهتون کمک می‌کنه خدمات و تجربه خریدی عالی به مشتری بدین. همچنین اطلاعات مشتریان رو یکپارچه می‌کنه.

 

6. تجزیه و تحلیل ابری Salesforce Analytics Cloud

Analytics Cloud پلتفرمی برای مدیریت فایل‌های حجیم، ساخت گراف، چارت و سایر داده‌های تصویریه. تجزیه و تحلیل ابری این برند برای گوشی‌های هوشمند هم بهینه شده.

 

7. اپلیکیشن ابری Salesforce App Cloud

این سرویس با استفاده از ابزارهای متعدد به ساخت برنامه جانبی کمک می‌کنه. این ابزارها موارد زیر هستن:

  •  Force.com: ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن تو فضای اصلی اپلیکیشن Salesforce.com
  • AppExchange: بازار آنلاینی برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث که می‌خوان تو پلتفرم com فعالیت کنن.
  • Heroku: فضایی منعطف برای استفاده ابزارهای دلخواه با پشتیبانی زبان‌های مختلف
  • Salesforce Thunder: موتور پایگاه اطلاعات و قوانین بزرگی که برای آنالیز همایش‌ها و فعالیت‌های شخصی‌سازی شده به کار می‌ره.
  • Salesforce Sandbox: فضایی امن و مستقل برای تست و گسترش ایده‌های جدید

 

8. اینترنت اشیای ابری Salesforce IoT Cloud

این سیستم برای ذخیره کردن داده‌های عظیم تولیدی دستگاه‌ها، سنسورها، وب‌سایت‌ها، نرم‌افزارها، مشتریان و الگوها به کار می‌ره.

 

9. سیستم سلامت ابری Salesforce Health Cloud

اگه تو شرکت فناوری اطلاعات سلامت (Health IT) کار می‌کنین به سیستم CRM نیاز دارین. سیستمی که ارتباط پزشک و بیمار رو یکپارچه و مدیریت کنه.

 

دیگر سرویس‌های Salesforce

 

10. Chatter

پلتفرمی است که برای ارتباط کارمندان و همکارانه.

 

11. Salesforce1

پلتفرمیه که امکان ساخت اپلیکیشن و مبادله‌ی اطلاعات رو از طریق Application Programming Interface (APIs) فراهم می‌کنه.

 

کلام آخر

نکته ای که درباره این شرکت وجود داره همین خدمات فوق العاده حرفه ای اون هست که همه جنبه های یه کسب و کار رو در نظر گرفته. درسته که کارش رو با مدیریت خدمات با مشتریان شروع کرد اما خدماتی که الان ارائه میده همه بخش های یه کسب و کار رو پوشش داده. طوری که صفر تا صد خدمات به مشتری رو برای شما راحت بکنه و بتونید سرعت بیشتری برای فروش و در نتیجه کسب درآمد داشته باشید.