اگه کپی رایتری هستید که دنبال تقویت مهارتهای کپی رایتینگ خودشه، مطالعه یه کتاب کپی رایتینگ خوب بهترین راهکار موجود برای دستیابی به این هدفه. وقتی شروع به مطالعه بهترین کتاب کپی رایتینگ کنین، مثل اینه که توی یه کلاس درس نشستین و دارین از تجربیات بقیه استفاده میکنین. این سطح از اهمیت باعث شده تا تقریباً تمامی کپی رایترها دنبال لیست جامعی از بهترین کتابهای نوشته شده توی حوزه کپی رایتینگ باشن و به همین علت ما هم تصمیم گرفتیم یه لیست کوتاه از معروفترین و موثرترین کتاب ها رو به شما معرفی کنیم.
1. کتاب کپی رایتینگ مارک شاو
این کتاب رو میشه یه کتاب مرجع توی حوزه کپی رایتینگ در نظر گرفت؛ چون محتوای این کتاب رو متن مصاحبههای انجام گرفته با برترین کپی رایترهای دنیا شکل داده. با خوندن این کتاب، یاد میگیرین که چطور برای بازاریابی و تبلیغات توی فضای دیجیتال یه متن حرفهای تنظیم کنین. خوشبختانه این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و از طریق انتشارات سیته در دسترس کاربران فارسی زبان قرار گرفته.
2. کتاب راهنمای کپینویسی Adweek اثر جوزف شوگرمن
شوگرمن یکی از بهترین کپیرایترهای آمریکاییه که مدتهاست به یه اسطوره تبلیغات تبدیل شده. اگه دنبال یه کتاب کپی رایتینگ خاص هستین، مطمئناً کتاب راهنمای کپینویسی Adweek میتونه کمک خیلی خوبی برای شما باشه. شوگرمن مدتهاست که توی حوزه بازاریابی و تبلیغات تجربه عملی داره . البته هرچند که کتاب شوگرمن براساس دادههای سال 1970 نوشته شده؛ اما همچنان حاوی نکات مفید و کاربردی زیادی برای کپی رایترهاست.
3. کتاب کپی رایتینگ اوگیلوی در تبلیغات اثر دیوید اوگیلوی
دیوید اوگیلوی بدون شک یکی از برترین اساتید فعال توی حوزه کپی رایتینگ محسوب میشه. کتاب کپی رایتینگ اگیلیوی به طور تخصصی روی ایجاد نسخه تبلیغاتی B2B تمرکز داره و توی محتوای این کتاب با نحوه نوشتن سرفصل کپی رایتینگ برای بخش هایی مثل بازاریابی و گردشگری آشنا میشین.
4. کتاب یافتن پیام مناسب اثر جنیفر هاویس
اگه توی حوزه تحقیقات مشتری و نقش اون توی کپی رایتینگ دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستین، کتاب یافتن پیام مناسب اثر جنیفر هاویس بهترین گزینه برای شماست. این کتاب به شما کمک میکنه تا بهتر مخاطبهای خودتون رو بشناسین و متناسب با ویژگیهای خاص مخاطبان خودتون، متنی برای اونها آماده کنین.
5. کتاب منطق کپی اثر مایکل مسترسون و مایک پالمر
خیلی از کتابهای نوشته شده توی حوزه کپی رایتینگ سعی دارن مهارت کپی رایتینگ رو از همون اول آموزش بدن؛ اما کتاب منطق کپی تلاش کرده تا به جای تمرکز روی نکات ابتدایی، مهارتهای کپی رایتینگ مخاطبها رو ارتقا بده. این کتاب دارای یه فرآیند گامبهگام هست که مخاطب رو از یه کپی رایتر سطح B به یه کپی رایتر سطح A تبدیل میکنه.
کلام آخر
در نهایت باید بگم شاید توی قدم اول اینطوری به نظر بیاد که پیدا کردن یه کتاب کپی رایتینگ خوب برای یادگیری و تقویت مهارتهای کپی رایتینگ سخته؛ اما واقعیت از این قراره که خوشبختانه این روزها بسیاری از افراد توی حوزه کپی رایتینگ فعالیت میکنن و به همین علت کتابهای متعددی توی این حوزه نوشته شده که مهارتهایی مثل نوشتن و لحن تبلیغاتی رو توی کپی رایترها تقویت میکنه.