هفت ترفند بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶

marketing 2016

روش های جدید بازاریابی به طور عجیبی با تغییرات تکنولوژی گره خورده است. به طوری که بازاریابی دیجیتالی  در مدت کوتاهی، تغییرات اساسی را تجربه می کند و تغییرات در فناوری روز دنیا باعث افزایش نرخ تغییرات در این حوزه شده و برندهای مطرح باید بتوانند برای عقب نماندن از دیگر رقبا، خود را با آن همگام سازند.

اما این موضوع برای بازاریابان رقابتی که در حال برنامه ریزی و تعیین استراتژی برای سال ۲۰۱۶ هستند، چه معنا است؟

در ادامه به بررسی تکنیک ها ی بازارایابی در سال ۲۰۱۶ می پردازیم که هر فروشنده ای باید آنها را بداند.

  1. بازاریابی ارتباطی

با توجه به افزایش آمار استفاده از گوشی های هوشمند در سطح جهان (نزدیک به دو میلیارد گوشی هوشمند) در نتیجه شرکت های مختلف باید از این فرصت برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنند. به بازاریابی ارتباطی ورود کنید.

هدف از بازاریابی ارتباطی در واقع تمرکز بر روی وفاداری عمیق تر مشتری و جذب بلند مدت مشتریان است. این موضوع به شرکت ها این امکان را می دهد تا ارتباطات قوی تری با مشتریان خود برقرار کنند و اهداف خود را سریع تر و راحت تر دنبال کنند.

شرکت ها از طریق صحبت و برقراری ارتباط با مشتری می توانند با ایجاد انگیزه در آنها وفاداری ایجاد نمایند. شرکت هایی که از بازاریابی ارتباطی در برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند، روابط عمیق تری با مشتریان خود دارند .

به نظر شما، شرکت ها از چه طریق می توانند تلاش های خود در این زمینه را نظامند کرده و شبکه ارتباطی پویایی با مشتریان خود ایجاد کنند؟ داده ها !  داده ها در انواع مختلف در اطراف ما وجود دارند برای برنامه ریزی هدفمند بر روی مشتریان باید از داده ها به نحو احسن استفاده شود چرا که در سال ۲۰۱۶، بازاریابی مبتنی بر داده بسیار مهم خواهد بود .

تکنیک های جدید در بازاریابی به آهستگی در حال فراگیر شدن در بین بازاریابان است و این افراد بر روی گسترش روابط خود با دیگران حساب ویژه ای باز کرده اند. تمامی ارتباطات پیام دار با مشتری بر مبنای اعتماد صورت می گیرد. شفافیت و راستی بین مشتری و شرکت یکی از اصول کار است و شرکت ها از این ابزار برای اجرای تکنیک های بازارایابی خود استفاده می کنند.

  1. اتوماسیون بازارایابی

همان طور که امروزه ۵۰ درصد وقت بازاریابان بر روی تولید محتوا صرف می شود، در نتیجه شرکت ها به دنبال راه هایی برای اتوماسیون کردن بازاریابی هستند.  ارزش بازار بازاریابی اتوماسیون در حال حاضر ۵٫۵ میلیارد دلار است و روز به روز بر ارزش و اهمیت آن نیز افزوده می شود.

استفاده از پلتفرم اتوماسیون بازاریابی برای مدیریت ایمیل ها، مخاطبین صنعت، پست اتوماتیک در شبکه های اجتماعی، مدیریت محتوا و رهگیری نحوه رفتار مشتری در اینترنت موثر است. این تکنیک بازاریابی در واقع افزایش تضاد بین مشتری و شرکت را نشان می دهد و شما را قادر می سازد تا بدون افت کیفیت، بیشتر بر روی موارد سودساز تمرکز کنید.

با تمرکز بیشتر بر روی نتایج، مدیران شرکت ها به مهارت های تیم خود واقف می شوند و تمامی نقاط ضعف کار در می آید که در نهایت به افزایش فروش محصولات و کاهش چرخه فروش منجر می شود.

  1. فناوری بازاریابی مبتنی بر مکان

برگزارکنندگان یک رویداد یا بازاریابان شرکت ها چطور یک تجربه موفق را تجربه خواهند کرد؟ آنها باید از فناوری هایی مثل iBeacons و RFID ها که موقعیت مکانی مشتری را مشخص می کنند برای تحقق اهداف خود استفاده کنند. iBeacon ها ترانزیستورهای کوچک و ارزانی هستند که از فناوری انرژی پایین بلوتوث (BLE) برای شناسایی دستگاه های کناری استفاده می کند ومی توان از آن در انبارها استفاده کرد و بر روی هر محصول یکی از این ترانزیستورها را چسباند و موقعیت مکانی آن محصول را رهگیری کرد.

iBeacon ها همچنین می توانند نقش کارت ورود شرکت کنندگان به رویدادها خاص شرکت را نیز بدون ثبت نام بازی کنند و از طریق ادغام با سایت لینکداین نیز می توانند آخرین به روزرسانی ها  و اخبار درباره محصولات شرکت را به طور نوتیفیکیشن بر روی گوشی مشتری نمایش دهند. این کار ارتباط با مشتری از طریق سیستم قدیمی ایمیل را کاهش می دهد.

RFID نیز یک قطعه الکترونیکی است که از یک تراشه و یک آنتن تشکیل شده و یک شناسه منحصر به فرد به هر محصول می دهد. این تراشه ها می تواند که در کارت یا مچ بند به صورت فیزیکی یا اپلیکیشن به صورت نرم افزاری به کار رود و ارتباط موثرتری با مشتری برای ارائه آخرین اخبار محصولات شرکت برقرار کند.  برگزار کنندگان رویدادها حتی می توانند از طریق این تراشه ها به شرکت کنندگان اجازه به اشتراک گذاری تجربیات خود با دیگران را بدهند و از این طریق به اشتراک گذاری اخبار شرکت در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا می کند.

همه این کارها را می توان با استفاده از فناوری های مرتبط با موقعیت مشتری در لحظه انجام داد.

  1. واقعیت مجازی

استفاده از فناوری واقعیت مجازی مثل اکلوس ریفت تاثیر بسیار زیادی در ارتباط با مشتریان در سال ۲۰۱۶ خواهد داشت. یکی از کلیدهای ارتباط با نسل جدید، ارتباط با آنها به طور خاص است. با استفاده از قابلیت های ۳۶۰ درجه که در واقعیت مجازی به کار رفته، شرکت ها می توانند با مشتریان خود طوری ارتباط برقرار کنند که هیچگاه تاکنون نداشته اند.

شرکت ها و فروشندگانی که از تجربه مجازی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده نمی کنند مثل خرده فروشان قطعا در آینده افت فروش را تجربه خواهند کرد. استفاده گسترده از واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۶ و پس از آن بدون شک تغییرات بنیادی در روش های بازاریابی ایجاد خواهد کرد. پس از این فناوری عقب نمانید.

  1. بازاریابی فصلی

اپلیکیشن اسنپ چت در حال حاضر به سمت استفاده از پلتفرم های استاندارد بازاریابی حرکت می کند و در سال پیش رو، بازاریابان تازه متوجه می شوند که اسنپ چت تنها شبکه اجتماعی تفریحی نیست بلکه می توان از آن برای استفاده از تکنیک های بازاریابی و تبلیغات لحظه ای استفاده کرد.

به منظور تشکیل کمپین هایی که حس ماندگاری در مشتری مخصوصا نسل جوان ایجاد می کند باید محصولاتی تولید کنید که تاریخ انقضای آنها کوتاه و برای فصل خاصی است.

  1. جستجوی موتور جستجو های قدیمی

در حال حاضر، فیسبوک در حال کار بر روی موتور جستجوی اختصاصی خود است که بر طبق ادعای مسئولین آن، از گوگل و یاهو و بینگ بهتر خواهد بود. اگر امکان جستجوی برند شما در شبکه های مجازی افزایش یابد در نتیجه شانس فروش شما بیشتر می شود و علاوه بر این اگر دکمه های پرداخت بیشتری در شبکه های اجتماعی دیده شوند، در نتیجه میزان حضور مشتریان در این شبکه ها بیشتر می شود و در نهایت برند شما بیشتر دیده می شود که منجر به افزایش فروش خواهد بود.

  1. اینترنت اشیاء

نرخ استفاده از فناوری های پوشیدنی در سال ۲۰۱۶ به ۲۸ درصد می رسد و در نتیجه پتانسیل بالقوه خوبی برای بازاریابان محسوب می شود و مخصوصاً اگر این داده ها از عادات هر روز کاربران جمع آوری شود، اطلاعات مهمی از مشتریان در دسترس خواهید داشت. هر سال بر وسعت اینترنت اشیا افزوده می شود و شرکت ها و بازاریابان قادرند از طریق استفاده از داده های این تجهیزات، ارتباط موثرتری با مشتریان خود برقرار کنند.

این بدان معناست که این تبلیغات به صورت هوشمندی در سر راه مشتریان قرار می گیرند چرا که بر طبق داده هایی که از قبل از رفتار مشتری درا ختیار داریم، برای او تبلیغ می کنیم و در روزهای خاص همان چیزی را تبلیغ می کنیم که مشتری دوست دارد.

توجه به این هفت تکنیک برتر بازاریابی احتمالاً به شما در سال ۲۰۱۶ کمک خواهند کرد و قطعاً در ابتدای سال ۲۰۱۶ تکنیک های جدیدتری نسبت به این موارد اضافه خواهند شد که توجه به آنها به موفقیت بیشتر شما می انجامد.

هفت ترفند بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *