۱۳ دلیل برای استفاده شما از نرم افزار

چند روز پیش، وقتی که در منزل مشغول استراحت بودم، تلفن شروع به زنگ خوردن کرد. ساعت نزدیک به ۸ شب بود. تلفن را برداشتم و جواب دادم. اتفاقی که افتاد جالب بود. حس خوبی به من داد. آن طرف خط مدیر یکی از تهیه غذاهای نزدیک منزلمان بود و بعد از سلام و احوال پرسی از من پرسید : چرا چند وقته از ما غذا نگرفتید؟  میشه دلیلش رو بدونم؟ برخورد پرسنل بد بوده؟ کیفیت یا حجم غذاها مشکلی داشته؟ من که خیلی تعجب کرده بودم، گفتم نه…همه چیز خوب بوده فقط به دلیل محدودیت زمانی که داشتم، وقت نشد تا از رستوران شما غذا سفارش بدم….رستورانی که تا چند وقت پیش این چیزها اصلا برایش مهم نبود و حالا بعد از عوض شدن سیستم مدیریتیش، رویکرد دیگری را لحاظ کرده است. وقتی دلیل تماس مدیر رستوران را جویا شدم، فهمیدم که آن ها از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند.

نرم افزار CRM این روزها در انواع صنایع به عنوان یک ضرورت محض جای خود را تعیین کرده است. حتی صاحبان کسب و کاری که میل به تغییر نداشتند و در مقابل به روز بودن و همسو شدن با تکنولوژی روز مقاومت می کردند، بالاخره فهمیدند که داشتن نرم افزار CRM برای آن ها واجب تر از خیلی چیزهای دیگر است…

نرم افزار CRM در روزهای ابتدایی ورودش به بازار، انتخابی برای افراد خاص و باهوش و آینده نگر بود. کم تر کسی را می توانست یافت که بخواهد پارادیم های قدیمی را کنار بگذارد و سنت شکنی کند و قدم  به سوی آینده بگذارد. امروز اما همه چیز فرق کرده است. صاحبان کسب و کارها فهمیده اند که مشتریان وفادار برای آن ها چه سرمایه ارزشمدی هستند و به همین دلیل انواع برنامه هایی که به وفادارسازی مشتریان کمک می کند را با آغوش باز می پذیرند و از آن ها استقبال می کنند. در صدر همه این ابزارها و توانمندی ها، نرم افزار CRM جایگاه ویژه ای دارد. نرم افزاری که در آن، مشتریان صد در صد محترم به شمار می روند و ارزش بسیاری برای آن کسب و کار دارند. اما نرم افزار CRM چه ویژگی هایی دارد که برای کسب و کارها انقدر ضروری است و کسب و کارها را مجاب کرده تا از آن استفاده کنند؟

در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

۱- عدم فراموشی وظایف :

یکی از بارز ترین ویژگی های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان، این است که وظایف شما را به شما یاد آوری می کند و باعث می شود نظم در اجرای برنامه ها بر سیستم کاری شما حاکم شود. کافی است درون نرم افزار برای خودتان یک وظیفه تعریف کنید و زمان یاد آوری را تنظیم کنید و با خیال راحت به انجام کارهای دیگرتان بپردازید و از شلوغ شدن ذهتان جلوگیری کنید.

۲- عدم فراموشی مشتری :

داستانی که در ابتدای این مقاله برایتان نقل کردم، نمونه ای از همین پارامتر است. یادتان نرود که مشتری ها، سرنخ هایی بوده اند که طی تلاش های شما به فرصت تبدیل شده و حالا مشتری شما هستند. پس حفظ آن ها در اولویت قرار دارد و برای شما بسیار ارزشمند است. زیرا حفظ مشتریان فعلی از جذب مشتریان جدید به صرفه تر است. نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا مشتریانتان را فراموش نکنید. بسته به شرایطی که شما در نظر خواهید گرفت، می توانید ارتباطتتان را با آن ها گسترش دهید و آن را بهبود ببخشید. مسلما یک مشتری احساس خوبی پیدا خواهد کرد اگر در روز تولدش پیام تبریک اختصاصی برایش بفرستید….

۳- دسترسی سریع به تاریخچه فعالیت های مشتری :

نرم افزار CRM با ذخیره همه داده ها و اطلاعاتی که شما در آن وارد می کنید، به شما کمک می کند تا هر وقت تماسی از سوی مشتریان با شما گرفته می شود، اطلاعات مربوط به آن مشتری برای شما نشان داده شود. اطلاعاتی نظیر : آخرین تاریخ تماس، موارد مطرح شده از سوی شما و آن ها، درخواست ها، پیگیری ها و … این ویژگی به شما اجازه می دهد به شکلی مستند در جریان همه اتفاقات باشید و بتوانید برنامه ریزی و برخورد بهتری داشته باشید.

۴- عدم نیاز به حضور دائمی مدیریت :

با توجه اینکه همه فعالیت ها در نرم افزار ثبت می شود و نرم افزار های CRM در بستر ابری هستند، مدیر عامل هر مجموعه ای می تواند بدون حضور در شرکت از همه فعالیت ها خبر داشته باشد و همه اتفاقات را کنترل کند.

۵- ایجاد رقابت :

در نرم افزار CRM با بهره گیری از ویژگی Gamifiction فضایی برای رقابتی هیجان انگیز میان کارمندان ایجاد کرد تا به وسیله آن بتوانند کمیت و کیفیت فروششان را بهبود ببخشند. زمانی که شما از این ویژگی استفاده می کنید، کارمندان را وارد یک بازی می کنید که برای کسب امتیازات بیشتر تلاش بیشتری خواهند کرد و همین تلاش باعث افزایش میزان فروش خواهد شد.

۶- صرفه جویی در زمان :

وقتی شما از نرم افزار CRM استفاده می کنید، به صورت اتوماتیک در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. به همین دلیل می توانید به جای انجام وظایف تکراری، وقتتان را صرف گسترش کسب و کار و یافتن سرنخ های جدید کنید.

۷- صرفه جویی در هزینه ها :

CRM در کم شدن هزینه های جانبی شما، تاثیر فراوانی دارد. از ریز ترین موارد تا درشت ترین ها… از هزینه پرداخت قبوض برق و تلفن تا هزینه نگهداری اطلاعات و دسترسی به داده ها… هم چنین هزینه های تبلیغات شرکت شما(بازاریابی، تبلیغات و فروش) توسط یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد داد.

۸- شناسایی الگوهای مصرف :

زمانیکه شما از یک نرم افزار CRM مناسب با کسب و کارتان استفاده می کنید، می توانید الگوهای مصرف مشتریان را شناسایی کنید و استراتژی های بعدی کسب و کارتان را بر اساس آن ها تدوین کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا برنامه ریزی ها دقیق و هدفمندی برای آینده پیش روی داشته باشید.

۹- وفادار سازی مشتریان :

مسلما همه ما از اینکه مورد توجه باشیم، لذت می بریم. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان با توجه به پشتیبانی و ایجاد فضایی مشتری مدارانه حس اطمینان و اعتماد موثری را بع مشتریان القا می کند که این فضا می تواند باعث افزایش وفاداری مشتریان شود.

۱۰- جذب سریع تر مشتریان :

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا سرنخ های ورودی به قیف فروش شما، با سرعت و دقت بیشتری بررسی و تبدیل به مشتری شوند. این فرآیند از طریق شناخت موثر سرنخ ها و پیگیری های مستمر انجام می گیرد.

۱۱- ایجاد بانک جامع اطلاعاتی :

زمانی که شما از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، همه ی اطلاعات و داده های موجود در سازمان شما در پایگاه داده های مرکزی و در فضایی امن نگه داری شود. این کار برای سازمان شما مزیت های زیادی دارد. برای مثال اگر یکی از کارمندان فروش شما به هر دلیلی از مجموعه شما برود، داده های مربوط به آن شخص در سیستم خواهد ماند و با رفتن آن کارمند فروش، اطلاعات مشتریانش از بین نخواهد رفت. هم چنین در صورتیکه وسایل ارتباطی شما نظیر : لپ تاپ، گوشی، تبلت و … مفقود شود و یا اتفاقی برای آن هل بیفتد، اطلاعات شما همچنان موجود هستند و در فضایی امن نگه داری خواهند شد.

 

۱۲- ساده سازی :

نرم افزار CRM پیگیری مشتریان را برای کارمندان فروش، بسیار ساده تر می کند. این نرم افزار از طریق داشبورد تعاملی، به کارمندان یک شرکت، دیدی مستقیم برای رسیدن به هدفشان می دهد. CRM با استفاده از بسترهای موجود مانند بلاگ، شبکه های اجتماعی و سایت باعث می شود تا کارمندان فروش بتوانند به راحتی به سرنخ های نزدیک شوند و بیشتر و بهتر درگیر فرآیند فروش شوند.

۱۳- تجربه کاربری دلپذیر :

نرم افزار CRM تجربه لذت بخشی برای همه کسانی که با آن در ارتباط هستند خواهند بود. هم برای مشتریان، هم برای کارمندان فروش و هم صاحبان کسب و کارها و سازمان ها…

رسالت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان رضایت گسترده و همه جانبه ی کسانی است که با نگرشی نو بر مفاهیم مدیریت، ارتباط، مشتری، وفاداری و … تاکید دارند. تجربه شیرین استفاده از این سیستم مدیریتی انقدر لذت بخش و موثر خواهد بود که به طور یقین شیفته استفاده بیشتر از آن خواهید شد.

منبع

۱۳ دلیل برای استفاده شما از نرم افزار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *