نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزاری متناسب با تکنولوژی

شاید برای خیلی از کسانی که صاحب کسب و کاری باشند این سوال پیش بیاید که چرا باید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنیم؟

شاید خیلی ها صحبت های ما را صرفا  در راستای فروش یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بدانند و تصور کنند کارایی لازم، آن هم به شکلی که ما بیان می کنیم ندارد.

در این مقاله قصد داریم این تصویر را بهینه کنیم و مصداق ها و اسناد معتبری به شما ارائه دهیم.

نکته اول :

چیزی که باید به خاطر داشته باشیم این است که ما در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم.

تکنولوژی یا فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نوابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند.

پارامترهایی که تکنولوژی بالطبع با خود به همراه می آورد پارامترهای هدفمندی است…

تکنولوژی در ذات خودش سرعت، دقت، به روز بودن و نو آوری را دارد

امروزه دیگر همراهی با تکنولوژی در توسعه کسب و کارها یک مسیر انتخابی نیست یک الزام است.

این روزها دیگر نمی توانیم محاسباتمان را با چرتکه پدر بزرگمان انجام دهیم. ماشین حساب ها هستند که مسئولیت محاسبات را بر عهده گرفته اند. محاسباتی که از لحاظ عددی هم هم خوانی با چرتکه ها ندارد. امروز اگر ببینیم کسی با چرتکه محاسباتش را انجام می دهد، تعجب می کنیم. احتمالا زمانی که او دارد این محاسبه سنتی را انجام می دهد، ما در حال انجام همان محاسبه توسط ماشین حساب گوشی هوشمندمان هستیم. شاید برای لحظاتی هم از ذهنمان عبور کند که پیشنهاد خرید این چرتکه ی چوبی و زیبا را به صاحبش بدهیم… ولی نه برای محاسبه، برای گذاشتن در دکور وسایل آنتیک منزلمان…

دنیا تغییر می کند و ما باید با این تغییرات همسو باشیم. هم فرکانس شدن با تغییرات باعث پایداری ما خواهد شد

 

نکته دوم :

نیاز مادر اختراع است

همه این جمله را بارها شنیده ایم…

زمانی که چیزی ساخته می شود، در پی نیازی بوده است که پیش از آن وجود داشته است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیز از این گستره مستثنی نیست! حتما نیازی وجود داشته که یک گروه خلاق با شناخت در جهت رفعش اقدام به ساخت این نرم افزار کرده اند و به طور قطع کسانی که این نیاز را حس کرده اند خودشان صاحب کسب و کاری بوده اند و با شناخت و اشراف کامل بر این مساله پایه های ساخت این نرم افزار را بنا کرده اند.

اما چه نیازی داشته اند و به دنبال چه چیزی بوده اند؟ برای پاسخ به این سوال باید برگردیم به تعریف تکنولوژی

نو ابزارها ؛ ما به ابزارهای جدیدی نیازمندیم که بتوانیم از طریق آن ها پارامترهای تکنولوژی را پیاده کنیم. سرعت، دقت و به روز بودن و نوآوری. اولین باری که یک تیم برنامه نویسی پلت فرمی می نوشتند این فاکتورها را مد نظر قرار داده بودند و به دنبال نوشتن برنامه ای بودند که هر کسب و کاری با داشتن آن و استفاده از مزایا و امکاناتش بیشتر بفروشد و بیشتر در آمد داشته باشید.

 در نتیجه می توان گفت نیاز ما ارتباط بهتر با مشتریان برای فروش بیشتر بود و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این فرصت را برای ما فراهم کرد تا با استفاده از ویژگی های ارزشمندش وفاداری مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید را افزایش و فروشمان بیشتر کنیم.

نکته سوم :

این پایان راه نیست

همیشه نیازهای بیشتری ایجاد می شود و همیشه به روز رسانی ها ادامه دارد. مهم انعطاف و استقبال از تغییرات است. مهم این است که با اتفاقاتی که در هر حوزه ای میفتد خودمان همسو شویم و از شرایط به نفع خودمان استفاده کنیم. مقاومت در جریان تغییرات سودی برای ما ندارد. رقیبان ما این مساله را می دانند و از هیچ فرصتی غافل نمی شوند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هم اکنون یک فرصت است. فرصتی که اگر از آن به بهترین شکل استفاده نکنید دچار خسارات زیادی خواهید شد. امروزه بسیاری از کسب و کارها ازنرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند. با یک تحقیق کوچک می توانید میزان رضایتمندی آن ها بررسی کنید و بفهمید میزان عملکردشان چه مقدار بهتر شده است.

آن ها این نکات را فهمیدند و چرتکه های قدیمی شان را کنار گذاشته اند و هر روز بیشتر و بیشتر پیشرفت می کنند.

شما چطور؟ دوست ندارید به استقبال آینده بروید؟

چطور است به دیدار ما بیایید؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نرم افزاری متناسب با تکنولوژی

انتخاب یک نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری

photo_2016-09-29_23-20-17نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری یکی از ارزشمندترین سیستم هایی می باشد که هر کسب و کار کوچکی می تواند از آن استفاده کند
مطالعات نشان می دهد کسب و کارهای که از نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری استفاده می کنند می توانند فروش خود را تا ۳۵ درصد افزایش دهند، البته هر سیستمی به اندازه اطلاعاتی که درون آن وارد می شود ارزشمند است. چگونه می توانیم یک نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری خوب داشته باشیم؟

 

انتخابی ساده داشته باشید
یکی از بزرگ ترین اشتباهات شرکت ها انتخاب نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری ایی است که استفاده از آن ها برای کارکنان بسیار سخت می باشد، این سیستم ها اطلاعات زیادی را مدیریت می کنند، اما آیا ما به همه این امکانات نیاز داریم؟ مشخصا نه؟ ما در کسب و کارهای کوچک به نوعی از CRM نیاز داریم که اطلاعات سرنخ ها، فرصت ها و یا مشتریان، فعالیت های که روی آنها انجام شده، وظیفه ها و رخدادها در مورد آن ها و معاملات آن ها را ثبت و ضبط کند. فقط همین و نه بیشتر.

 

مطمئن باشید با دیگر سیستم های شرکت شما سازگار است
آیا انتخاب نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری مورد نظر مکمل سیستم هایی که هم اکنون در شرکت و در حال استفاده می باشد است ؟ اگر CRM به صورت جزء مستقل کار کند، تاثیرگذاری کاملی نخواهد داشت

 

مرتبا آموزش دهید
کارکنان را مرتبا به استفاده از CRM نموده و به آن ها آموزش دهید. مهم است که آن ها به ساده ترین شکل ممکن با دانش کامل بتوانند از این سیستم استفاده کنند
کاری که در نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری ثبت نشده است به مانند این است که انجام نشده است پس کارکنان شما بابت کارهای که در CRM ثبت نکرده اند اعتباری نخواهند گرفت. این اصل حتی برای مدیران میانی نیز باید اجرا شود

گزارشات
مطمئن شوید که نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری انتخابیتان به شما گزارش داده ها را ارائه می کند، به طوری که بتوانید به سوالاتی از قبیل گزارش فروش… در هفته پیش ؟ با ارزش ترین فرصت های فروش؟ کدام یک از کارکنان در ماه گذشته هدف فروش خود را زده اند و … ) پاسخ گو باشید.

 

نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری مدل جامعی از کسب و کار است که با تمرکز روی مشتریان سودآوری را افزایش می دهد با اعتقاد به این دیدگاه که مشتری در هر ارتباط با کسب و کار حس کند که یک مشتری VIP  است. هدف CRM ارتباط موثر با مشتریان و بهبود آن در طول زمان می باشد

 

 

انتخاب یک نرم افزار مدیریت با ارتباط با مشتری

گذری بر تاریخچه ی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

CRM-انتخاب

هم زمان با ظهور تجارت الکترونیک در جهان به تبع، مشتری الکترونیک نیز به دنبال آن به وجود آمد. ونتیو, که یک ارائه دهنده راه حل برای مدیریت ارتباط با مشتری است معتقد است که مشتری الکترونیک همیشه انتظار دسترسی دائم و ثابت از طریق ایمیل, تلفن, فکس و وبسایت را از شرکت مرتبط دارد. آن ها همیشه تقاضای یک پاسخ سریع و شخصی دارند.

رویارویی با نیازهای مشتریان درخواست های جدیدی را جایگزین درخواست های قبلی آن ها می کرد و به دلیل این که نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سرمایه گذاری سنتی و قدیمی جنبه مدیریت مشتری را در نظر نگرفته بودند, نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری قدم بعدی  در این زمینه بود.

ونتیو از سال ۱۹۹۲ در حال توسعه و پیاده سازی نرم افزارهایی برای رویارویی با مشتری بوده است یعنی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری.

تام داونپورت , استاد دانشگاه بوستون که اداره موسسه مشاوره اندرسون ( که در زمینه ایجاد تغییر مثبت در ویژگی های مهم یک تجارت مشاوره می دهد ) را به عهده دارد عقیده دارد که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به ۲۲ دلیل توانست در این زمینه حرف اول را بزند.

دوانپارت می گوید :

اول این که, از زمانی که رقابت جهانی بیشتر شد و هر روز نیز در حال افزایش است و محصولات را سخت تر می توان از یکدیگر متمایز کرد, شرکت ها شروع به تغییر محصول محور بودن، به مشتری محور بودن کرده اند.

دوم این که تکنولوژی ثابت کرد که قرار دادن اطلاعات مشتری شامل تمام ارتباطات و معاملات آن ها تنها در یک سیستم امکان پذیر است. کاری که تا چند سال پیش تصورش هم غیر ممکن بود.

دوانپارت می گوید : تا همین چند سال پیش ما توانایی مدیریت اطلاعات جمع آوری شده که در مورد مشتری ها بود را نداشتیم, به علت اینکه اطلاعات در ۲۰ سیستم جدا ذخیره می شد. اما زمانی که تکنولوژی شبکه ها و اینترنت کامل تر شد, نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری جایگاه خود را در دنیا پیدا کرد .

گذری بر تاریخچه ی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

تاثیر شگفت انگیز یادداشت ها هنگام تماس با مشتریان

زمانیکه اعضای تیم فروش شما با یک سرنخ تماسی برقرار می کنند، حالات رفتاری مشتریان متفاوت است. این حالات رفتاری مانند خوش اخلاق بودن، تند خو بودن، شاد و سرحال بودن، غمگین و ناراحت بودن و نهایتا خنثی بودن در افراد مختلف وجه تمایزی مهم در شیوه برخورد با مشتریان است.

زمانیکه تعداد مشتریان شما کم است، می توانید برای آن ها برنامه ریزی کنید و به خاطر بسپارید که هریک از آن ها چگونه شخصیتی دارند و برای برخورد با آن ها چگونه باید باشید.

اما زمانیکه عدد مشتریان شما زیاد می شود، دیگر نمی توانید به یاد بیاورید که هرکدام از آن ها چگونه ویژگی شخصیتی داشته اند. ممکن است تنها یک بار با آن ها صحبت کرده باشید یا ممکن است یکی از دیگر از اعضای تیم فروش با فردی ارتباط گرفته باشد ولی به هر دلیلی تماس های بعدی به شخص دیگری ارجاع شود.

  برای مثال یادم هست که یکی از  دوستانم که مدیر عامل یک شرکت بزرگ بود، می گفت : اگر می توانستم اطلاعات و داده هایی که از مشتریانم در طی این سال ها به دست آورده ام و درون حافظه ام ذخیره کرده ام، به اعضای تیم فروشم انتقال دهم، نتیجه دلخواهم را با سرعت خیلی بیشتری می گرفتم، زیرا کارمندان فروشم شناختی که من از مشتریانم طی این مدت به دست آورده ام را ندارند

این مثال یک نهیب بلند است که به ما متذکر می شود، قلم های کند از
ذهن های تند مفید تر و موثر تر هستند

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان از طریق ایجاد یادداشت برای هر مشتری این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید بعد از تماس با هر سرنخ، یادداشتی در مورد حالت و شیوه ی برخورد آن ها ثبت کنید.

در تماس های بعدی، همین یادداشت ها به شما و دیگر همکارانتان در جهت ایجاد رابطه ای بهتر با مشتریان کمک های بسیاری خواهد کرد. تاثیر این یادداشت ها را جدی بگیرید و مطمئن باشید این کار به شما و تیم فروشتان کمک می کند تا در هر تماس حس بهتری به مشتریان خود القا کنید و آن طور که مناسب تر و بهتر است با آن ها برخورد کنید.

ثبت یادداشت ها و قرار دادن آن ها در پروفایل مشتریان برای شما یک فرصت است تا نه تنها در برخورد با آن ها هوشمند تر باشید بلکه تاریخچه تماس های قبلی همیشه جلوی چشمتان باشد تا از طریق آن ها بتوانید سریع تر و دقیق تر به تماس هایتان رسیدگی کنید.

یادداشت های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مکانیزم ارزشمندی در تبدیل سرنخ ها به فرصت و فرصت ها به مشتریانی پایدار به شمار می رود. این اتفاق به تنهایی سهم بسیار موثری در وفادار سازی مشتریان دارد. مسلما ثبت این یادداشت ها مقداری از وقت شما را خواهد گرفت. اما یادتان نرود، نتیجه ی حاصله گامی بزرگ به سوی فروش بیشتر و موفقیت های بیشتر مجموعه شماست.

منبع

تاثیر شگفت انگیز یادداشت ها هنگام تماس با مشتریان

مشتری‌ام چه طور آدمی است؟

سمیرا همتی- اینترنت شرکت به زور آنتن می‌داد و نتوانستم سریع CRM شرکت را باز کنم. مشتری هم پشت خط بود. برای همین احوالپرسی را تا جایی که می‌توانستم، کش دادم. بعد از باز شدن CRM، اسم مشتری را سرچ کردم و متوجه شدم که بله، یکی از مشتری‌های قدیمی شرکت است. بنابراین با دقت به گلایه‌اش گوش کردم و از تمام راه‌حل‌های موجود برای حلِ مشکلش کمک گرفتم. به هرحال مشتری قدیمی شرکت بود. باید هوایش را می‌داشتیم.

چند دقیقه بعد از مکالمه با مشتری اول، مشتری دیگری زنگ زد و تا الو را گفت شناختمش؛ آقای فلانی.

نفس عمیقی کشیدم و در دل گفتم خدا به خیر کند. لابد باز هم می‌خواهد نق و نوق‌هایش را سر من خالی کند. مرحله به مرحله با آقای فلانی پیش رفتیم تا مشکلش حل شود. سر آخر هم به جای تشکر از وقت و صبری که برایش گذاشتم یک خداحافظی خشک و خالی کرد و تمام!

اعصابم هنوز سر جایش بود که تلفن باز هم زنگ خورد. لیوان را برداشتم و قلپی آب سر کشیدم. گوشی را برداشتم. سرپرستم بود و روند انجام کارهای هفته پیش را جویا شد. کارهایم روی هم تلنبار شده بود؛ برایش علت عقب افتادن کارها را گفتم و قول دادم تا چند روز آینده کارهایش را برسانم.

این‌ها فقط سه نمونه از برخوردهای روزمره من در شرکت بودند. دیگران می‌گویند که با همه، محترمانه صحبت می‌کنم؛ اما با بعضی از آنها با احترام بیشتر. گاهی با بعضی‌شان شوخی می‌کنم، با تعدادی هم کاملا جدی‌ام‌.

این هم برای خودش مهارتی است؛ با هرکسی یک جور حرف زدن را می‌گویم. البته این مهارت هم از چراغ جادو بیرون نمیاید. تقریبا ۶ ماهی می‌شود که با مشتریان در ارتباطم و هر بار بعد از صحبت با آنها متن مکالمه را یادداشت می‌کنم، البته نه کلمه به کلمه، سعی می‌کنم فحوای کلام را برسانم که در مکالمه بعدی با بتوانم به بهترین شکل با او صحبت کنم.

این سه مکالمه هر سه وجه مشترکی داشتند؛ هر سه نیازی داشتند که من نیازشان را برآورده کردم. البته هر کدام را به شیوه‌ایی. و صد البته شیوه‌ایی که مخاطبم بیشتر حرفم را بفهمد. مشتری اول مشتری چند ساله ما بود، تا امروز چندین و چند بار از ما خرید کرده است و یک جورهایی آشنا به حساب می‌آید. این مشتری از ما انتظار دارد به خاطر سابقه خرید چند ساله‌اش برایش تخفیف قائل شویم یا اگر نیازی خارج از حیطه پشتیبانی‌مان داشت به نحوی نیازش را برطرف کنیم. پس ما هم همان کار را برایش می‌کنیم تا مثل همیشه از ما راضی باشد.

مشتری دوم مشتری غرغرویی به حساب می‌آید اما بالاخره مشتری است دیگر. هر بار هر پشتیبانی خواسته برایش مهیا کرده‌ایم اما باز هم طلبکار است. این مشتری را طوری راه می‌اندازیم که کارش راه بیفتد وگرنه راضی کردنش کارِ حضرت فیل است، بهتر است بگویم این مشتری با هیچ پشتیبانی راضی نمی‌شود!

مکالمه سوم مکالمه من و سرپرستم بود. آدم منطقی است، از من دلیل عقب افتادن کارهایم را خواست و من هم برایش توضیح دادم و او قبول کرد.

اگر من درباره این سه نفر  اطلاعات قبلی نداشتم هرگز نمی‌توانستم به این راحتی با هر سه‌شان گفتگو کنم. ممکن بود مشتری اول را مشتری خرده فرمایش‌دار، مشتری بعدی را مشتری گستاخ و سرپرستم را عجول فرض می‌کردم.

به نظرم ثبت وقایع بهترین کار برای جلوگیری از پیش‌داوری است. اگر درباره هر دو مشتری اول صبحم اطلاعات کافی نداشتم، مطمئنا هر دو مکالمه را به قهقرا می‌بردم.

دلیلی که باعث می‌شود من بتوانم با سه نفر آدم متفاوت، برخورد متفاوتی داشته باشم، اطلاعاتی است که از آنها دارم. به غیر از سرپرستم که هر روز می‌بینمش، دو نفر دیگر را هرگز ندیده‌ام و نمی‌شناسم. من از شش ماه پیش تا به الان در هر کدام از مکالمه‌هایم با این دو مشتری، اطلاعاتی به دست آورده‌ام. اطلاعاتی که به من کمک می‌کنند تا درک بهتری از فرد پشتِ خطم داشته باشم. نیاز او را بشناسم و آن را برطرف کنم.

اگر مشتری‌های شرکت به ده نفر ختم می‌شد ثبت کردن آنها خیلی مهم نبود. اما تصور کنید هر روز با ۵۰ نفر صحبت کنم، آیا همه مکالمه‌هایم و نحوه صحبت کردن مشتری‌ها و نیازهای‌شان را در ذهنم می‌توانم ثبت کنم؟

به نظر خودم که نه!

مشتری‌ام چه طور آدمی است؟

۴ راه ترسیم مسیر خرید برای مشتریان

 

4-ways-to-chart-a-course to-purchase-for-customers
مکان هایی که مخاطبان شما به آنجا خواهند رفت. زمانی که تصمیم گیری برای انجام یک خرید مطرح می شود، غالبا به نظر می رسد که مشتریان مسیر طولانی و پیچ در پیچی را به سمت محصول شما می پیمایند. برخی برندها این اشتباه را می کنند که مسیر مشتری را با یک سری از علائم جاده ای پر می کنند که هدف از آنها هدایت مشتریان احتمالی به سمت  مسیری (کاملا تک سایزی)است، که در نهایت به یک دور زدن و چرخش سریع به سمت بزرگراه رقیب شما منتج می گردد. بنگاه های هوشمند می دانند که آنچه که مشتریان واقعا می خواهند یک سرنشین مورد اعتماد است، که مسیر را خوب بشناسد اما همواره راننده را بدون ایجاد دردسر راهبر خود قرار دهد. تنها راه برای برانگیختن کامل تصمیم مخاطبان تان و ایجاد جذبه و علاقه کامل برای آنها  در مسیرهای شخصی که آنها در آن در حال جهت یابی هستند، این است که درک کنید که چرا آنها در این مسیر خاص هستند، چه چیزی آنها را به این مسیر هدایت کرده است، سعی دارند به کجا بروند، و این که به چه چیزی نیاز دارند تا بتوانند اندکی سفر را آسان تر نمایند. برای آن که یک مسافر خوب باشید، شما ناچارید عناصر و مولفه های مسیر خریدار خود را بشناسید: نقاب های شخصیتی، زمان بندی، احساسات و هیجانات، نقاط ارتباط ، راه ها و بسترها.

واقعیت: خریداران شما درباره شما چیزهای زیادی می دانند.

       هرگز تصور نکنید که مخاطبان شما نابینا هستند و کور کورانه به سمت شما پیش می آیند. مصرف کننده امروز با شعور تر از همیشه است، و اگر آنها از طریق اینترنت به سمت شما نیایند، از داد و هوارها و شعارهای گروه همسالان خود یا اعضای خانواده خود در باره شما چیزهایی دیده  یا شنیده اند شما را پیدا خواهند کرد. مسیر سفر خریداران عادی قبلا و قبل از آن که حتی بر روی رادار شما قرار بگیرند، شروع شده است، از این رو چنین فرض کنید که افرادی که در گروه مخاطبان هدف شما قرار می گیرند هم اکنون نسبت به شما متخصص به حساب می آیند مگر آن که عکس آن ثابت شود. کلیه ارتباطات و اطلاع رسانی های شما باید پیرامون آنها متمرکز باشد: بزرگ ترین چالش ها، سوالات و نقاط توجه آنها، علاقه مندی های آنها، و اهداف آنها . این سطح از درک وشناخت خیلی زود رابطه عمیق تری را شکل خواهد داد و اگر شما در بازار های باز فروشی یا سایر حوزه های داد و ستد فعالیت دارید، چنین فرض کنید که شما ممکن است مخاطبان چند گانه ای داشته باشید که دارای ویژگی ها و اهداف بسیار متفاوتی باشند. خریداران شما نسبت به کاربران نهایی شما از ویژگی ها و مختصات متفاوتی برخوردار خواهند بود. توجه کنید که در دو طرف معادله چه کسانی قرار دارند سپس اطلاعات لازم را در اختیار بازفروشندگان خود قرار دهید، این اطلاعات به آنها کمک خواهد کرد که با کاربران نهایی ارتباط برقرار کرده و پایه های ارتباطی خود را بنا نهند.

برای مشتریان خود وقت بگذارید و با آنها روبه رو شوید.

چه شما در مرحله توسعه محصولات باشید چه در مرحله تبادل نظر در مورد استراتژی های بازاریابی، شما تصویر کاملی از افرادی که تلاش دارید به آنها دست یابید، به دست نخواهید آورد، مگر آن که با آنها نشست و برخاست داشته باشید. بله، البته برای شناخت سلیقه ها و اولویت های یک گروه بزرگ می توان از نظرسنجی های آنلاین استفاده کرد، اما این نظرسنجی ها این امکان را برای شما فراهم نمی کنند که جزئیات پاسخ ها و منطق آنها را مورد سوال قرار دهید. تعاملات  رو در رو به شما کمک می کند تا به این نتیجه و تایید برسید که آیا مخاطبان درستی را انتخاب کرده اید یا خیر، و نیز علاوه بر این ممکن است در میان این دسته از مخاطبان، گروه های دارای موقعیت مناسب متفاوتی را به شما نشان دهد که نیازمند استراتژی های پیام رسانی ظریف تری خواهند بود. از همه مهم تر این که، تعاملات بین شخصی می توانند در تمامی مراحل مسیر مورد استفاده قرار گیرند، اگر شما همچنان در حال توسعه محصول خود هستید، می تواند به عنوان بخشی از تایید ارزیابی مفهومی ایفای نقش کند، یا آن که برای تایید ویژگی های مشتریان شما و رفتارهای آنها به کار رود. این گونه تعاملات به شما کمک می کند که مطمئن شوید که شما در حال اتلاف زمان، انرژی و پول در مورد چیزهایی که مخاطبان شما برای آنها اصلا اهمیت قائل نیستند، نیستید.این فرایند به شما کمک خواهد کرد تا نقاب های شخصیتی ایده آلی برای خریدار خود ترسیم کنید، که از روی آنها شما می توانید نقشه فرایندی را ایجاد کنید که یک مسیر عادی کلی را برای هر بخش ترسیم می کند.

با مخاطبان خود یکی باشید.

            زمانی که شما در صدد آن هستید که واقعا نقاب شخصیتی خریداران خود را بشناسید، بهتر آن است که بتوانید به فرایندهای فکری آنها در طول هر مرحله از فرایند تصمیم گیری پی ببرید. خریداران معمولا از علاقه اولیه تا پذیرفتن شرایط خرید محصول، مراحل چندگانه ای را طی می کنند، و زمانی که شما خودتان را جای آنها می گذارید، شما قادر هستید که علل و عوامل برانگیزاننده و آغازگرهایی را که درهر مرحله بر روی نقشه موجب برانگیخته شدن فرد به کاری می شود، دقیقا مشخص نمایید. اعمال و اقدامات خریدار در طول هر مرحله به چه چیزی شبیه اند؟ چگونه می فهمید که آنها از یک مرحله به مرحله بعدی رفته اند؟ قبل از آن که خریداران شما از افزایش و عمیق شدن رابطه شان با شما آسوده خاطر شوند، چه سوالات و مسایلی مورد توجه آنهاست که باید به آنها پاسخ داده شود. اگر شما هم اکنون در ذهن مخاطبان خود جای دارید، شما از این زمینه مناسب برخوردار خواهید بود که پاسخ ها را شناسایی کنید.به محض آنکه شما به نتایجی درباره مخاطبان خود دست یافتید و نقشه بخش های مختلف مسیرهای آنها را به درستی ترسیم نمودید، لازم است که یافته های خود را با کل شرکت خود به اشتراک بگذارید. تیم های بازاریابی،فروش و تیم های اجراییباید به صورت متحد ومنظم در یک صف ( خط) قرار گیرند اما نه هرگز به صورت قبل، تا بتوانند به درستی نیازهای مشتریان را برآورده نمایند، و نقشه شما باید برای همه قابل دسترس باشدبه طوری که اصلاحات آن به صورت عمومی قابل انجام وقابل فهم باشد.

در مورد محتوا، سازگاری و کیفیت مهم ترین مساله است.

         همان طور که خریداران احتمالی شما کار خود را می کنند و مسیر خود را می پیمایند، راه هایی را که شما زمینه آن را برای آنها فراهم می کنید، باید با هر درجه ای از گام بعدی سازگار باشند.به جای آن که با ارتباطات یک طرفه که تمرکز آنها  بر روی محصولات و شاخص های شما است، بار اضافه ای را بر مشتریان خود تحمیل کنید، یک استراتژی پیام رسانی سازگار شده ای را ایجاد و اتخاذ کنید که محتوای مربوطه را دقیقا در لحظات درست خود ارائه دهد. خریداران بیشتر از زمانی که آنها به دنبال دریافت  توصیه و مشورت از سوی گروه همسالان خود یا در حال انجام سرچ مستقل به صورت آنلاین هستند، نیازمند شنیدن پیام های مختلف در طول مرحله ارزیابی می باشند.اگر نقشه ترسیمی شما بدین صورت است که خریداران شما بیشتر احتمال دارد که در طول یک مرحله از مسیر به رسانه های اجتماعی مراجعه کنند، با آنها در آنجا ملاقات داشته باشید. نقطه تعادل و سازگاری دقیق میان اطلاع رسانی با استفاده از شیوه های دلخواه مخاطبانتان و کنترل ماجرا را پیدا کنید آنگاه آنها این جسارت را پیدا می کنند تا گام های بعدی را با شما بردارند.
 
۴ راه ترسیم مسیر خرید برای مشتریان

۱۳ دلیل برای استفاده شما از نرم افزار

چند روز پیش، وقتی که در منزل مشغول استراحت بودم، تلفن شروع به زنگ خوردن کرد. ساعت نزدیک به ۸ شب بود. تلفن را برداشتم و جواب دادم. اتفاقی که افتاد جالب بود. حس خوبی به من داد. آن طرف خط مدیر یکی از تهیه غذاهای نزدیک منزلمان بود و بعد از سلام و احوال پرسی از من پرسید : چرا چند وقته از ما غذا نگرفتید؟  میشه دلیلش رو بدونم؟ برخورد پرسنل بد بوده؟ کیفیت یا حجم غذاها مشکلی داشته؟ من که خیلی تعجب کرده بودم، گفتم نه…همه چیز خوب بوده فقط به دلیل محدودیت زمانی که داشتم، وقت نشد تا از رستوران شما غذا سفارش بدم….رستورانی که تا چند وقت پیش این چیزها اصلا برایش مهم نبود و حالا بعد از عوض شدن سیستم مدیریتیش، رویکرد دیگری را لحاظ کرده است. وقتی دلیل تماس مدیر رستوران را جویا شدم، فهمیدم که آن ها از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند.

نرم افزار CRM این روزها در انواع صنایع به عنوان یک ضرورت محض جای خود را تعیین کرده است. حتی صاحبان کسب و کاری که میل به تغییر نداشتند و در مقابل به روز بودن و همسو شدن با تکنولوژی روز مقاومت می کردند، بالاخره فهمیدند که داشتن نرم افزار CRM برای آن ها واجب تر از خیلی چیزهای دیگر است…

نرم افزار CRM در روزهای ابتدایی ورودش به بازار، انتخابی برای افراد خاص و باهوش و آینده نگر بود. کم تر کسی را می توانست یافت که بخواهد پارادیم های قدیمی را کنار بگذارد و سنت شکنی کند و قدم  به سوی آینده بگذارد. امروز اما همه چیز فرق کرده است. صاحبان کسب و کارها فهمیده اند که مشتریان وفادار برای آن ها چه سرمایه ارزشمدی هستند و به همین دلیل انواع برنامه هایی که به وفادارسازی مشتریان کمک می کند را با آغوش باز می پذیرند و از آن ها استقبال می کنند. در صدر همه این ابزارها و توانمندی ها، نرم افزار CRM جایگاه ویژه ای دارد. نرم افزاری که در آن، مشتریان صد در صد محترم به شمار می روند و ارزش بسیاری برای آن کسب و کار دارند. اما نرم افزار CRM چه ویژگی هایی دارد که برای کسب و کارها انقدر ضروری است و کسب و کارها را مجاب کرده تا از آن استفاده کنند؟

در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

۱- عدم فراموشی وظایف :

یکی از بارز ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، این است که وظایف شما را به شما یاد آوری می کند و باعث می شود نظم در اجرای برنامه ها بر سیستم کاری شما حاکم شود. کافی است درون نرم افزار برای خودتان یک وظیفه تعریف کنید و زمان یاد آوری را تنظیم کنید و با خیال راحت به انجام کارهای دیگرتان بپردازید و از شلوغ شدن ذهتان جلوگیری کنید.

۲- عدم فراموشی مشتری :

داستانی که در ابتدای این مقاله برایتان نقل کردم، نمونه ای از همین پارامتر است. یادتان نرود که مشتری ها، سرنخ هایی بوده اند که طی تلاش های شما به فرصت تبدیل شده و حالا مشتری شما هستند. پس حفظ آن ها در اولویت قرار دارد و برای شما بسیار ارزشمند است. زیرا حفظ مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید به صرفه تر است. نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا مشتریانتان را فراموش نکنید. بسته به شرایطی که شما در نظر خواهید گرفت، می توانید ارتباطتتان را با آن ها گسترش دهید و آن را بهبود ببخشید. مسلما یک مشتری احساس خوبی پیدا خواهد کرد اگر در روز تولدش پیام تبریک اختصاصی برایش بفرستید….

۳- دسترسی سریع به تاریخچه فعالیت های مشتری :

نرم افزار CRM با ذخیره همه داده ها و اطلاعاتی که شما در آن وارد می کنید، به شما کمک می کند تا هر وقت تماسی از سوی مشتریان با شما گرفته می شود، اطلاعات مربوط به آن مشتری برای شما نشان داده شود. اطلاعاتی نظیر : آخرین تاریخ تماس، موارد مطرح شده از سوی شما و آن ها، درخواست ها، پیگیری ها و … این ویژگی به شما اجازه می دهد به شکلی مستند در جریان همه اتفاقات باشید و بتوانید برنامه ریزی و برخورد بهتری داشته باشید.

۴- عدم نیاز به حضور دائمی مدیریت :

با توجه اینکه همه فعالیت ها در نرم افزار ثبت می شود و نرم افزار های CRM در بستر ابری هستند، مدیر عامل هر مجموعه ای می تواند بدون حضور در شرکت از همه فعالیت ها خبر داشته باشد و همه اتفاقات را کنترل کند.

۵- ایجاد رقابت :

در نرم افزار CRM با بهره گیری از ویژگی Gamifiction فضایی برای رقابتی هیجان انگیز میان کارمندان ایجاد کرد تا به وسیله آن بتوانند کمیت و کیفیت فروششان را بهبود ببخشند. زمانی که شما از این ویژگی استفاده می کنید، کارمندان را وارد یک بازی می کنید که برای کسب امتیازات بیشتر تلاش بیشتری خواهند کرد و همین تلاش باعث افزایش میزان فروش خواهد شد.

۶- صرفه جویی در زمان :

وقتی شما از نرم افزار CRM استفاده می کنید، به صورت اتوماتیک در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. به همین دلیل می توانید به جای انجام وظایف تکراری، وقتتان را صرف گسترش کسب و کار و یافتن سرنخ های جدید کنید.

۷- صرفه جویی در هزینه ها :

CRM در کم شدن هزینه های جانبی شما، تاثیر فراوانی دارد. از ریز ترین موارد تا درشت ترین ها… از هزینه پرداخت قبوض برق و تلفن تا هزینه نگهداری اطلاعات و دسترسی به داده ها… هم چنین هزینه های تبلیغات شرکت شما(بازاریابی، تبلیغات و فروش) توسط یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد داد.

۸- شناسایی الگوهای مصرف :

زمانیکه شما از یک نرم افزار CRM مناسب با کسب و کارتان استفاده می کنید، می توانید الگوهای مصرف مشتریان را شناسایی کنید و استراتژی های بعدی کسب و کارتان را بر اساس آن ها تدوین کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا برنامه ریزی ها دقیق و هدفمندی برای آینده پیش روی داشته باشید.

۹- وفادار سازی مشتریان :

مسلما همه ما از اینکه مورد توجه باشیم، لذت می بریم. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان با توجه به پشتیبانی و ایجاد فضایی مشتری مدارانه حس اطمینان و اعتماد موثری را بع مشتریان القا می کند که این فضا می تواند باعث افزایش وفاداری مشتریان شود.

۱۰- جذب سریع تر مشتریان :

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا سرنخ های ورودی به قیف فروش شما، با سرعت و دقت بیشتری بررسی و تبدیل به مشتری شوند. این فرآیند از طریق شناخت موثر سرنخ ها و پیگیری های مستمر انجام می گیرد.

۱۱- ایجاد بانک جامع اطلاعاتی :

زمانی که شما از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، همه ی اطلاعات و داده های موجود در سازمان شما در پایگاه داده های مرکزی و در فضایی امن نگه داری شود. این کار برای سازمان شما مزیت های زیادی دارد. برای مثال اگر یکی از کارمندان فروش شما به هر دلیلی از مجموعه شما برود، داده های مربوط به آن شخص در سیستم خواهد ماند و با رفتن آن کارمند فروش، اطلاعات مشتریانش از بین نخواهد رفت. هم چنین در صورتیکه وسایل ارتباطی شما نظیر : لپ تاپ، گوشی، تبلت و … مفقود شود و یا اتفاقی برای آن هل بیفتد، اطلاعات شما همچنان موجود هستند و در فضایی امن نگه داری خواهند شد.

 

۱۲- ساده سازی :

نرم افزار CRM پیگیری مشتریان را برای کارمندان فروش، بسیار ساده تر می کند. این نرم افزار از طریق داشبورد تعاملی، به کارمندان یک شرکت، دیدی مستقیم برای رسیدن به هدفشان می دهد. CRM با استفاده از بسترهای موجود مانند بلاگ، شبکه های اجتماعی و سایت باعث می شود تا کارمندان فروش بتوانند به راحتی به سرنخ های نزدیک شوند و بیشتر و بهتر درگیر فرآیند فروش شوند.

۱۳- تجربه کاربری دلپذیر :

نرم افزار CRM تجربه لذت بخشی برای همه کسانی که با آن در ارتباط هستند خواهند بود. هم برای مشتریان، هم برای کارمندان فروش و هم صاحبان کسب و کارها و سازمان ها…

رسالت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان رضایت گسترده و همه جانبه ی کسانی است که با نگرشی نو بر مفاهیم مدیریت، ارتباط، مشتری، وفاداری و … تاکید دارند. تجربه شیرین استفاده از این سیستم مدیریتی انقدر لذت بخش و موثر خواهد بود که به طور یقین شیفته استفاده بیشتر از آن خواهید شد.

منبع

۱۳ دلیل برای استفاده شما از نرم افزار

۵ دلیل ترس صاحبان کسب‌و‌کار از نوروز:

5-reasons-business-owners-fear-the-New-Year
5-reasons-business-owners-fear-the-New-Year

فصل تعطیلات مطمئنا قسمت‌های خوبی دارد. اما همه‌ی افراد به‌سادگی یک نوروز فوق‌العاده نخواهند‌داشت؛ بخصوص اگر صاحب کسب‌و‌کاری باشند! به این دلیل که تمام شادی و لذت در خانه مادربزرگ می‌تواند نوعی درد برایشان باشد.

گاهی اوقات ممکن است از تعطیلات متنفر باشید، اما چرا؟

۱-زمان، به پایان رسیده‌است!

هنگامی که به پایان سال نزدیک می‌شویم، همه‌ چیز در‌حال کاهش سرعت است. اگر شما مانند مشتریان باشید آن‌ها سخت کارکردن را متوقف کرده‌اند. همه منتظر روزهای تعطیلی هستند. شما هم احتمالا برای یک هفته کار را تعطیل کنید. به این معنا که هیچ باری خارج و خدماتی انجام نمی شود و البته ایمیل‌ها توده‌ای می‌آیند. مطمئنا شما می‌توانید این زمان را برای تمیزکردن محل کارتان و یا انجام سایر وظایف اداری استفاده کنید. اما یک لحظه صبر کنید…

 هیچ مدیری این کارها را انجام نمی‌دهد. همه‌ی آنها در خانه هستند! مگر آنکه شما در وضعیتی باشید که مجبور باشید در تعطیلات، سخت‌تر از قبل کار کنید.

۲-پاداش‌ها

این فصل یک منبع خیر بزرگ است به ویژه برای کارکنان! دلیلش این است که پایان سال یعنی پایان پاداش‌ها. بنابراین از طرف دیگر در واقع هیچ کاری در حال انجام نیست، هیچ دستور العمل در حال اجرا و هیچ پول نقدی در حال جمع آوری نیست. همیشه یک حقوق و دستمزد اضافی در ماه آخر سال به کارکنان به عنوان پاداش ویژه داده می‌شود. شما سعی کنید به آن فکر نکنید، به پول نقد بزرگی که در سال جدید کسب خواهید کرد، فکر کنید.

۳- مهمانی‌های نوروز

البته که شما باید یک مهمانی نوروز داشته باشید، چه از نوع ناگهانی و چه غیر از آن. حتی اگر در سال های اخیر برایتان تبدیل به یک کشمکش شده‌باشد. بنابراین باید انتظارات کارکنان خود را در‌نظر داشته‌باشید. آن‌ها مواد غذایی و به اصطلاح عیدی‌ای می‌خواهند که برای خانواده‌شان قابل توجه باشد.

۴- هدایا و کارت‌های نوروز

این روزها هدایای تبلیغاتی ‌ای که هرلحظه دریافت می‌کنید، باعث احساس گناه شما خواهد‌شد. چراکه ارسال این هدایا از طرف مردم به این معناست که شما هم باید همین کار را برای مشتریان و شرکای خود انجام دهید. گاهی با خود فکر می کنید خرج کردن در یک موسسه خیریه بهتر از هزینه کردن برای این هدایا است؛ چراکه مشتریان از کیفیت محصول شما به اندازه کافی آگاه هستند و فقط در پاسخ هدیه شما، تشکر خواهند‌کرد. اما متاسفانه شما مجبور به انجام چنین کاری هستید چراکه همه این کار را انجام می دهند!

۵-تاخیر

آیا در حال تلاش برای انجام یک معامله بزرگ هستید؟ در حال ترتیب دادن جلسات موثر با چشم‌اندازهای بزرگ هستید؟ و یا منتظر پایان دادن به یک فاز از پروژه جدیدتان هستید؟ خب بهتر است موتور خود را خنک کنید!

تعطیلات بهانه ی خوبی برای به تاخیرانداختن است. یک مشتری می گوید: “رییس من به تعطیلات رفته”، دیگری می گوید:” اجازه دهید پس از تعطیلات به ایمیل شما پاسخ خواهیم‌داد” و…

همه چیز پس از تعطیلات است، پیش از آن هرگز!

برای هرکسی تعطیلات فرصت خوبی برای فکر‌کردن، ارزیابی ، به‌تاخیر و تعویق انداختن امور است. شش تا هشت هفته بعد از تعطیلات، خبری از معامله نخواهد‌بود.

مسلما شما هم تعطیلات را مانند هرکس دیگری دوست دارید. اما شما تنها کمی نسبت به دیگران آسوده خاطر نیستید. اما شما می‌توانید به پول درآوردن به جای مصرف کردن برگردید! سلام نوروز…

۵ دلیل ترس صاحبان کسب‌و‌کار از نوروز:

۶ استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهای کوچک :

6-great-promotional-strategies-for-small-businesses

صاحبان کسب و کارهای کوچک نیاز به اطلاعات حقیقی درباره کمپین های بازاریابی خودشان دارند. اساسا آن ها به موثر بودن و مقرون به صرفه بودن فکر می کنند.

در اینجا ۶ استراتژی رایج را برای شما بیان کرده ایم :

۱- مخاطبین خود را هدف قرار دهید :

محصول یا خدمات شما چیست؟ مخاطب شما کیست؟ پاسخ به این سوال را باید کامل و جامع بدهید. برای این کار بهتر است گروه بندی های مشخصی داشته باشید. برای مثال اگر محصول شما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد، جامعه هدف شما، مدیران مجموعه ها، فروشندگان و کارمندان فروش هستند. بر اساس همین دسته بندی باید محصول خود را سفارشی سازی کنید و هم چنین، در تولید هر محتوایی برای آن ها، سلایق و علایق آن ها لحاظ کنید. نیازهای یک مدیر فروش در یک شرکت نرم افزاری با نیازهای یک مدیر یک کلینیک دندان پزشکی تفاوت های عمده ای دارد.

۲- تبلیغاتتان را بسنجید و پیگیری کنید :

خیلی از کسب و کارهای کوچک ایده ای برای تبلیغات ندارند. در واقع این کار ساده نیست. خیلی از بسترهای تبلیغاتی مانند Google AdWords و Facebook شرایط بررسی تبلیغات را برای شما محیا می کنند، اما این بدین معنا نیست که شما نیاز به آزمون و خطا ندارید. در واقع این کار روند بررسی و اجرای تبلیغات شما را سریعتر می کند و می تواند فرآیند تبلیغات بعدی شما را کامل تر کند. هم چنین می توانید بفهمید کدام رویکرد تبلیغاتی شما موثرتر بوده است. بهتر است به جای حدس زدن، تلاش کنید تا برنامه ریزی های دقیق تر و سنجیده تری برای تبلیغاتتان داشته باشید.

۳- زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید :

زمان مناسب تبلیغات خود را بدانید. باید بدانید چه زمانی تبلیغات ماهانه داشته باشید، چه زمانی تبلیغ سالانه و چه زمانی تبلیغات فصلی… هیچ راهی برای حفظ یک بازاریابی مشابه و تبلیغات در سراسر سال وجود ندارد. در واقع این دو مسیری مجزا دارند. اگر شما فروش محصولات فصلی دارید، باید در فصلی که بالاترین عملکرد را دارد این کار را انجام دهید. همیشه چشمانتان را باز نگه دارید تا بدانید چه زمانی رقبایتان تبلیغات بزرگشان را شروع می کنند. اگر یک بودجه تبلیغاتی مناسب در نظر بگیرید، حتی می توانید سرعت آن ها را کم کنید و یا حتی از آن پیش بیفتید.

۴- برند سازی کنید :

آیا مشتریان شما فورا شما را بر اساس، رنگ های سازمانی، لوگو، سبک نوشتار شناسایی خواهند کرد؟ اگر این سوال از نظر شما بی معنی به نظر می رسد، بهتر است به روند فعالیت برندها و شرکت های بزرگ نگاه کنید. اغلب اوقات می توانید آن ها را فقط از طریق رنگشان تشخیص دهید. ممکن است وسوسه برندتان را هر چند یک بار تغییر دهید و تبلیغ جدید انجام دهید. اما این کار می تواند در دراز مدت بی اثر و گیج کننده باشد. هدف شما باید این باشد که تبلیغات شما در جایی که انتظار می رود دیده شود تا مشتریان را بشناسند.

۵- از منابع خود به خوبی استفاده کنید :

مطمئنا می دانید اهمیت رتبه بندی در موتورهای جست و جو بسیار بالاست. به همین جهت همیشه مطالب ارزشمند برای سایت خود تولید کنید و به طور مدام آن ها را قرار دهید. متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید. از همه منابع قابل استفاده موجود لیستی داشته باشید و سعی کنید مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین آن را انتخاب کنید. روش های تبلیغات اینترنتی می تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

۶- در جای مناسب تبلیغات کنید :

همه فضاهای تبلیغاتی برای شما مناسب نیستند. برای مثال اگر شما تولید کننده ماشین های صنعتی هستید، یک بنر تبلیغاتی در یک سالن تئاتر برای شما موثر نخواهد و عملا باعث هدر دادن سرمایه تبلیغاتی شما می شود. در اینجاست که باید مجددا به نکته اول اشاره کنیم. شناخت محصول و جامعه هدف… کسانی که علاقه مند به محصول و خدمات شما هستند بیشتر در چه جاهایی هستند؟ اجازه بدهید دوباره نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را بررسی کنیم. اگر شما ارائه دهنده یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان هستید، بهتر است در سایت های مرتبط با فروش، بازاریابی، مدیریت و … هم چنین نمایشگاه و سمینارهای تخصصی که برای مدیران و کارشناسان فروش در نظر می گیرند تبلیغات خود را ارائه دهید.

نتیجه نهایی :

فرصت های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. کلید اصلی موفقیت در آن، این است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کجا آن ها به قلاب شما میفتند؟ افراد شبیه آن ها را کجا می توانید پیدا کنید؟ بهتر چه کانال های تبلیغاتی را به آن ها اختصاص دهید؟

تبلیغات را نمی توان فراموش کرد. شما نیاز به استراتژی هایی برای دست یابی و تقویت بازار خود در برابر زمان دارید.

آیا استراتژی های تبلیغاتی خود را تدوین کرده اید؟

۶ استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهای کوچک :

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای کلینیک های روانشناسی

The-benefits-of-customer-relationship-management-software-for-psychology-clinics

چند وقت پیش از یک کلینیک روانشناسی با من تماس گرفتند و اطلاعاتی در مورد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خواستند. من برای آن ها توضیح دادم این نرم افزار چقدر می تواند برای آن ها مفید باشد. در ابتدا مدیر داخلی آن مجموعه صرفا از روی کنجکاوی و تحقیق در مورد CRM با من تماس گرفته بود، اما وقتی در مورد سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان برای او توضیح دادم علاقه مند به استفاده از آن شد و در نهایت به یکی از مشتریان ما تبدیل شد. چند ماه بعد در تماسی که برای پیگیری مجدد و بررسی شرایط داشتم، بسیار از سیستم راضی بودند و از اتفاقات خوبی برای خودشان و مشتریانشان افتاده صحبت کردند. اما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چه ویژگی هایی داشت که آن کلینیک روانشناسی را علاقه مند به داشتن آن کرد؟؟

کلینیک های رواشناسی مراکزی هستند که به شکل مستقیم و پیوسته با مراجعین در ارتباط هستند. تعدد رفت و آمد و تماس ها و پیگیری ها و وقت گذاشتن و … در این مراکز بسیار گسترده است.

The-benefits-of-customer-relationship-management-software-for-psychology-clinics-CRM

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به همه این کارها به دقت نظم می دهد.

  • همه مراجعین در اولین حضورشان درون سیستم ثبت می شوند.

  • وضعیت آن ها در هر جلسه مشاوره در سیستم یادداشت می شود.

  • نوع مراجعین را می توان با فیلترهای خاص دسته بندی کرد؛ جنسیت، نوع اختلال، سن و … این بخش بندی ها می تواند در برگزاری کارگاه و ورک شاپ ها و …برای شما موثر است.

  • وقت بعدی مراجعین درون سیستم تنها یک بار ثبت می شود و در بازه های زمانی مشخص و دلخواه (به فرض مثال یک روز قبل و ۲ ساعت قبل) از طریق پیامک و ایمیل به آن ها اطلاع داده می شود.

  • از طریق ایجاد وظیفه منشی ها می توانند اطلاعات لازم را به هم یاد آوری کنند و دیگر نیازی به یاد داشت های دستی و استیکرهای غیر مستند نیست.

  • هر پزشک و مشاور حاضر در مجموعه نیز می تواند برای منشی ها و دیگر پزشکان تسک و یا Reminder (یاد آور) تعریف کند.

  • با استفاده از CRM دیگر نیاز به سر رسید ها و تقویم هایی که هر لحظه ممکن است گم و یا سرقت شوند نیست و به هر دلیلی اطلاعات درونشان از دست برود

  • در کلینیک های روانشناسی یکی از گلایه های رایج پزشکان این است که اگر دقت نکنیم و حواسمان نباشد منشی ها می توانند اطلاعات شما را به مراکز دیگر و یا پزشک دیگری واگذار کنند که تبعات سنگینی برای شما دارد. به همین دلیل معمولا با گرفتن چک های ضمانت و سفته تعهد آن ها را به عدم افشای اطلاعات تامین می کنند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری این مشکل را تا حد زیادی حل کرده و دیتابیس هر مرکز روانشناسی در محیطی امن نگهداری می شود تا دیگر نگران افشای اطلاعات و مشکلات ناشی از عوض شدن منشی ها یا مشاوران مجموعه نباشید.

  • از طرف دیگر مراجعین نیز حس بهتری دارند و منظم تر برای جلسات مشاوره و درمان خود برنامه ریزی می کنند و دیگر لازم نیست خودشان جلسات را پیگیری کنند یا منتظر تماس از سوی مراکز باشند و می دانند که جلسات آن ها از طریق پنل های پیامکی نرم افزار به آن ها اطلاع رسانی می شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یک انتخاب فوق العاده برای مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی است و می تواند خیلی از گره های کاری این مشاغل را حل کند. اگر صاحب کلینیک روانشناسی هستید این انتخاب بزرگ را از دست ندهید.

مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای کلینیک های روانشناسی