۶ استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهای کوچک :

6-great-promotional-strategies-for-small-businesses

صاحبان کسب و کارهای کوچک نیاز به اطلاعات حقیقی درباره کمپین های بازاریابی خودشان دارند. اساسا آن ها به موثر بودن و مقرون به صرفه بودن فکر می کنند.

در اینجا ۶ استراتژی رایج را برای شما بیان کرده ایم :

۱- مخاطبین خود را هدف قرار دهید :

محصول یا خدمات شما چیست؟ مخاطب شما کیست؟ پاسخ به این سوال را باید کامل و جامع بدهید. برای این کار بهتر است گروه بندی های مشخصی داشته باشید. برای مثال اگر محصول شما نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد، جامعه هدف شما، مدیران مجموعه ها، فروشندگان و کارمندان فروش هستند. بر اساس همین دسته بندی باید محصول خود را سفارشی سازی کنید و هم چنین، در تولید هر محتوایی برای آن ها، سلایق و علایق آن ها لحاظ کنید. نیازهای یک مدیر فروش در یک شرکت نرم افزاری با نیازهای یک مدیر یک کلینیک دندان پزشکی تفاوت های عمده ای دارد.

۲- تبلیغاتتان را بسنجید و پیگیری کنید :

خیلی از کسب و کارهای کوچک ایده ای برای تبلیغات ندارند. در واقع این کار ساده نیست. خیلی از بسترهای تبلیغاتی مانند Google AdWords و Facebook شرایط بررسی تبلیغات را برای شما محیا می کنند، اما این بدین معنا نیست که شما نیاز به آزمون و خطا ندارید. در واقع این کار روند بررسی و اجرای تبلیغات شما را سریعتر می کند و می تواند فرآیند تبلیغات بعدی شما را کامل تر کند. هم چنین می توانید بفهمید کدام رویکرد تبلیغاتی شما موثرتر بوده است. بهتر است به جای حدس زدن، تلاش کنید تا برنامه ریزی های دقیق تر و سنجیده تری برای تبلیغاتتان داشته باشید.

۳- زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید :

زمان مناسب تبلیغات خود را بدانید. باید بدانید چه زمانی تبلیغات ماهانه داشته باشید، چه زمانی تبلیغ سالانه و چه زمانی تبلیغات فصلی… هیچ راهی برای حفظ یک بازاریابی مشابه و تبلیغات در سراسر سال وجود ندارد. در واقع این دو مسیری مجزا دارند. اگر شما فروش محصولات فصلی دارید، باید در فصلی که بالاترین عملکرد را دارد این کار را انجام دهید. همیشه چشمانتان را باز نگه دارید تا بدانید چه زمانی رقبایتان تبلیغات بزرگشان را شروع می کنند. اگر یک بودجه تبلیغاتی مناسب در نظر بگیرید، حتی می توانید سرعت آن ها را کم کنید و یا حتی از آن پیش بیفتید.

۴- برند سازی کنید :

آیا مشتریان شما فورا شما را بر اساس، رنگ های سازمانی، لوگو، سبک نوشتار شناسایی خواهند کرد؟ اگر این سوال از نظر شما بی معنی به نظر می رسد، بهتر است به روند فعالیت برندها و شرکت های بزرگ نگاه کنید. اغلب اوقات می توانید آن ها را فقط از طریق رنگشان تشخیص دهید. ممکن است وسوسه برندتان را هر چند یک بار تغییر دهید و تبلیغ جدید انجام دهید. اما این کار می تواند در دراز مدت بی اثر و گیج کننده باشد. هدف شما باید این باشد که تبلیغات شما در جایی که انتظار می رود دیده شود تا مشتریان را بشناسند.

۵- از منابع خود به خوبی استفاده کنید :

مطمئنا می دانید اهمیت رتبه بندی در موتورهای جست و جو بسیار بالاست. به همین جهت همیشه مطالب ارزشمند برای سایت خود تولید کنید و به طور مدام آن ها را قرار دهید. متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید تبلیغات خود را برنامه ریزی کنید. از همه منابع قابل استفاده موجود لیستی داشته باشید و سعی کنید مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین آن را انتخاب کنید. روش های تبلیغات اینترنتی می تواند راه حل خوبی برای شما باشد.

۶- در جای مناسب تبلیغات کنید :

همه فضاهای تبلیغاتی برای شما مناسب نیستند. برای مثال اگر شما تولید کننده ماشین های صنعتی هستید، یک بنر تبلیغاتی در یک سالن تئاتر برای شما موثر نخواهد و عملا باعث هدر دادن سرمایه تبلیغاتی شما می شود. در اینجاست که باید مجددا به نکته اول اشاره کنیم. شناخت محصول و جامعه هدف… کسانی که علاقه مند به محصول و خدمات شما هستند بیشتر در چه جاهایی هستند؟ اجازه بدهید دوباره نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان را بررسی کنیم. اگر شما ارائه دهنده یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان هستید، بهتر است در سایت های مرتبط با فروش، بازاریابی، مدیریت و … هم چنین نمایشگاه و سمینارهای تخصصی که برای مدیران و کارشناسان فروش در نظر می گیرند تبلیغات خود را ارائه دهید.

نتیجه نهایی :

فرصت های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. کلید اصلی موفقیت در آن، این است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کجا آن ها به قلاب شما میفتند؟ افراد شبیه آن ها را کجا می توانید پیدا کنید؟ بهتر چه کانال های تبلیغاتی را به آن ها اختصاص دهید؟

تبلیغات را نمی توان فراموش کرد. شما نیاز به استراتژی هایی برای دست یابی و تقویت بازار خود در برابر زمان دارید.

آیا استراتژی های تبلیغاتی خود را تدوین کرده اید؟

۶ استراتژی تبلیغاتی عالی برای کسب و کارهای کوچک :

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *