تا حالا به این فکر کردید که چرا بعضی برندها با یک جمله کوتاه تو ذهنمون حک میشن؟ جملاتی که شاید بارها و بارها شنیدیم، مثل “فقط انجامش بده” از نایک یا “هیچکس تنها نیست” از همراه اول. این جملات ساده چه قدرتی دارن که میتونن ما رو به سمت خرید یا حتی باور به یک برند بکشونن؟ توی این مقاله میخوایم درباره این موضوع صحبت کنیم: شعار تبلیغاتی!
شعار تبلیغاتی چیست؟
شعار تبلیغاتی یک جمله یا عبارت مختصر و جذابه که برندها برای بازاریابی محصولاتشون استفاده میکنن. شعار تبلیغاتی باید بیزینس رو تو جایگاهی قرار بده که مخاطبان با شنیدنش یاد محصولات شرکت بیفتن. یادتون باشه شعار تبلیغاتی فقط برای مشتری نوشته نمیشه و باید به شکلی باشه که روی هر شنوندهای تاثیر بذاره.
شعار برندهای معروف
برای اینکه بتونین یه شعار تبلیغاتی خوب بنویسین، لازمه بهترین شعارهای تبلیغاتی رو بخونین و ازشون الهام بگیرین. هر شعار نمادین و تاریخی، ایدههای جذابی توی دلش داره که شرکتها به کمکش میتونن نحوه جذب مخاطب رو یاد بگیرن. اینجا چند مورد از بهترین شعارهای تبلیغاتی از معروفترین بررندها رو آوردیم:
1. نایک: فقط انجامش بده! (Just Do It)
دیگه همه یه بار اسم نایک به گوششون خورده. نایک سالهای زیادیه از این شعار نمادین روی کفش، لباس و بستهبندیهاش استفاده میکنه. این یکی از شعارهای تبلیغاتی خلاقانه است که به خوبی تو ذهن مشتریان مانده.
2. Lay: مطمئنم نمیتوانید فقط یکی بخورید! (Betcha Can’t Eat Just One)
این شعار هم جسورانه است و به نوعی افراد رو به چالش میکشونه و تحریک میکنه چیپسهای برند lay رو بخرن. این شعار میگه چیپس Lay اعتیاد آور هستن و به نوعی روحیه جذاب برند رو هم نشون میده.
3. New York Times: همه اخباری که برای چاپ مناسب هستند! (All The News That’s Fit to Print)
این شعار نمادین نیویورک تایمز برای اولین بار در سال 1897 استفاده شد و هنوز هم توی صفحه اول این روزنامه است.
4. همراه اول: هیچ کس تنها نیست
بهترین شعار تبلیغاتی ایرانی متعلق به شرکت همراه اوله. این شعار به قدری محبوب شده که تقریبا امروز هر کسی اون رو شنیده. این شعار میگه حتی در دور افتادهترین جاهای ایران هم میتونین با افراد ارتباط برقرار کنین. پس نگران نباشین، چون قرار نیست که تنها بمونین. از طرفی هم میخواد بگه که همراه اول یه دوست و همراه خوبه که شما رو تنها نمیگذاره. همین دادن حس امنیت تاثیر زیادی تو موفقیت این برند داشته.
5. Red Bull: با ردبول، بال دربیاورید! (Red Bull Gives You Wings)
یکی دیگه از شعارهای تبلیغاتی خلاقانه متعلق به شرکت ردبوله. این شعار به مخاطبین میگه که با خوردن محصولات این برند میتونین بال در بیارین و انرژیتون چند برابر میشه.
کلام آخر
حالا که قدرت شعار تبلیغاتی رو شناختید، وقتشه برای برند خودتون دست به کار بشید. شعار تبلیغاتی، اولین نقطه اتصال شما با مخاطبه؛ پس برای خلق یک شعار تأثیرگذار، صبور باشید، ایدهپردازی کنید و به یاد داشته باشید که بهترین ایدهها از دل سادهترین جملات بیرون میان.
امیدوارم این مقاله بهتون کمک کنه یک شعار خلاقانه و ماندگار بسازید.