۷ روش هوشمندانه بهینه سازی فرم های تبدیل برای بدست آوردن سرنخ های بهتر

1.mahnazz crmly

بدون داشتن یک فرم تبدیل روی وب سایت، تبدیل سرنخ به فرصت های فروش کار بسیار سختی است. همچنین اگر شما با پروسه بهینه سازی شده تبدیل آشنا باشید قطعا می دانید این یک فرم است که می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد البته به شرط اینکه روی لندینگ پیج landing page پیاده سازی شده باشد.

اما وقتی که  تبدیل به خوبی صورت نمی گیرد مشکل می تواند از چه چیزهایی باشد؟ ممکن است برای حل این مشکل، عنوان لندینگ پیج، دکمه های CTA و…را بهینه سازی کیند اما اگر دوباره تبدیل به خوبی صورت نگرفت باید چکار کرد؟

گاهی اوقات واضح ترین و بدیهی ترین بخش ها برای بهینه سازی نادیده گرفته می شود. فرم ها در لندینگ پیج در واقع مرکز تلاش های بازاریابی شما است که از طریق آن فرصت های فروش ایجاد می شود. اگر شما فرمی نداشته باشید، هیچ گونه فرصت فروشی ایجاد نمی شود بنابراین باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید که یک فرم بهینه سازی شده روی لندینگ پیج خود داشته باشید.

در این مقاله با ۷ ترفند به شما یاد می دهیم که چگونه فرم خود را بهینه سازی کنید تا بیشترین تبدیل ها در آن صورت بگیرد.

۱٫فرم را در بالای صفحه قرار دهید.

فرم شما که مهم ترین بخش از لندینگ پیج است باید در بالای صفحه فرود یا لندینگ پیج شما قرار داشته باشد که برای این منظور دو دلیل داریم:

اول اینکه اگر فرم را در پایین صفحه قرار دهید، شاید کاربران و بازدیدکنندگان صفحه، به سمت پایین اسکرول نکنند تا فرم را مشاهده کنند.

دوم اینکه ممکن است بازدید کننده از صفحه فرود نداند که گام بعدی چیست و پیشنهاد تبلیغی را باید از کجا دانلود کند.

 2.mahnazz crmly

۲٫عنوان صفحه را به صورت یک دعوت به عمل ( call to action ) قرار دهید.

بازدیدکنندگان و سرنخ هایتان را تشویق کنید با پذیرش مرحله نهایی، فرم ها را پر کنند. برای این کار می توانید یک عبارت دعوت به عمل و انگیزاننده  ( CTA )  را برای سرنخ هایتان در بالای فرم قرار دهید.  مثلا در اسکرین شاتی که در بالا مشاهده می کنید، عبارت انگیزاننده Start Your Free Trial Now را مشاهده می کنید.

در زیر قسمتی از جملات CTA و انگیزاننده برای این قسمت از لندینگ پیج ارائه داده ایم که می توانید در وب سایت خود برای تبدیل سرنخ هایتان از آنها استفاده کنید:

دریافت رایگان [پیشنهاد شما]

ثبت نام برای [پیشنهاد]

برای [ وبینار / رویداد / همایش ] ثبت نام کن!

بله، من این [پیشنهاد] را می خواهم

دانلود [پیشنهاد]

اکنون [OFFER] خود را درخواست کنید

صندلی خود را در [ وبینار / رویداد / همایش ] ذخیره کنید .

۳٫تعداد فیلد های فرم را به درستی انتخاب کنید.

در مورد تعداد فیلد های فرم تا کنون فرضیه های مختلفی ارائه شده است. مثلا این که تعداد فیلد ها نباید زیاد باشند چرا که کاربران و یا بعبارتی سرنخ ها از پر کردن آن امتناع می ورزند و آن را رها می کنند اما اگر تعداد فیلد ها کم باشند و طول فرمها کوتاه تر از حد معمول باشند، نشان دهنده این است که پیشنهاد مورد نظر کم ارزش است. ممکن است تیم شما تعداد زیادی فرصت دریافت کند که بسیاری از آن ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند در نتیجه سرنخ هایتان به فرصت تبدیل نمی شود..

طول فرم شما به چند عامل وابسته است که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

اول: مرحله پیشنهاد در چرخه خرید شما: بسته به آنچه که می خواهید ارائه کنید، می توانید میزان فیلد ها را تغییر دهید. مثلا اگر می خواهید به کاربر امکان دانلود یک اینفوگرافیک یا عکس را بدهید شاید فقط کافی باشد نام و نام خانوادگی و ایمیل او را دریافت کنید. اما اگر بخواهید اطلاعات مهم تری ارائه کنید، مثلا یک ای بوک برای دانلود قرار دهید، ممکن است لازم باشد اطلاعات کامل تری از کاربر دریافت کنید.

دوم:  میزان فرصت هایی که ایجاد می کنید: اگر تیم شما، از طریق فرم، فرصت های زیادی ایجاد می کند، که ممکن است بخواهید به دلایلی، آن ها را رد کنید، می توانید با افزودن فیلد های مهم تر اطلاعات با کیفیت تری را از افراد و فرصت های ایجاد شده دریافت کنید.

۴٫مشخص کنید که پر کردن کدام فیلد ها ضروری و مورد نیاز است.

اگر شما هنوز نگران این هستید که آیا اندازه فرم استاندارد است یا نه، می توانید بخش هایی از فرم را که ضرورتی برایتان ندارد، مشخص کنید. مثلا ما در فرم خود یکی از فیلد ها را به مهم ترین چالش بازاریابی بازدید کنندگان اختصاص داده ایم. هر چند این اطلاعات برای ما حیاتی است اما برای ایجاد فرصت فروش، در پس زمینه نیازی به آن نداریم.

عموما فیلد های ضروری با عنوان ستاره (*) مشخص می شوند. بنابراین به کمک این علامت می توانید مشخص کنید که در فرم تان کدام فیلد ها ضروری و کدام یک ضرورتی برای پر کردن ندارند.

۵٫فیلد های تکمیل شده قبلی را پنهان کنید

افرادی که برای اولین بار فرم های سایتی را مشاهده می کنند، ممن است با یک فرم بلند با فیلد های متعدد روبرو شوند.

در سایت هایی که به تعداد زیادی فرصت ایجاد می کنند به فیلد هایی نیاز دارند که از طریق آن بتوانند کیفیت فرصت ها را تعیین کنند. But we only show these extra fields the first time a visitor completes the form.

ولی تنها وقتی که بازدید کننده فرم ها را تکمیل کند ما گزینه های اضافی را به آن ها نشان خواهیم داد.

3.mahnazz crmly

با فعال کردن فیلد های هوشمند، ما در ابتدا، اطلاعات ضروری فرد را دریافت می کنیم با پنهان سازی فیلد های تکمیل شده، شمار فیلد ها را کاهش می دهیم تا در مراحل بعدی که کاربر چند بار از فرم ها استفاده می کند نیازی به پر کردن مجدد اطلاعات نداشته باشد.

۶٫دکمه submit را با عبارتی غیر از ” ارسال” و ” submit  ” و نظیر آن تکمیل کنید.

این دکمه در واقع بیش از یک دکمه معمولی است. در واقع این دکمه چیزی است که مرحله آخر متقاعد سازی کاربران را بر عهده دارد. اگر شما این دکمه را صرفا با عنوان ” ارسال ” یا ” submit” و نظیر آن رها کنید، در واقع یک فرصت خوب را از دست داده اید. شما باید دکمه را به تناسب آن چه ارائه می دهید، سفارشی سازی کنید. نمونه هایی از سفارشی سازی این دکمه را در زیر مشاهده کنید:

این کتاب را دانلود کنید

برای نسخه ی نمایشی مرا ثبت نام کن

این presentation را به من نشان بده

کوپن خود را درخواست کنید

صندلی خود را ذخیره کنید

این عبارات واقعا جذاب تر از آن است که فقط روی دکمه عبارت submit قرار داده شود.

 

۷٫به بازدید کنندگان اطمینان دهید که از حریم خصوصی شان حفاظت می کنید.

می توانید در کنار برخی فیلد ها، حمایت از حریم خصوصی کاربران را به اطلاع آن ها برسانید. این کار به آن ها کمک می کند که بتوانند به شما اطمینان و اعتماد داشته باشند. در واقع شما با این کار به آن ها گوشزد می کنید که اطلاعاتشان نزد شما محفوظ خواهد ماند و از آن ها سو استفاده و استفاده های ثانویه نخواهید کرد و در نهایت به کسی این اطلاعات را نخواهید فروخت و با کسی به اشتراک نخواهید گذاشت.حفاظت از حریم خصوصی کاربران به ایجاد حس اعتماد کمک می کند و نرخ تبدیل افزایش می دهد.

4.mahnazz crmly

۷ روش هوشمندانه بهینه سازی فرم های تبدیل برای بدست آوردن سرنخ های بهتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *